Rare kleine mantelmeeuw in de veerhaven van Texel.

Gestart door Apophis25, juni 24, 2010, 23:12:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Apophis25

Goedenavond,

Laat ik maar gelijk beginnen met te vermelden dat ik van meeuwen vrij weinig af weet. Maar deze meeuw zat vanavond op een paal naast de boot. Hij lijkt wel op een kleine mantelmeeuw maar de vleugels zijn daarvoor toch veel te donker?
Qua grote was hij ongeveer zo groot als een zilvermeeuw. Zeker geen grote mantelmeeuw. Wat mij opviel was ook dat de poten vaal geel waren.
De foto's komen uit mijn mobiele telefoon en zijn eigenlijk bagger. Maar ik probeer het toch maar misschien kan iemand deze toch determineren.

Gegroet Jan-Jaap

jonas D

Het is toch een kleine mantelmeeuw hoor.
Meestal hebben een grote mantelmeeuw en een zilvermeeuw roze poten.

Groeten,
Jonas
Groeten,
Jonas

Jan vH

Baltische Mantelmeeuw heeft volgens de ANWB-gids donkerdere vleugels dan Kleine Mantelmeeuw. Maar ik denk dat je er met deze foto's niet uit gaat komen.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jeroen Nagtegaal

Een Baltische Mantelmeeuw is ook een Kleine Mantelmeeuw, Alleen een andere ondersoort. Gewoon Kleine Mantelmeeuw dus.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan vH

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 25, 2010, 10:25:55 AM
Een Baltische Mantelmeeuw is ook een Kleine Mantelmeeuw, Alleen een andere ondersoort. Gewoon Kleine Mantelmeeuw dus.
Klopt, ik keek in de ANWB, en daar staat hij als soort vermeld.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Guus Peterse

Overigens, op de bovenste foto lijkt hij inderdaad erg donker (hoewel het denk ik nog best kan voor een niet-baltische kleine mantel), maar op de onderste foto al veel minder. Er lijken dus fotografische effecten een rol te spelen.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Apophis25

Hartelijk dank allen,

Een kleine mantel meeuw dus. De tweede foto is genomen door het glas van de veerboot. Wellicht dat de kleur daardoor lichter is geworden.
Zo zie je maar weer. Ga nooit de deur uit zonder goede camera.

Bedankt Jan-Jaap

Jos Welbedacht

Kleine Mantelmeeuwen kunnen op de mantel behoorlijk gevarieerd zijn. graelsii types zijn behoorlijk licht, terwijl intermedius types, en inderdaad vooral fuscus types, behoorlijk donker kunnen zijn. Tussen die laatste twee is soms geen verschil in mantelkleur zichtbaar. Dit lijkt mij een prima intermedius.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space