Ok, anders ingestoken dan:
Denk je dat Lenie (heb ik minder moeite mee aangezien ik geen enkele twijfel heb over haar integriteit in deze, wat niet wegneemt dat er bij "Lenie" wel degelijk een vangstdrift heerst) en het Dolfinarium (toch vooral een verzameling bassins waar zeezoogdieren kunstjes mogen doen en aangegaapt worden door vervelende kinderen, maar dan overgoten met een wetenschappelijk "wij doen onderzoek" sausje) deze dieren alleen vangen om ze te helpen?
Denk je dat echt? Serieus?
Hoeveel bezoekers denk je dat het dolfinarium nu extra krijgt en hoeveel donateurs bij Lenie gaan kijken?
Dat zal niet (goed lezen, ik zeg NIET) de reden zijn om de orka te vangen, maar je mag je best afvragen of dat geen rol speelt in het nemen van de beslissing al dan niet te vangen...
Daarnaast: dieren gaan dood in de natuur, door ondervoeding, doordat ze niet buiten een groep kunnen leven, omdat ze gepredeerd worden etc. That's life. Als er geen gevaar is voor de (menselijke) volksgezondheid en het dier niet doodgaat van de pijn, dan is deze actie niet op zijn plaats. Er zijn veel betere plekken (letterlijk en figuurlijk) om je zorgen over het overleven van zeezoogdieren te uiten en daar iets mee te doen.