Hoofdmenu

Limburg

Gestart door stefanhageman, juni 18, 2010, 15:42:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

stefanhageman

Aankomende zomervakantie ga ik naar Schin op Geul,Zuid-Limburg, en dan mijn vraag: "Wat kan ik daar eigenlijk verwachten qua vogels en/of andere dieren zoals zoogdieren, reptielen en amfibieƫn?"


Op mijn lijstje staan:
- Oehoe
- Europese Kanarie
- Grauwe Klauwier
- Bijeneter
- Ijsvogel
- Gele kwikstaarten
- Orpheus Spotvogel
- Kortsnavel Boomkruiper
- Mandarijn Eend en andere exoten(Halsbandparkiet) om een beetje te kijken wat daar voorkomt qua exoten.
- Muurhagedis
- Boomkikker
- en andere Amfibieƫn


Misschien nog andere tips?

Stefan Hageman


Jeroen Nagtegaal

Stuur even een mail, dan geef ik je meer info.
Euro kanarier,
Bijeneter,
Ijsvogel,
Orpheusspot.
Kortsnavel
Worden toch behoorlijk lastig.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

doen we in het openbare gedeelte van het forum wel voorzichtig met doorgeven van lokaties die op waarneming.nl zelf verborgen zijn
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

leonwillems@home.nl

#3
in dat geval zou je dus ook vragen van onbekende personen niet zo maar moeten beantwoorden....
Heel veel informatie is zo maar vrijelijk op internet te vinden, google maar eens bv. boomkikker limburg of muurhagedis limburg.
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Lonnie Bregman

Ja, geef die link ook nog maar! ;)
Groeten, Lonnie Bregman

Robertmeer

Europese Kanarie is erg goed te doen in Lottum en Zwaanenheike (kan goed op de heenweg naar Zuid-Limburg). Vorig jaar de vogels zelfs vanuit de auto (met ramen dicht!) kunnen horen.

Grauwe Klauwier kan geloof ik wel goed rond Epen (kijk maar op Waarneming.nl). Kortsnavelboomkruiper is waarschijnlijk wel stil. Voor Opheusspotvogel moet je gewoon even op Waarneming.nl kijken. IJsvogel en Grote Gele Kwik kunnen wel in het Geuldal.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

stefanhageman

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 18, 2010, 15:47:18 PM
Stuur even een mail, dan geef ik je meer info.
Euro kanarier,
Bijeneter,
Ijsvogel,
Orpheusspot.
Kortsnavel
Worden toch behoorlijk lastig.


Ik zal je een mail sturen.


Citaat van: Robertmeer op juni 18, 2010, 16:21:08 PM
Europese Kanarie is erg goed te doen in Lottum en Zwaanenheike (kan goed op de heenweg naar Zuid-Limburg). Vorig jaar de vogels zelfs vanuit de auto (met ramen dicht!) kunnen horen.

Grauwe Klauwier kan geloof ik wel goed rond Epen (kijk maar op Waarneming.nl). Kortsnavelboomkruiper is waarschijnlijk wel stil. Voor Opheusspotvogel moet je gewoon even op Waarneming.nl kijken. IJsvogel en Grote Gele Kwik kunnen wel in het Geuldal.


Bedankt voor de informatie!!! :duim:  Ik zal als ik terug kom wel zeggen wat wel en niet gelukt is.
Zo kom ik toch iets verder :duim:
Stefan Hageman