tapuit?

Gestart door maarten1023, juni 06, 2010, 19:29:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

maarten1023

dag allemaal,

Net terug van vakantie in Turkije.. Heb daar een aantal vogels op de foto gezet, maar van 1 weet ik niet zeker wat het is.. Is het een tapuit? mogelijk is een soort die hier niet voor komt..

Wie het weet.. mag het zeggen:)

thanks

Maarten
Groet,

Maarten

Rikstar

#1
Rotsklever!
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Robertmeer

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

maarten1023

dank voor de snelle reacties:)

Maarten
Groet,

Maarten

frankneijts

Maarten, waar heb je deze plaat gemaakt in Turkije? De, achter het oog, nogal brede oogstreep die ook ver doorloopt in de nek + de vrij zware snavel doen mij denken aan Grote Rotsklever die echter in Turkije veel plaatselijker is dan gewone Rotsklever. Ook hebben sommige Rotsklevers een wat bredere oogstreep dan vogels uit het oosten in contactzone met Grote + ook een zwaardere snavel (om het makkelijker te maken....)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

maarten1023

Heb deze foto afgelopen week gemaakt bij Efeze in West-Turkije (nabij Izmir) bij een archeologische site. In totaal (ik was niet specifiek op vogeljacht) zeker 15 gezien. Weer was warm (30gr), vrijwel onbewolkt. Stoffig, maar wel groene omgeving met hier en daar een boom, struiken, bloemen etc.
Ik heb nog een foto toegevoegd.. misschien helpt dit..

Groet

Maarten
Groet,

Maarten

frankneijts

Grote komt in West-Turkije niet voor dus het zal toch wel een gewone Rotsklever zijn. Bovendien uit een populatie die niet grenst aan die van Grote en kan dus (?) kenmerken van deze vertonen.....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Oenanthe

In Efeze komen bij mijn weten alleen gewone rotsklevers voor. Ik heb ze er bij tientallen gezien en er nooit enig kenmerk van de grote rotsklever in kunnen ontdekken.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips