Knobbelmeerkoet/Meerkoet. Een gemengd paar?

Gestart door Certhia, juni 11, 2010, 16:59:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Certhia

Afgelopen April in Marokko nabij Ifrane de volgende opname gemaakt van een Knobbelmeerkoet op nest die nestmateriaal aangereikt krijgt van een Meerkoet. Hoe meer ik er over nadenk des te meer denk ik dat het echt een gemengd paar is. Dit vooral ook omdat ik weet hoe agressief meerkoeten van verschillende paartjes naar elkaar toe zijn. Hier is van agressie geen sprake en lijkt er zelfs bij het aanzwemmen iets van anticipatie te zijn. Echt zeker weten zullen we het niet denk ik maar leuk om te zien is t wel. Let vooral ook op het geluid (als een laag blaffende hond "WOE WOE") van andere knobbelmeerkoeten op de achtergrond. Ook is wielewaal te horen.


http://www.youtube.com/watch?v=v7WcEG5NcNI


Groetjes


Marc

Alcedo atthis

hybrids are said to be possible but rare as far as I know. Somewhere ion the web there is a photo of a presumed hybrid of this type from the UAE, as far as I remember.
greetings,
Jörn Lehmhus

Tinok

#2
Hoi Marc

Ik zie helemaal geen verschil tussen de 2 koeten. Dat ligt vast aan mij want ik heb geen ervaring met knobbelmeerkoeten maar ik ben wel benieuwd waar jij dat aan ziet...

Ben ff zelf gaan zoeken en nu ik weet waar ik op moet letten en het beeld groot gezet heb zie ik de knobbels nu heel duidelijk. Leuk.
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Lanius

Wij hadden vorig jaar in Marokko ook een hybride meerkoet X Knobbelmeerkoet.
Davy De Groote