Kennis gezocht!

Gestart door jokeb, juni 10, 2010, 21:04:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

jokeb

Ik heb een aantal foto's gemaakt waar ik maar niet uitkom wat het nu precies is. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik zou graag de naam van desbetreffend diertje willen weten.
de eerste foto zou mogelijk een vlinderpop kunnen zijn maar misschien  ook wel van een wesp las ik laats. Het hing aan een paal aan de rand van het park deze maand.

de 2e foto heb ik december  gevonden tussen de bladeren op de grond in het park/bos. Ik heb geen idee waar ik aan moet denken hierbij.

3e foto, in april gevonden in het park. Het zijn eitjes en links onder zit ook al een diertje wat er net uit is gekomen. Dat zag ik thuis pas dus heb niet beter op dat diertje kunnen letten en ik kon het ook niet meer terugvinden.

4e foto is van september, heeft iemand enig idee wat dit is?

5e foto in september gevonden op een rietstengel naast het water in een natuurgebied. Het viel mij vooral op door het witte randje dat van het linker diertje doorschemert. Het deed  mij denken aan een schrijvertje of iets dergelijks maar ik kan nergens iets vinden dat er op lijkt.

Ik heb een hoop vragen maar ik blijf met deze ongedetermineerde foto zitten. Wie weet het?

gr
Joke
groet,
Joke

Arp

1 -> vlinderforum
2 ? paddestoelenforum ?
3 vermoedelijk Fluweelmijt
4 Exuvia LHB-pop, waarschijnlijk Harmonia axyridis
5 ? Bladmineerder/Gal ?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

nielsyese

Dat laatste zou ik associeren met Linyphiidae, Dwergspinnen. Wat het precies is weet ik niet, maar ik heb dit vaker gezien en dan altijd met dwergspinnen erbij.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

jokeb

Arp, en Niels-Jan beiden bedankt voor je reactie. Ik ben in ieder geval al weer wat verder gekomen op deze manier.

gr
Joke
groet,
Joke

spinnenvrouw

De laatste ziet er inderdaad uit als een eipakket van een spin. Behalve van een dwergspin kan het ook van Tetragnatha zijn, die dekt het pakket af met kroezig grijs pluis wat er uit ziet als schimmel.
Jacomijn Prinsen

jokeb

Jacomijn, dank je wel voor je reactie. Ik ga even verder zoeken op de tetragnatha.

gr
Joke
groet,
Joke