Hoofdmenu

Easybird 69

Gestart door Jarinka, juni 05, 2010, 21:08:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

Wat en waarom?
Groeten, Jarinka Heijink

Wil

Ik zie er een koekoek in.
Typische houding, snavelvorm, gele poten, lengte vleugels t.o.v. staart.
Alleen die felle witte borst? ( fotografisch effect??)
Groeten, Wil Lemmens
Geleen

Lonnie Bregman

Lijkt mij ook een Koekoek, lange staart en lange, afhangende vleugels.
Groeten, Lonnie Bregman

Jarinka

Helemaal goed :).
Gisteren gevonden tijdens een familiedag. We waren aan het picknicken en op zo'n 40 meter afstand zat een vrij grote vogel. Mijn oom dacht dat het gewoon een Houtduif was, maar na een paar foto's was het duidelijk een Koekoek (mijn eerste :D).
http://waarneming.nl/waarneming/view/48405978
Groeten, Jarinka Heijink

frankmeer

En niet eens roepend (net als mijn eerste Koekoek ooit)!
Frank van der Meer

Jarinka

Dit jaar had ik al wel een stuk of 10 Koekoeken roepend, en dat was heel frustrerend :P. Want ik tel soorten die je vrij makkelijk ziet alleen als ik ze echt gezien heb, en niet als ik ze alleen gehoord heb. Nu mag hij eindelijk op de lijst :D
Groeten, Jarinka Heijink

frankmeer

Maar ja, horen = scoren  ;)
Frank van der Meer

Jarinka

Citaat van: frankmeer op juni 06, 2010, 17:51:24 PM
Maar ja, horen = scoren  ;)
Maar de geluiden lukken nog niet zo heel goed, dus dan heb ik met kijken meer zekerheid dat het de goede vogel is :).
(Vrijdag bijvoorbeeld: "Wat is dat voor heldere zang? Oh ja, dat is gewoon Roodborst!")
Groeten, Jarinka Heijink

Lonnie Bregman

Citaat van: Jarinka op juni 06, 2010, 18:01:28 PM
Citaat van: frankmeer op juni 06, 2010, 17:51:24 PM
Maar ja, horen = scoren  ;)
Maar de geluiden lukken nog niet zo heel goed, dus dan heb ik met kijken meer zekerheid dat het de goede vogel is :).
(Vrijdag bijvoorbeeld: "Wat is dat voor heldere zang? Oh ja, dat is gewoon Roodborst!")
Ga me nou niet vertellen dat je een Koekoek-waarneming alleen écht zeker weet als je hem ook gezien hebt! ;)
Groeten, Lonnie Bregman

Jan vH

Citaat van: lonnie20 op juni 06, 2010, 19:57:18 PM
Citaat van: Jarinka op juni 06, 2010, 18:01:28 PM
Citaat van: frankmeer op juni 06, 2010, 17:51:24 PM
Maar ja, horen = scoren  ;)
Maar de geluiden lukken nog niet zo heel goed, dus dan heb ik met kijken meer zekerheid dat het de goede vogel is :) .
(Vrijdag bijvoorbeeld: "Wat is dat voor heldere zang? Oh ja, dat is gewoon Roodborst!")
Ga me nou niet vertellen dat je een Koekoek-waarneming alleen écht zeker weet als je hem ook gezien hebt! ;)
Koekoeksklok?!  ;D
Jan van Harten
Validator Plantengallen