Hoofdmenu

Arendbuizerd

Gestart door Pim, april 02, 2005, 20:38:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

BWoets

Niet weer die discussie.. ik verwijder de berichten gewoon weer hoor als daar nu nog over gezeurd wordt..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Jan-Pieter

Bob ik begrijp het gewoon niet. Een roodhals gans met een ring, escape, een ross gans met een ring, escape. Arendbuizerd met een ring, niets. Nu weet ik wel dat veel waterwild wordt gehouden en dat er veel ontsnapt maar er wordt niet eens aan getwijfeld. Nu kan je wel meteen al deze berichten er uit gooien omdat jij niet wil dat we het er over hebben maar dat is ook een beetje flauw vind je niet want mensen hebben nu eenmaal andere meningen en zijn het niet met elkaar eens en ze mogen die mening toch uiten zonder dat daar meteen op deze manier op gereageerd wordt. Ik zeur niet Bob ik stel een vraag.

JP

BWoets

Beste JP,

Ik denk dat het eerst belangrijk is om er achter te komen of het wel een 100% zekere Arendbuizerd is. Mocht dat zo zijn dan kijken we weer verder. En iedereen weet zelf wel welke vogels snel ontsnappen en welke minder snel.

BW
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

hiskodevries

Over escapes /exoten :
In het algemeen bepaald de waarnemer zelf of deze als escape ingevoerd wordt. Heel soms grijpt een admin in b.v. laatst bij een krooneend waar op de bijgevoegde foto een duidelijke ring zichtbaar is.
Eenden , ganzen komen nu eenmaal vaker ontsnapt voor dan roofvogels.
Arendbuizerden zijn wel eerder in Nederland aangetroffen dus het kan een "echte" zijn.
Tot iemand de ring afgelezen heeft blijft hij voor mij Non escape.

Feit blijft dat criteria hier voor niet helder zijn, maar om nu alles van te voren te bepalen
is ook niet leuk want waarvoor hebbe nwe dan nog een forum.

Volgens mij probeert JP met deze discussies die criteria helder te krijgen.
Wat mij betreft mag iemand best proberen ze op te stellen. Kunnen we altijd kijken of ze hanteerbaar zijn.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan-Pieter

Hisko jij slaat de spijker helemaal recht op zijn kop. Dat is alles wat ik wil niets meer en niets minder.

JP

hiskodevries

JP open een nieuw forum onder vogels en leef je uit
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

BWoets

Zet het 1x goed neer zoals jij denkt dat het moet en als wij dat aanvaarden zullen we dat op die manier ook verwerken.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Pim

Speak for yourself Bob!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

BWoets

als WIJ dat aanvaardendan gaan WIJ dat toch in gebruik nemen..
Dat hoeft niet in de ik-vorm hoor..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

steenl

Misschien kunnen we ook een forum opstarten met  "Wie mist er een Arendbuizerd?"
Weten we tenminste zeker dat het er één is. :) :) :censored:

Ik begreep dat de vogel gisteren weer is gezien? Vogel kwam nu door als vrij zeker.

Groeten,
Lennaert

Jaap Denee

Zoals jullie wellicht allemaal al weten is het beest vanmorgen ook weer waargenomen. Determinatie is nog steeds lastig.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jaap Denee

... en inmiddels heb ik gehoord dat hij min of meer "afgeschoten" is als arendbuizerd. Het zou waarschijnlijk om een buizerd gaan.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

redmar_woudstra

vandaag is bij de Ezumakeeg ook een Arendbuizerd gezien. Deze met duidelijk roodbruine staart. Kijk voor een uitgebreide beschrijving op www.lauwersmeer.com
groet,
Redmar

Johan op den Dries

Citeervandaag is bij de Ezumakeeg ook een Arendbuizerd gezien. Deze met duidelijk roodbruine staart. Kijk voor een uitgebreide beschrijving op www.lauwersmeer.com
Vandaag moet gister 21 april zijn....
Johan op den Dries
Sneek