Gelderse Muurplanten

Gestart door HPM, juni 15, 2010, 12:45:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM


Voor de liefhebbers:
Benno te Linde & Louis-Jan van den Berg (2010), Muurplanten in Gelderland
http://www.berglinde.nl/downloads/Muurplanten_in_Gelderland_2010.pdf
104 pp, 7 mB

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

WimV

En zoals de liefhebber wellicht kan opmerken. In de westelijke Betuwe zijn groeiplaatsen van muurvarens wat schaars. Dit komt niet, omdat ze er niet zijn, maar omdat Benno en Louis-Jan niet overal kunnen zijn. Ik heb met Benno afgesproken dat ik zo'n beetje ten westen van de lijn Culemborg-Tiel de Betuwe nog gaat afstropen op muurbegroeiende varens. Maar aangezien ik ook niet alles zo maar "eventjes" kan doen. Dus bij deze de oproep aan een ieder. Gaarne graag doorgeven van ALLE muurbegroeiende varens, Muurleeuwenbek, Gele helmbloem, de Glaskruiden etc. als men deze ergens tegenkomt in Gelderland ten westen van de lijn Culemborg-Tiel. Denk hierbij dan aan steden en dorpen als Geldermalsen, Beesd, Rumpt, Haaften, Zaltbommel, Waardenburg etc.
Alvast bedankt ook namens Benno en Louis-Jan,

Groetjes,
Wim

Ps; Lees het rapport. Erg fraai!!!

HPM

Ik had al wat activiteit van jou in die buurt opgemerkt.
Een mooi project.

--
Groeten, Herman van der Meer.

Herman van der Meer

Windekind

Ik neem aan dat het aantal vindplaatsen zoals altijd, nog maar een heel klein deel van alle bekende is.
Wim heeft dat met de putten als geen ander aangetoond.
Zelf ken ik ook nog wel een hele mooie plek met veel steenbreek en tong, maar ik weet dat de eigenaar het niet op prijs zou stellen als ik dit door zou geven. :angel:
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

WimV

Uiteraard ben ik dit helemaal met je eens Elmar, maar hoe meer gerichte mensen, hoe meer gerichte vreugd. En zolang je het voor jezelf maar leuk maakt, dan kan er een hoop gebeuren. En als daardoor een deel van het onbekende bekend raakt, heeft het nut.
Oftewel, leuk en nuttig, wat wil je dan nog meer...

Groetjes,
Wim

Windekind

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins