Hoofdmenu

Killdeer!

Gestart door redmar_woudstra, april 05, 2005, 16:43:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

redmar_woudstra

YEAH!
Vanmiddag met mijn vader naar de Rottige Meenthe/Ossenzijl gereden, voor ons naast de deur, voor nu al de zeldzaamheid van het jaar: de Killdeerplevier.
Prachtig gezien tussen kwart over 3 en kwart voor 4, vanaf de overijsselse kant. Ook enkele foto's kunnen maken (camera rechtstreeks, zonder adapter, op de scoop) met redelijk tot goed resultaat. Iemand die de vogel reeds gezien heeft? Echt een aanrader, vooral als ie zijn staart oppoetst en vliegend. Ook leuk is de gebroken vleugel, die hij vandaag liet zien toen een haas in de buurt kwam.

:duim: Top!
groet,
Redmar

thijs

Gefeliciteerd :duim:
Lijkt me een prachtig beest, jammer dat het voor mij een uur of twee rijden is ;)
Naja, kan niet alles hebben, nogmaals, gefeliciteerd met dit geweldige beest :duim:
Vraagje, waarom heet dit de "rottige" meenthe?

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

BWoets

Yepz gezien vandaag tussen kwart voor 11 en 12 uur.
Fraai beestje
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Pim

Gefeliciteerd allen met jullie plevier!
Als er nog mensen heengaan; ik zou het waarderen als jullie enkele foto's van de vogelkijkhut maken voor www.vogelkijkhut.nl.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

BWoets

Komt hij nu mee..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

redmar_woudstra

als ik het had geweten......
ik had er zo een paar gemaakt
groet,
Redmar

boogey55

CiteerKomt hij nu mee..
Kan je zelf ook aan denken.  :rolleyes:  
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Marianne

En dat foto's maken geldt voor elke hut!
Enne....gefeliciteerd met de mooie pleviertjes!  :duim:
De foto's die ik er van gezien heb laten echt goed zien wat een bijzonder beestje het is.  
groet,
Marianne Cramer

Johan op den Dries

Ik heb hem ook gezien vanmorgen!!

drie kwartier met zijn allen staan zoeken (vanaf 7 uur) komen er rond 7:50 een stel belgen aan, zetten de scoop neer en pats! gevonden  :wacko:

Hij was wel super! Ik heb ook nog een paar foto's proberen te maken, maar dit is niet echt gelukt. Door het donkere weer en doordat de vogel ver weg zat.

Het is een mooi gebied wat ik nog niet kende dus de volgende keer dat ik er kom zal ik zeker een foto van de hut maken. Maar dan moet het licht wel een beetje mooi zijn en niet zo donker als vanmorgen.
Johan op den Dries
Sneek

BWoets

CiteerKan je zelf ook aan denken.  :rolleyes:
Denk je dat ik daar tijd voor had dan?  :D  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

RogiervanV

is het ook met OV te bereiken  :blink: kheb geen auto... en als er nog mensen heen gaan... laat het hier weten!!  :)

mensen die hem hebben gezien... gefeliciteerd!  :duim:

Rogier van Viegen

hiskodevries

laat maar, een wakkere vogelaar heeft een riedel foto`s  gemaakt + keurige  beschrijving van route  e.d. ( van vogelkijkhut )
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pim

#12
De hut is niet met het openbaar vervoer te bereiken.
Ik ben eens met een lange wandeltocht in Ossenzijl gestrand, ik ben toen door de vrouw van de plaatselijke kroegbaas naar station Steenwijk gebracht.
Daar ben ik haar nog altijd dankbaar voor, je moet er toch niet aan denken daar de nacht te moeten doorbrengen.

Jammer dat het weer gaat omslaan anders was ik ook wel even komen kijken.
Als morgen iemand om 10.00 uur vanuit Almere vertrekt en wil carpoolen ga ik graag nog mee..... (pimjulsing@wanadoo.nl).

vriendelijke groet,

Pim Julsing
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

RogiervanV

is ie ook niet te bereiken met de fiets? anders sjouw ik gewoon mijn trusty fietsje de trein in  :)  heb ik het nog wel voor over....  aanbod voor de autobezitters staat nog steeds




Rogier van Viegen

Pim

Vanaf Steenwijk wel te doen, zie bijvoorbeeld www.routeplanner.nl!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Rick van der Weijde

Voor mensen die met OV gaan.

Van EBNNL geplukt:

Citeermaar Wolvega heeft geen fietsverhuur, dus dan moet je wel fietsje meenemen in te trein of er 1 jatten op het station.

Sander

----------------------------------------

>Ik heb het gisteren vanuit Wolvega gedaan op de fiets. Dan is het maar 7
>km.

>Rob

----------------------------------------

>>roland en gerdien wrote:

>>Hallo,
>
>>De afstand vanaf het station van Steenwijk naar Oldemarkt/Ossenzijl is
>>ongeveer 15 kilometer.

Voor de mensen die hem al gezien hebben. :duim:  Mij is het net even iets te ver reizen. Maar wie weet als ik een keer een dag over heb, en hij blijft nog een week of drie zitten dat ik er nog heen ga...

Groet,
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

RogiervanV

Bedankt... we hebben al een plannetje uitgestippeld... het weer schijnt echter pas aan het eind van de dag regenachtig te worden, rest van de dag dus eigenlijk niet zo veel aan de hand!  :D  
Rogier van Viegen

boogey55

Groet, Pim Frijling
Wolvega

Marianne

Gisterenavond aan het eind van het 8 uur journaal werd de vogel zelfs gemeld. Het zal er vandaag dan ook wel druk worden!
groet,
Marianne Cramer

thijs

Ik hoorde op de radio én de Killdeerplevier én de Keizerarend voorbij komen :rolleyes:

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Johan op den Dries

#20
Op de friese radio was ook een stuk erover te horen inclusief een interview met de ontdekker Ruurd Jelle van der Lei:

Omrop Fryslan

Ik weet alleen niet hoe lang het op hun site blijft staan...
Johan op den Dries
Sneek

BWoets

Leuk ja..

Ze zijn daar leuk bezig met nu die Woestijntapuit..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Johan op den Dries

CiteerLeuk ja..

Ze zijn daar leuk bezig met nu die Woestijntapuit..
Dit zijn de leuke alternatieven voor het eierzoeken lijkt me  :D
Johan op den Dries
Sneek

redmar_woudstra

volgens mij is ie gevlogen......
:(  
groet,
Redmar

RogiervanV

vandaag de halve dag daar rondgewacht en gebikkeld en.... helemaal niks  :(

nah jah... hoort erbij MAAR HET SUCKT BEHOORLIJK  ;)

volgende keer (?) beter
Rogier van Viegen

redmar_woudstra

die komt niet meer.....


P.S. zou het kunnen dat ik iemand, van het forum of waarneming.nl, ben tegen gekomen bij de vogel, gistermiddag(5 april) rond 3 uur half 4?
groet,
Redmar