Hoofdmenu

DFB Big day

Gestart door Rickschonewille, mei 30, 2010, 22:11:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Sluijter

Leuk idee hoor, ik doe mee!
.

Stijn E.

#61
Ik heb ff wat gesleuteld met een gratis site-je, Vincent en ik vonden het wel leuk als je een beetje kon zien wie waar meedoet.
Formuliertje even invullen, en je opgave zet ik vervolgens weer zo snel mogelijk op de site!
http://defrisseblik.weebly.com/index.html  ;D
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Zullen we als regel doen dat je alles op de fiets doet? Dat maakt het wel eerlijker dan wanneer je met een auto bijvoorbeeld heel Zeeland door gaat crossen.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Citaat van: Jan vH op juni 08, 2010, 20:19:54 PM
Zullen we als regel doen dat je alles op de fiets doet? Dat maakt het wel eerlijker dan wanneer je met een auto bijvoorbeeld heel Zeeland door gaat crossen.

Lijkt me inderdaad een goed idee!  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

steenl

Of Gemeente Big Dayen?
Gewoon kijken wat iedereen binnen zijn eigen gemeente aan soorten ziet.
Zwolle record staat op 114. (op de fiets uiteraard).
Moet aan de kust wel hoger kunnen.

Stijn E.

Citaat van: steenl op juni 08, 2010, 20:24:58 PM
Of Gemeente Big Dayen?
Gewoon kijken wat iedereen binnen zijn eigen gemeente aan soorten ziet.
Zwolle record staat op 114. (op de fiets uiteraard).
Moet aan de kust wel hoger kunnen.

Maakt het wel ongezellig; dan moet Jan apart, ik apart en Jarinka ook apart. Zelfde regio, andere gemeente...  :-\
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 08, 2010, 20:30:35 PM
Citaat van: steenl op juni 08, 2010, 20:24:58 PM
Of Gemeente Big Dayen?
Gewoon kijken wat iedereen binnen zijn eigen gemeente aan soorten ziet.
Zwolle record staat op 114. (op de fiets uiteraard).
Moet aan de kust wel hoger kunnen.

Maakt het wel ongezellig; dan moet Jan apart, ik apart en Jarinka ook apart. Zelfde regio, andere gemeente...  :-\
Daarnaast ontbreken moerassen en meren in mijn gemeente, terwijl die makkelijk op de fiets te bereiken zijn (Arkemheen, Delta Schuitenbeek). Als enige regel 'op de fiets' lijkt mij wel het leukst, dan zit je niet met vervelende grenzen.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Robertmeer

Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 08, 2010, 20:11:15 PM
Ik heb ff wat gesleuteld met een gratis site-je, Vincent en ik vonden het wel leuk als je een beetje kon zien wie waar meedoet.
Formuliertje even invullen, en je opgave zet ik vervolgens weer zo snel mogelijk op de site!
http://defrisseblik.weebly.com/index.html  ;D
Is het mogelijk om in het formulier Deelnameregio open te laten zodat je zelf ook iets in kan vullen?
Anders graag de regio Stichts-Hollandse Polderland toevoegen.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Stijn E.

Citaat van: Robertmeer op juni 08, 2010, 20:54:38 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 08, 2010, 20:11:15 PM
Ik heb ff wat gesleuteld met een gratis site-je, Vincent en ik vonden het wel leuk als je een beetje kon zien wie waar meedoet.
Formuliertje even invullen, en je opgave zet ik vervolgens weer zo snel mogelijk op de site!
http://defrisseblik.weebly.com/index.html  ;D
Is het mogelijk om in het formulier Deelnameregio open te laten zodat je zelf ook iets in kan vullen?
Anders graag de regio Stichts-Hollandse Polderland toevoegen.

Geregeld!   :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 08, 2010, 21:26:31 PM
Citaat van: Robertmeer op juni 08, 2010, 20:54:38 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 08, 2010, 20:11:15 PM
Ik heb ff wat gesleuteld met een gratis site-je, Vincent en ik vonden het wel leuk als je een beetje kon zien wie waar meedoet.
Formuliertje even invullen, en je opgave zet ik vervolgens weer zo snel mogelijk op de site!
http://defrisseblik.weebly.com/index.html  ;D
Is het mogelijk om in het formulier Deelnameregio open te laten zodat je zelf ook iets in kan vullen?
Anders graag de regio Stichts-Hollandse Polderland toevoegen.

Geregeld!   :duim:
Mooi zo  :duim:
Heb mezelf opgegeven (onder voorbehoud).
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Wouter van der Ham

ik heb me ook opgegeven
maar ik heb z-h gedaan
maar ik weet nog niet waar ik ongerveer ga vogelen.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Folkert Jan

Dit wordt dan toch niks voor mij:P
ik ga volgend voorjaar lekker 24 uur in de auto zitten en proberen meer dan 150 soorten te zien
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Stijn E.

Citaat van: Robertmeer op juni 08, 2010, 21:48:23 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 08, 2010, 21:26:31 PM
Citaat van: Robertmeer op juni 08, 2010, 20:54:38 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 08, 2010, 20:11:15 PM
Ik heb ff wat gesleuteld met een gratis site-je, Vincent en ik vonden het wel leuk als je een beetje kon zien wie waar meedoet.
Formuliertje even invullen, en je opgave zet ik vervolgens weer zo snel mogelijk op de site!
http://defrisseblik.weebly.com/index.html  ;D
Is het mogelijk om in het formulier Deelnameregio open te laten zodat je zelf ook iets in kan vullen?
Anders graag de regio Stichts-Hollandse Polderland toevoegen.

Geregeld!   :duim:
Mooi zo  :duim:
Heb mezelf opgegeven (onder voorbehoud).
Citaat van: wouteren3 op juni 08, 2010, 22:18:30 PM
ik heb me ook opgegeven
maar ik heb z-h gedaan
maar ik weet nog niet waar ik ongerveer ga vogelen.

Jullie staan erbij  ;) Zeg maar als ik je aanmelding moet wissen Robert, of als ik je regio moet wijzigen Wouter  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Lonnie Bregman

Heb me ook opgegeven. :)
En wanneer gaan we dit nou doen, eind zomervakantie?
Groeten, Lonnie Bregman

firecrest

Citaat van: lonnie20 op juni 09, 2010, 16:23:22 PM
Heb me ook opgegeven. :)
En wanneer gaan we dit nou doen, eind zomervakantie?
Dat lijkt me het best, dan heb je veel soorten. Al wordt het dan wel moeilijk om soorten als Nachtegaal en Wielewaal te doen. Die blijven dan altijd erg stil!

Jan vH

Citaat van: firecrest op juni 09, 2010, 18:30:41 PM
Citaat van: lonnie20 op juni 09, 2010, 16:23:22 PM
Heb me ook opgegeven. :)
En wanneer gaan we dit nou doen, eind zomervakantie?
Dat lijkt me het best, dan heb je veel soorten. Al wordt het dan wel moeilijk om soorten als Nachtegaal en Wielewaal te doen. Die blijven dan altijd erg stil!
Mee eens. Die paar soorten die dan moeilijk te doen zijn moeten niet ervoor zorgen dat we het dit jaar niet doen. Nachtegaal en Wielewaal zitten hier trouwens toch heel weinig (al weet ik voor Nachtegaal wel een plekje).  ;D

En wat vinden jullie ervan om alleen op de fiets te doen, of als je heel ver van een mogelijk teamgenoot afwoont af te spreken bij zijn/haar huis?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Citaat van: firecrest op juni 09, 2010, 18:30:41 PM
Citaat van: lonnie20 op juni 09, 2010, 16:23:22 PM
Heb me ook opgegeven. :)
En wanneer gaan we dit nou doen, eind zomervakantie?
Dat lijkt me het best, dan heb je veel soorten. Al wordt het dan wel moeilijk om soorten als Nachtegaal en Wielewaal te doen. Die blijven dan altijd erg stil!

Eind zomervakantie voor welke regio?  :P
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 09, 2010, 18:56:48 PM
Citaat van: firecrest op juni 09, 2010, 18:30:41 PM
Citaat van: lonnie20 op juni 09, 2010, 16:23:22 PM
Heb me ook opgegeven. :)
En wanneer gaan we dit nou doen, eind zomervakantie?
Dat lijkt me het best, dan heb je veel soorten. Al wordt het dan wel moeilijk om soorten als Nachtegaal en Wielewaal te doen. Die blijven dan altijd erg stil!

Eind zomervakantie voor welke regio?  :P
'k Denk Midden?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Laatste week v.d. zovaka Midden moet Noord alweer naar school...  :-\
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 09, 2010, 18:58:39 PM
Laatste week v.d. zovaka Midden moet Noord alweer naar school...  :-\
Ik dacht dat wij het eerst hadden.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Citaat van: Jan vH op juni 09, 2010, 18:59:33 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 09, 2010, 18:58:39 PM
Laatste week v.d. zovaka Midden moet Noord alweer naar school...  :-\
Ik dacht dat wij het eerst hadden.

Ik kijk niet goed  :P Volgorde is Midden, Noord en dan Zuid  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

Het lijkt me trouwens een goed idee om een maximum-tijd vast te stellen. Anders krijg je een groep die bijvoorbeeld 7 uurtjes vogelt en een andere die er bijv. 15 volmaakt, ofwel, dan heeft de een bijvoorbeeld meer/ook nachtsoorten en de ander alleen dagsoorten...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

We moeten inderdaad wel een beetje fatsoenlijke tijden afspreken, bijv 16 uur (van 6:00 tot 22:00). Anders krijg ik m'n ouders nooit overtuigd ;D
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

Oja en nog wat, heeft iemand een leuke vogelfoto voor de upper-banner van de excursiesite?! Vind die wolken eigenlijk nogal saai  :P
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Lonnie Bregman

Citaat van: Jarinka op juni 09, 2010, 19:51:54 PM
We moeten inderdaad wel een beetje fatsoenlijke tijden afspreken, bijv 16 uur (van 6:00 tot 22:00). Anders krijg ik m'n ouders nooit overtuigd ;D
Jij kan toch van 6 tot 10 uur gaan? Laten we daar geen regel van maken, zo veel soorten zal het niet schelen.
Ik ga waarschijnlijk ook niet zo absurd vroeg/lang, hoor (heb ook ouders + ik kom niet zo makkelijk m'n bed uit).
Groeten, Lonnie Bregman

firecrest

Citaat van: Jarinka op juni 09, 2010, 19:51:54 PM
We moeten inderdaad wel een beetje fatsoenlijke tijden afspreken, bijv 16 uur (van 6:00 tot 22:00). Anders krijg ik m'n ouders nooit overtuigd ;D
van 6 tot 10 is inderdaad wel goed, maar niet verplicht. Op de fiets is wel verplicht! Ook nog een maximum leeftijd? Datum misschien begin augustus? Het is wel handig om meerdere data af te spreken in verband met het weer.


Wat voor foto wil je hebben Stijn? Ik heb er genoeg ;)

Jan vH

Nadeel is als je die tijden doet dat je de nachtvogels mist. Is er iemand die dat erg vind?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Lonnie Bregman

Citaat van: Jan vH op juni 09, 2010, 19:58:48 PM
Nadeel is als je die tijden doet dat je de nachtvogels mist. Is er iemand die dat erg vind?
Zoals Lars al zei: het is niet verplicht om 'zo laat' te gaan, of om om 10 uur al te stoppen. Het is ook geen regel. En ik denk ook dat er in augustus niet zo veel nachtvogels meer actief zijn.
Groeten, Lonnie Bregman

Jan vH

Citaat van: lonnie20 op juni 09, 2010, 20:00:55 PM
Citaat van: Jan vH op juni 09, 2010, 19:58:48 PM
Nadeel is als je die tijden doet dat je de nachtvogels mist. Is er iemand die dat erg vind?
Zoals Lars al zei: het is niet verplicht om 'zo laat' te gaan, of om om 10 uur al te stoppen. Het is ook geen regel. En ik denk ook dat er in augustus niet zo veel nachtvogels meer actief zijn.
Maar als je dan dus alleen overdag gaat mis je waarschijnlijk al een aantal soorten. Dan is het leuker om met z'n allen gewoon om 22:00 uur te stoppen, als niemand dat erg vind.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

#89
Citaat van: firecrest op juni 09, 2010, 19:57:13 PM
Wat voor foto wil je hebben Stijn? Ik heb er genoeg ;)

Pfoei, een lekker scherpe plaat van een leuke soort is prima, kies maar een van je mooiste  :P  B)

EDIT: Is wel handig als hij goed in een banner past natuurlijk (dus vluchtfoto's zijn dan wel goede kandidaten, of een steltje  :P
Hartelijke groet, Stijn
      Blog