Hoofdmenu

larve

Gestart door charlottes, juni 14, 2010, 22:15:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

charlottes

Ik weet niet of deze larve  een wesp of vlieg wordt ...  daarom voor insecten overig gekozen..
Natuurgroet van Charlotte

barebigfoot

Hoi, leuke griezelfoto, is het niet een geparasiteerd pissebed met en insect [bladwesp] op zijn kop [links]. Boven op een huidje en rond de kont 3 psocoptera? Daartussen denk ik de parasiet te zien, tenminste zijn kleine rode kopje met lichte antenna en donkere ogen? - wil net de gastheer verlaten - of heb ik teveel fantasie?
een klein rood wespje?
Uwe

Arp

#2
hoi saampies,

een ietwat rommelig tafereel, maar het lijkt me stukken eenvoudiger dan Uwe ervan maakt ;)

Ik houd het op: Larve van een zweefvlieg, vermoedelijk net verveld of aan het vervellen, die middenin een smörgasbord van jonge luisjes zit. Het rood op de rug is gewoon deel van het kleurpatroon van de larve, ik heb een aantal van dergelijke larven "uitgebroed" en daar kwamen gewoon gezonde zweefvliegjes uit.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

charlottes

Haaa haa Uwe ... ja je hebt leuke fantasie ...  de larve verplaatst zich telkens  het is echt een larve...  en ik denk dat Arp  de goede info geeft:   een zweefvlieg-larve.
Arp , bij mij kwam het helemaal niet als een  rommelig  tafereel over ...  wel apart  dat verschillend kijken ...  ik was gefascineerd  door kleur, vorm, en transparantie .

Allebei hartelijk dank voor het reageren.
Natuurgroet van Charlotte.

nielsyese

Inderdaad een Syrphidae-larve :)
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

charlottes

Dank voor de Latijnse naam Niels-Jan.
Natuurgroet van Charlotte.