Hoofdmenu

paddestoel?

Gestart door cora, augustus 08, 2006, 17:10:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

cora

Deze rood-rozige bolletjes zateen onder aan een stam van een boom in een bos in zuid-duitsland in mei zijn dit nou paddestoelen of iets anders?
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

a.houter

#1
Nou het kleurtje is wel wat hard roze, maar ik denk toch dat dit Gewone boomwrat is, Lycogala epidendrum, niet een echte paddestoel maar een slijmzwam.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

cora

Ik heb bij google gekeken en dan bij afbeeldingen en dat zie je overwegend meer oranje bruine kleur maar toch ook variabele kleuren en ook wat rozig , deze foto is gemaakt in een donker bos met volop regen ze kunnen mischien iets afwijken va kleur door flitslicht maar ze waren wel rozig. B)  
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

Arno van Stipdonk

Hallo Cora,

Deze slijmzwammen zijn nog niet rijp, vandaar dat ze nog zo rood zijn. Vooral aan het rode exemplaar, links op de foto kun je dit goed zien. Ze zijn pas van plasmodium (een rode slijmerige massa) veranderd in deze bolletjes. Ze zullen nog gaan verkleuren en meer roze/oranje worden.

cora

Bedankt voor de info ik heb lang zitten zoeken en had het eigenlijk opgegeven maar ik ben zins kort bekend met dit forum en het is erg leerzaam moet ik zeggen :duim:  
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot