leuke oplossing voor poepende katten gezocht

Gestart door Margreet Kwh, juni 21, 2010, 14:45:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Margreet Kwh

Onze tuin wordt regelmatig bezocht door de buurtkatten. Daar heb ik niets tegen, alleen vind ik het niet zo leuk als ze (op de kale grond) poepen. Heeft iemand een leuke oplossing hiervoor?
Ik los het totnutoe op door stenen, takken en bloempotten op de kale plekken neer te leggen en de poep te begraven. Maar wie weet heeft iemand nog een ander idee.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Anne Hueber †

Poep niet begraven, want dat blijft stinken en dan komen ze weer op dezelfde plek terug.
Koffieprut helpt idd, maar je kunt op de poepplek ook peper strooien, dat vinden katten niet leuk, want daar gaan ze van niezen.

Margreet Kwh

Koffieprut en peper! Ik ga het allebei proberen. Dank voor jullie reacties.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

joostheeremans

MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Margreet Kwh

CiteerSchrikdraad!
Nee Alex,

ik bedoel een leuke oplossing. ;)

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

huysse

#7
Een hond!
Honden zijn over het algemeen gek op kattenkeutels.

groet,
Marijke

Marina

#8
Er zijn bepaalde planten waar ze een hekel aan hebben. Weet uit mn hoofd zo even niet welke, maar ik zal es zoeken.
Leeuwenstront (als je eraan kunt komen), ook heel effectief heb ik me laten vertellen.
Mijn kat poept trouwens uitsluitend in onze eigen tuin.
Wat wel een manier is (die ik gebruik om de kat uit het zaaigoed te houden) is satestokjes rechtop in de grond zetten, of een stuk gaas plat eroverheen. Hoef je niet altijd erop te hebben, net lang genoeg om een gewoonte te doorbreken. 
Plantenspuit kan ook nog, maar dan moet je het wel zien toevallig.
Worteldoek op de kale plekken, katten willen altijd een kuiltje graven.

edit: heb het even opgezocht, alle planten die citroenachtig ruiken, bv. citroenverbena.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Margreet Kwh

Een hond, leuk idee, maar geen oplossing in mijn geval.
Marina, dank voor je ideeën. :duim: Citroenverbena, ik ga op zoek ernaar.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

huysse

Misschien kun je een hond lenen / huren, die regelmatig even je tuin naloopt of er iets ligt.

groet,
Marijke

Marina

Een soort van drollenzuigerhond? Aw!  :-\  en daarna even lekker de baas een lik geven, getsie!
De tuincentra verkopen ook kattenschrik, geen idee of dat helpt. Er schijnt ook iets met mottenballengeur te zijn, soort zakjes. Helpt ook nog eens tegen mollen!
Of cacaodoppen. Of een bodembedekkertje.
Laat je ons weten hoe het afloopt?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

huysse

Citaat van: Marina op juni 21, 2010, 23:44:20 PM
Een soort van drollenzuigerhond? Aw!  :-\  en daarna even lekker de baas een lik geven, getsie!


Daarom kun je ook beter een hond van iemand anders gebruiken.

Marijke

vuurvlinder

Kattenschrik van Ecostyle. Werkt wel, kost een paar centen. De kater van de buren piste nooit meer tegen mijn voordeur. Nadeel is dat ik het ook niet echt lekker vind ruiken.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Marije

Citaat van: Marina op juni 21, 2010, 23:22:53 PM
Er zijn bepaalde planten waar ze een hekel aan hebben. Weet uit mn hoofd zo even niet welke, maar ik zal es zoeken.
Leeuwenstront (als je eraan kunt komen), ook heel effectief heb ik me laten vertellen.
Mijn kat poept trouwens uitsluitend in onze eigen tuin.
Wat wel een manier is (die ik gebruik om de kat uit het zaaigoed te houden) is satestokjes rechtop in de grond zetten, of een stuk gaas plat eroverheen. Hoef je niet altijd erop te hebben, net lang genoeg om een gewoonte te doorbreken. 
Plantenspuit kan ook nog, maar dan moet je het wel zien toevallig.
Worteldoek op de kale plekken, katten willen altijd een kuiltje graven.

edit: heb het even opgezocht, alle planten die citroenachtig ruiken, bv. citroenverbena.

klopt. Ik heb ooit ook eens gelezen dat ze niet van Afrikaantjes houden. En dat staat ook nog fleurig in de tuin.  ;)

Marije

ik heb hier nog wat leuke oplossingen. Oplossingen die vallen binnen jouw denken.  ;)
Mogelijk heb je er wat aan. Succes ermee!

Elachista

Ik zou zeggen, plaats wat landmijnen.

Gouden tip: onthoud wel waar je ze begraven hebt.
Groet,
Tymo

RubenWinter

Hmm, ik denk toch wel dat het de bedoeling is dat de katten blijven leven ;D Ik denk dat je bovendien een speciaal type landmijnen nodig hebt, aangezien de meeste katten nogal licht zijn en de mijn dus niet activeren.
Groeten,

Ruben Winter

Alex Kwak

Citaat van: MarKoHu op juni 21, 2010, 23:05:49 PM
CiteerSchrikdraad!
Nee Alex,

ik bedoel een leuke oplossing. ;)

Margreet.

Heb je wel eens een kat een meter achteruit zien springen? Erg leuk!  ;D

Maar goed: train je vogels in de tuin dat de aanval de beste verdediging is. Hoe? Dat weet ik helaas niet  :rolleye:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Robert Heemskerk

Geen honden gebruiken!

Je hebt grote kans dat er dan binnenkort allemaal honden gaan graven en nog meer in je tuin..
Peper en koffieprut strooien. Poep verwijderen en niet begraven.
En al je katten ziet, spuiten met water!
Daar houden katten helemaal niet van, helemaal niet tijdens de stoelgang.

Je kunt er ook een bordje plaatsen met;

Verboden te poepen voor katten  :police:
50 euro boete!

groet, Robert

huysse

Hoezo geen honden gebruiken.
Een hond heeft in dit geval alleen maar voordelen.
Hij / zij ruimt de poep op en heeft een afschrikkende werking zowel naar katten als naar mensen.
De grootte van de hond wordt bepaald door de grootte van tuin.
Wil je het goed doen dan kun je een bureau benaderen dat speciaal hiervoor afgerichte honden levert. Ze worden op dezelfde manier getraind als die, die truffels zoeken.
Je kunt er ook varkens huren die kattenpoep opruimen maar sommige mensen vinden dat bezwaarlijk omdat ze niet weten hoe ze met zo'n dier om moeten gaan..

Marijke


Robert Heemskerk

ok, dat wist ik niet.., dat die honden de poep van katten eten.
Dat scheelt 'een hoop'  ;D

Marina

Van alle honden die ik heb gehad heb ik er nog nooit eentje gehad die poep at hoor!
Eerlijk gezegd ken ik geen enkele hond die kattenpoep eet.
Hoogstens paardenpoep, maar dat schijnt een teken te zijn dat ze een bepaalde stof tekort komen.
Met de volwaardige voeding van tegenwoordig komt dat volgens mij ook weinig meer voor.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

pieternella

Wijnruit planten, mooie plant en de katten vinden em vies.
Vriendelijke groeten, Petra vd Brink

Margreet Kwh

Citeerik heb hier nog wat leuke oplossingen. Oplossingen die vallen binnen jouw denken.  ;)
Mogelijk heb je er wat aan. Succes ermee!

Marije, geweldig! ik vond vandaag weer drie hopen in mijn voortuintje, ben meteen het snoeisel van de Amerikaanse sering gaan rondstrooien; koffieprut wordt niet meer weggegooid (tip ook al van anderen) maar natuurvriendelijk rondgestrooid.
Water heb ik vandaag geprobeerd bij een kat die ging graven, en de kat schrok en rende weg.

Het is een open voortuintje en bovendien vind ik het gezellig als er een kat op het gras ligt. Ik ben dus geen kattenhater, maar wel een kattenpoephater. Dus oplossingen als schrikdraad, mijnen, luchtbuksen en zo zijn niet "mijn ding". :angel:

Iedereen dank voor de reacties, overweldigend. Kennelijk roept het heel wat op. :duim:

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

huysse

Citaat van: Marina op juni 22, 2010, 17:37:42 PM

Met de volwaardige voeding van tegenwoordig komt dat volgens mij ook weinig meer voor.

Nou vergeet dat maar, honden vinden poep gewoon heel erg lekker.

Marijke

vuurvlinder

#26
Citaat van: Marina op juni 22, 2010, 17:37:42 PM
Van alle honden die ik heb gehad heb ik er nog nooit eentje gehad die poep at hoor!
Eerlijk gezegd ken ik geen enkele hond die kattenpoep eet.
Hoogstens paardenpoep, maar dat schijnt een teken te zijn dat ze een bepaalde stof tekort komen.
Met de volwaardige voeding van tegenwoordig komt dat volgens mij ook weinig meer voor.

Kattenstront is een delicatesse voor de meeste honden! En over volwaardige voeding gesproken, check this: http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=0AVm9CjiipM Die link had ik ook al eens eerder gepost. ;D
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

andre.schulten

nog even terug naar het verjagen:
ik hoorde pas dat een loslopend mannetjeskonijn ook heel effectief is
(maar ja, dan heb je niet de garantie dat er niet gegraven wordt...)


Jarinka

Citaat van: a.schulten op juni 23, 2010, 09:20:48 AM
nog even terug naar het verjagen:
ik hoorde pas dat een loslopend mannetjeskonijn ook heel effectief is
(maar ja, dan heb je niet de garantie dat er niet gegraven wordt...)
Wij hebben een mannetjeskonijn in de tuin rondlopen. Er poepen geen katten in de tuin (hoewel die er vrij veel zijn in de buurt), maar die poepen ook niet bij de buren. En ons konijn verjaagt de katten ook niet, hij loopt er alleen maar vrolijk achteraan in de hoop dat hij aandacht krijgt.
Waarschijnlijk is een mannetjeskonijn effectief door zijn gedrag, maar Pluis dus niet (tenzij de kat van hem schrikt).
Groeten, Jarinka Heijink

mabeline

mijn eigen honden eten wel degelijk de poep van mijn katten, en ook de honden van mijn ex hebben dat altijd gedaan
en ik weet toch heel zeker dat ze een volwaardgie voeding krijgen
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana