Hoofdmenu

Fenologie

Gestart door Vincent, april 08, 2005, 17:02:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent

De mijn fenologie pagina werkt volgens mij niet helemaal goed, als je nu voor fenologie voor alle jaren kiest, wordt het allereerste jaar getoond waarin je een bepaalde soort hebt gezien, en dat zou eigenlijk de vroegste waarneming moeten zijn, welk jaar dat is maakt niet uit.

Maar dat is al eens uitgelegd met een voorbeeld:
CiteerWat mij trouwens opvalt bij de fenologie. Indien je bij jaar 'alle jaren' of '0' invult je de eerste waarneming krijgt die in waarneming.nl bekend is. Logischer zou zijn dat je dan de vroegste waarneming in het jaar te zijn zou krijgen.

Een voorbeeld. De data zijn fictief, maar het gaat om het idee. Waarnemingen van Purperreiger

10 augustus 1983
10 juli 1988
10 april 1990
11 mei 1998
28 september 2002
4 maart 2004
2 april 2005

Als je in dit geval fenologie op 'alle jaren' of '0' laat staan, kiest hij automatisch 10 augustus 1983. Logischer lijkt mij de vroegste datum ooit, namelijk 4 maart 2004. Weet niet of het te realiseren valt, maar op die manier kun je het snel de fenologie-records opvragen.
Vincent

hiskodevries

controleer maar of het nu wel goed is
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vincent

Super, het werkt nu helemaal goed.  
Vincent