Roofvolgel op knotwilg

Gestart door sjani van ophemert, juni 20, 2010, 14:43:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjani van ophemert

Deze roofvogel fotografeerde ik toen we voor het rode stoplicht moesten wachten. Een buizerd toch, ik twijfel ineens door de fijn gebandeerde borst, en  de veren op de poten(maar dat kan door hoe hij zit) de donkere U van een buizerd.????? Ik weet het niet goed (streepje lijken op Slechtvalk) Groetjes Sjani

Justin Jansen

M.v.g., Justin Jansen


sjani van ophemert


Jan vH

Nog even waarom het geen Slechtvalk is: Het wit loopt bijvoorbeeld niet door op de kop (als je al over wit kunt spreken).
Jan van Harten
Validator Plantengallen

frankneijts

Citaat van: Jan vH op juni 20, 2010, 14:49:06 PM
Nog even waarom het geen Slechtvalk is: Het wit loopt bijvoorbeeld niet door op de kop (als je al over wit kunt spreken).

Een erg magere 'bewijsvoering' Jan, dat kun je vast beter..... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

melae003

Citaat van: frankneijts op juni 20, 2010, 17:16:51 PM
Citaat van: Jan vH op juni 20, 2010, 14:49:06 PM
Nog even waarom het geen Slechtvalk is: Het wit loopt bijvoorbeeld niet door op de kop (als je al over wit kunt spreken).

Een erg magere 'bewijsvoering' Jan, dat kun je vast beter..... 8)

Ik zie dat je al jongens in opleiding hebt Frank
Heel veel succes :duim:
Groet'n Toon
Groet'n Toon

Jan vH

Citaat van: frankneijts op juni 20, 2010, 17:16:51 PM
Citaat van: Jan vH op juni 20, 2010, 14:49:06 PM
Nog even waarom het geen Slechtvalk is: Het wit loopt bijvoorbeeld niet door op de kop (als je al over wit kunt spreken).

Een erg magere 'bewijsvoering' Jan, dat kun je vast beter..... 8)
Ik heb er niet voor niets 'bijvoorbeeld' bij gezet. Maar het kenmerk klopt toch wel?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

frankw

Er zijn Buizerds met wit op de kop, ook 'doorlopend'. Er zijn natuurlijk betere/andere kenmerken te zien die Slechtvalk uit sluiten. :duim:

Jan vH

Citaat van: frankw op juni 20, 2010, 19:59:09 PM
Er zijn Buizerds met wit op de kop, ook 'doorlopend'. Er zijn natuurlijk betere/andere kenmerken te zien die Slechtvalk uit sluiten. :duim:
Ik bedoel het meer andersom, op deze foto is Slechtvalk uit te sluiten door het kenmerk.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

HPM

Net zoals door tientallen andere kenmerken.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

frankneijts

Citaat van: Jan vH op juni 20, 2010, 20:14:21 PM
Citaat van: frankw op juni 20, 2010, 19:59:09 PM
Er zijn Buizerds met wit op de kop, ook 'doorlopend'. Er zijn natuurlijk betere/andere kenmerken te zien die Slechtvalk uit sluiten. :duim:
Ik bedoel het meer andersom, op deze foto is Slechtvalk uit te sluiten door het kenmerk.

Daar gaat het me niet om Jan, ik hoopte eigenlijk dat je een paar veel kenmerkender verschillen zou noemen die ook voor een beginnende vogelaar gemakkelijk te zien zijn. Want dit is natuurlijk een flutkenmerk om een zittende Buizerd van een dito Slechtvalk te onderscheiden.......... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

BramtK

Dat wit bij die Slechtvalk valt natuurlijk met name op door die donkere baardstreep die Slechtvalk altijd heeft.
Groeten,

Bram ter Keurs