Ben een ei aan het uitbroeden

Gestart door mycelium, juni 17, 2010, 21:57:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

mycelium

Hoi allemaal,

Hoe vinden jullie mijn duivelei welke ik in mijn hobby kamer aan het uitbroeden ben



vandaag gevonden tijdens de excursie in Warmond en kon het niet laten wil hem zien uitkomen.

JelteV

Leuk! Maar hij moet wel vochtig bewaard worden denk ik.
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

mycelium

Ja ik sproei hem af en toe en hij staat nu in een vochtige ruimte rond de 70%

JelteV

Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

mycelium

Ja ik ook Jelte,

Ik heb hem in een grote emmer gestopt van doorzichtig plastic en ik heb de deksel er half opgedaan zodat de luchtvochtigheid goed blijft. En omdat ik zelf eetbare en medicinale paddenstoelen kweek als hobby staat hij in mijn groeikamer waar ik gebruik maak van 6500 Kelvin daglicht lampen. Dus aan de omstandigheden zal het niet liggen. In de natuur hadden ze mindere omstandigheden.

Zodra hij uitkomt volgen er meer foto's. Ik hou hem goed in de gaten en voor de geur ben ik niet bang de deksel kan dicht  ;)

JelteV

Wel zorgen dat je een vliegenmepper in huis hebt he  ;D .
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

mycelium

Ja ik weet het vliegen zijn dol op grote stinkzwammen :rolleye:

Gelukkig kan ik de emmer afsluiten weg geur weg vliegen  :duim:

Maria vd Langenberg

Een mooie, er zit zelfs nog geen scheurtje in  :duim: ben benieuwd hoe lang het duurt....
groetjes Maria

peterpeperkamp

Als er maar geen duveltje uit dat doosje komt ......
Groet Peter

Gert Kremer

Hallo Tom,
zelf 1 x geprobeerd maar het schimmelde en stonk alleen maar.  >:(  Denk dat mijn fout was te weinig aarde (bosgrond) in de bak.
Ben erg benieuwd wat het bij jou wordt.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

mycelium

Hoi Gert,

Ik denk dat bosgrond niet echt super is omdat dit vrij veel schimmels en andere kleine diertjes bij zich heeft. Ik had wel een flinke hand bosgrond meegebracht zodat als ik thuis kwam ik het ei direct in zijn vertrouwde grond kon zetten. Maar omdat ik thuis vrij veel soorten paddenstoelen kweek als hobby heb ik liever geen vreemde schimmels of kleine diertjes in mijn kweekruimte. Ik heb het ei voorzichtig uit de bosgrond gehaald en over gezet in steriele humus.

Zo doende kreeg ik nog een kans om direct een foto te maken toen het ei buiten de grond was.



En vanavond is het begonnen met uitkomen zie hier wat foto's







Morgen volgen er zeker meer moet hem alleen nu goed in de gaten houden anders mis ik foto's

En als hij straks helemaal klaar is de groene stinkende smurrie voorzichtig met een steriele entoog over enten op een Agar plaat.

Aangezien deze paddenstoel medicinaal is en bijzondere stoffen bevat.

mycelium

Je ziet het Peter,

Het duiveltje komt uit het doosje  B)

IngridBelser

Hoi Tom,
Ik rij straks weer 22 km om naar mijn ei te kijken en er wellicht weer een foto van te maken. En dan te bedenken dat ik meer van de edelherten en wilde zwijnen ben! Van paddenstoelen weet ik niet zo veel, maar op deze manier komt het goed. Bedankt voor de tip even je ei-nestje te bezoeken. Ik kom vast vaker even langs.
groet, Ingrid
met vriendelijke groet.

Ingrid

mycelium

En jawel hoor tada het duiveltje is uit het doosje gekomen. Heb helaas de tussen liggende foto's niet kunnen maken tot vanmorgen 6:00 bleef het ei zoals die was met een flinke scheur. En tussen 6:00 vanmorgen en 9:00 is hij tot dit mooie nu al licht geur versprijdende verschijnsel uit gegroeid.





JelteV

Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

mycelium

#15
Ja gaaf he JelteV  B)

Alleen is het maar goed dat er geen geur internet bestaat mijn Lab stinkt als een otter. Heb namelijk omdat de Grote Stink zwam een medicinale paddenstoel is sporen met behulp van een entoog van de kop afgeschraapt. Zodat ik deze later zelf kan kweken maar dit had ik beter buiten kunnen doen mijn hemels ik zie helemaal  :rolleye: van de geur.

Je kunt hier letterlijk spreken van "Het aroma komt je te gemoet zodra je mijn Lab deur opendoet" 

Gert Kremer

Goed geslaagd, mooie foto's.  :duim:
Nu de steel nog even proeven he.  :rolleye:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

mycelium

#17
HiHi ja ik heb de sporen in een flesje met steriel water de rest van de stinkende drap heb ik er met water afgespoeld heb nu een keurig witte steel met kop over deze liggen in de droger.

Mijn partner vroeg of ik ergends stiekem een dood dier had verstopt toen vertelde ik hem nee hoor sommige mensen welke paddenstoelen zoeken zetten een bakje met koeien of paarden mest in het raam en ik een grote stinkzwam  ;D

Je hebt hier bijna een gasmasker nodig en de ramen staan toch al een aardige tijd open

Ismael

Groeten Ismaël Wind

xenion

Helemaal leuk omdat je ze niet vaak vind met zo'n egale sporenlaag!
Groeten,
Martin