Mossen en korstmossen snel invoeren

Gestart door Niko Buiten, augustus 04, 2006, 13:33:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Corryabbink

#30
CiteerHallo Corrie,

BLWG stimuleert het digitaal aanleveren ook met het digitaal formulier in Excel, dat ze ontwikkeld hebben en waarin de door mij net genoemde gegevens ingevuld moeten worden.

Maar wat zo jammer is, is dat er niet slim samengewerkt wordt om te voorkomen dat je in meerdere systemen gegevens moet invullen. Het liefst wil ik alles bij wn.nl invullen en dat het dan "automatisch" bij de PGO's terecht komt.

De organisatie van wn.nl kan hierin iets betekenen door ook serieus te luisteren naar de op/aanmerkingen van de organisaties en kijken hoe tegemoet kan worden gekomen aan (terechte) bezwaren.
Ron,

Dit is al lang aan de gang al voor dat jij op het forum terecht kwam. Men wil of kan niet meewerken gewoon omdat ze hun eigen systeem vervolmaken willen en alles graag onder eigen beheer houden. Jammer want ik ga met mijn waarnemingen niet van het kastje naar de muur om ze in te voeren. Als men mee wou werken hadden dat soort zaken al meer dan een jaar geregeld kunnen zijn.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

#31
CiteerRon,

Ik vind dat daarin ook een verantwoordelijkheid ligt voor Corry, jij en mij. We zouden bijvoorbeeld de digitale streeplijst van Waarneming.nl kunnen verbeteren en bijhouden (kijk eens wat er staat bij Zygodon; ik schaam mij er voor). We kunnen er ook voor zorgen dat er elke dag een selectie komt van bijzondere waarnemingen. Heel goed vond ik hoe mijn determinatie van Slanke haarmuts is verbeterd door Elmar en Corry. Daar is over gesproken. Een soap, noemden mensen dat. Inspirerend en leerzaam, vonden ze dat. (Ik wees de mensen van mijn groep er op, die mij vervolgens een mailtje stuurden.)
Niko, ik schaam mij nergens voor. Overal worden fouten gemaakt. Ook hier.
Het is allemaal mensenwerk en de fouten gaan er op den duur wel uit.

Bij een soap krijg ik het gevoel dat men achter mijn rug lacht. Is dat het geval?
Dat zou niet sportief zijn maar dat kan me ook niet schelen zolang men er maar iets van leert.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Niko Buiten

Citeer

Bij een soap krijg ik het gevoel dat men achter mijn rug lacht. Is dat het geval?
Nou dat kan me ook niet schelen zolang men er maar iets van leert.
Nee, er is openlijk gelachen. Men vond het inspirerend en leerzaam.

Dat is een aaneenschakeling van pluimen.  
Groet,

Niko Buiten.


Corryabbink

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Niko Buiten

Groet,

Niko Buiten.


Niko Buiten

#35
Nou, Marcel heeft een voorziende blik gehad. Ik kon mijn waarnemingen van mossen inderdaad eerst niet op kilometerhokniveau verzamelen. Maar met zijn draad lukte het uiteindelijk toch. Nu kan ik op kilometerhokniveau wijzigingen uitvoeren.

Waardoor ik mij meteen afvraag welke draden ik nog meer mis.
Groet,

Niko Buiten.