Is dit nog herkenbaar?

Gestart door MarjoSmeets, juni 18, 2010, 18:42:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarjoSmeets

Als ik ergens iets zie waarvan ik vermoed dat het een insect zou kunnen zijn, dan maak ik gelijk al een of twee foto's met de telemacro, om in elk geval al íets te hebben en te zien of het de moeite waard is om er verder mee te gaan en probeer daarna steeds iets dichterbij en in een betere positie te komen. Dit leek me wel interessant, maar het is me niet gelukt om gunstiger te gaan staan, toen was hij al weer weg. En door de wind zijn die twee eerste foto's ook nog eens onduidelijk. Eigenlijk waardeloze foto's om van te determineren dus. Het gekke is nu, dat ik zelf toch wat ben gaan zoeken en hem nog meen herkend te hebben ook, en dat met mijn geringe kennis. Normaal zou ik deze niet hier geplaatst hebben, maar nu ben ik er toch nieuwsgierig naar of jullie dit kunnen beamen. Ik meen hier een Heterogaster urticae in te herkennen. Wat zeggen jullie ervan?
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

blaauw7

Groeten,
Dick Belgers

MarjoSmeets

De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo