Hoofdmenu

Gevonden skelet

Gestart door Astrid Kramer, juni 03, 2010, 08:47:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

Astrid Kramer

Hallo Kan iemand mij misschien vertellen om welk dier dit gaat?

Date Lutterop


Groet,

Date


mabeline

ik denk een hond, die neus lijkt me te groot voor een kat en ook de snuit lijkt me voor een kat te lang
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Date Lutterop

De snorharen sluiten volgens mij hond uit. En ook de nagels zijn niet erg hondachtig, maar spits als van een kat. Ik vond de snuit ook erg spits, maar er zijn wel kattenrassen met zulke snuiten, bijvoorbeeld siamees. Daarnaast kan er natuurlijk vervorming zijn opgetreden. Heb zelf ook nog wel wat lugubere kattenfoto's, waarop je de soort nauwelijks herkent.

Groet,

Date


lukkie

#4
Zou je iets kunnen zeggen over de vindplaats? Zolder spouwmuur ofzo?
t is een mummie.  :P
Ik vind de kop en het lijf wel iets marterachtigs hebben.
Moet je die grote nagels zien.  :o
Ik ga voor steen of boommarter. Of bunzing. ;)
Groeten, Luuk

mabeline

ik blijf bij hond, de nagels zijn zeker lang, maar als het een oud dier was is het goed mogelijk dat ze niet afgesleten zijn en daardoor langer zijn als bij een normale gezonde hond
Siamees heb ik ook aan gedacht, maar dan blijf ik erbij dat de neus veel te fors is
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Date Lutterop

Spannend! Nog meer mensen met een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb de link in elk geval dorgespeeld naar een expert op het gebied van skeletten. Die zal vast uitsluitsel kunnen geven.

Groet,

Date


Jeroen Nagtegaal

Ik zou heel graag maten zien!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Astrid Kramer

Hallo, Helaas heb ik geen maten. De vindplaats is het plaatsje Norg in Drenthe. Het skelet lag in een holletje onder een stapel openhaard hout. Er leek geen gangetje gegraven naar het holletje. De stapel lag er ongeveer 15 jaar.
Het tafeltje waar het op staat is ongeveer 30 x 30 cm. Meer weet ik helaas niet. Bedankt voor de input in ieder geval. ik blijf met interesse lezen. Groetjes Astrid

mabeline

ik ging uit van een groter dier in ieder geval, maar de kans dat het dan een hond is, is bijna niet mogelijk
ik blijf meelezen
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Jeroen Nagtegaal

Lijkt me dan zo klein gaan richting wezel/hermelijn
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Astrid Kramer

Vond ook nog deze foto

BramtK

Inderdaad luguber. Lijkt mij geen hond vanwege ronde oortjes, snorharen en te korte kaken. Staart lijkt mij te lang voor welke marterachtige dan ook, in ieder geval (veels) te lang voor Hermelijn, Wezel (daar is het dier ook te groot voor). Ik denk een kat.
Groeten,

Bram ter Keurs

veldman


Timo Roeke

De nagels zijn te rond en te scherp om van een hond te zijn. Staart lijkt me te lang voor een marter. Ik houd het op een kat.

bruggeman

groet,
Ida

lukkie

#16
Ik vind hem veel op de steenmarter op deze foto lijken. http://img201.imageshack.us/i/steenmarter260507schoonyi1.jpg/
De afmetingen kloppen wel. En de lengte van de staart klopt wel is bij een steenmarter mannetje ongeveer 22-28 cm.
De schedel is te langwerpig voor een kat. De schedel van een kat is stomper en korter, met scherpe dunne hoektanden
Groeten, Luuk

Lampe

Vriendelijke groet,

Nico

Draak

Dit is absoluut een boom of steenmarter.
Tel de tenen maar en ook de afmetingen kloppen.
Eigenenlijk ben ik benieuwd wat ermee gebeurd is.
Zou het zo gemummieficeerd zijn door de veengrond ?

Grthnx Draak
Arjan (Draak) den Hertog

Date Lutterop

"Mijn" expert meldde dat een kat uitgesloten is. Boom- of Steenmarter staan ook bij hem bovenaan. De gesleten hoektand duidt op een oud volwassen exemplaar. Met haar of zonder vel zou het wel eenvoudiger worden er een naam aan te plakken.

Groet,

Date


Jeroen Nagtegaal

Is natuurlijk door het droge hout gemumificeerd
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com