Hoofdmenu

Welke waterhoen??

Gestart door woen, juni 24, 2010, 10:28:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

woen

Beste mensen,

Gisteren zag ik een klein waterhoentje, grijs/bruin en getekend als een patrijs ongeveer. Wat mij opviel was de geel/groene snavel met aan de basis een oranje/rode vlek. Net toen ik een foto wilde nemen had het beestje mij ook gezien.

Mijn Lars Johnson gaf klein waterhoen als beste optie aan. Enig idee of ik het nog ergens mee heb kunnen verwarren? Snavel was te kort voor waterral trouwens.

Ik ga binnekort weer eens terug met fototoestel.

Groeten,

Jeroen

Rickschonewille

Citaat van: woen op juni 24, 2010, 10:28:39 AM
Beste mensen,

Gisteren zag ik een klein waterhoentje, grijs/bruin en getekend als een patrijs ongeveer. Wat mij opviel was de geel/groene snavel met aan de basis een oranje/rode vlek. Net toen ik een foto wilde nemen had het beestje mij ook gezien.

Mijn Lars Johnson gaf klein waterhoen als beste optie aan. Enig idee of ik het nog ergens mee heb kunnen verwarren? Snavel was te kort voor waterral trouwens.

Ik ga binnekort weer eens terug met fototoestel.

Misschien is het handig om een locatie te vermelden. Dan kunnen mensen die in de buurt wonen de locatie checken, wie weet zit er wel een Klein Waterhoen...

Robertmeer

Waarschijnlijk staat in je Jonsson ook dat het Klein Waterhoen erg zeldzaam is met weinig gevallen? Ook aan andere rallen, zoals Waterral en Porseleinhoen gedacht?
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

woen

Tongelreep zuid, stukje her-meandering bij de belgische grens. Boven bij het bruggetje in het Staatsbosbeheer gedeelte.
Enne opeens moet ik denken aan een porseleinhoen.
Groeten,

Jeroen

woen

Ja waterral heb ik direct afgeschreven, die heb ik vaker gezien.
Groeten,

Jeroen

woen

Citaat van: Robertmeer op juni 24, 2010, 10:59:23 AM
Waarschijnlijk staat in je Jonsson ook dat het Klein Waterhoen erg zeldzaam is met weinig gevallen? Ook aan andere rallen, zoals Waterral en Porseleinhoen gedacht?

Mijn Johnsson was minder duidelijk dan de foto's op waarneming.nl. Ik ga voor porseleinhoen! En voor de zekerheid nog een foto proberen te maken binnenkort.

Dank!!
Groeten,

Jeroen

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jan vH

Gewoon binnenkort nog een keer gaan kijken, rallen blijven vaak toch wel een tijd op dezelfde plek. Zou toch wel leuk zijn als het toch een Porseleinhoen (of zeldzamer) is.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

woen

Ga ik ook zeker doen, het is maar 20 minuten wandelen van huis.

Alleen waarschuwing voor allen die in dat gebied gaan kijken, het STIKT er nu van de teken.
Groeten,

Jeroen