Maandopdracht foto juni: Steltlopers!

Gestart door Vincent Hart, mei 30, 2010, 20:10:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

snwja3

Citaat van: Robertmeer op juni 01, 2010, 15:45:26 PM
Inderdaad. Lelijk, lawaaierig. Er is niks wat erger is dan Nijlganzen
Jawel, mensen die zo kortzichtig zijn!
Wietze Janse

henkjanvdkolk

Citaat van: snwja3 op juni 01, 2010, 16:13:26 PM
Citaat van: Robertmeer op juni 01, 2010, 15:45:26 PM
Inderdaad. Lelijk, lawaaierig. Er is niks wat erger is dan Nijlganzen
Jawel, mensen die zo kortzichtig zijn!

Oké, sorry. Ze pikken natuurlijk ook nog de ooievaarsnesten en dergelijke in..
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

stefanhageman

Citaat van: henkjanvdkolk op juni 01, 2010, 19:22:57 PM
Citaat van: snwja3 op juni 01, 2010, 16:13:26 PM
Citaat van: Robertmeer op juni 01, 2010, 15:45:26 PM
Inderdaad. Lelijk, lawaaierig. Er is niks wat erger is dan Nijlganzen
Jawel, mensen die zo kortzichtig zijn!

Oké, sorry. Ze pikken natuurlijk ook nog de ooievaarsnesten en dergelijke in..


Ja, maar de soorten gaan nog niet achteruit in tegenstelling zelfs de Ooievaar neemt nog steeds in aantal toe ;)  Dit is zoals het al eerder genoemde "onderbuik gevoel" weer. Dat wil niet zeggen dat ik ze niet mag hoor integendeel.
Stefan Hageman


MarianneW

Ik heb wel een leuk idee voor een maandopdracht: fotografeer zo mooi mogelijk een nijlgans!  ;)
Marianne

Folkert Jan

Ik wil nog even een opmerking plaatsen:
het gaat dus om de kleine steltjes. dus niet de lepelaars, zwarte ibis, flamingo
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Maico Weites

Dat zijn ook geen steltlopers.
Maar juni is juist een maand waarin er weinig steltlopers aanwezig zijn.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

stefanhageman

Citaat van: MarianneW op juni 05, 2010, 19:49:27 PM
Ik heb wel een leuk idee voor een maandopdracht: fotografeer zo mooi mogelijk een nijlgans!  ;)
Lijkt me een goed idee!!! :rolleye:


Citaat van: m.weites op juni 05, 2010, 20:21:39 PM
Dat zijn ook geen steltlopers.
Maar juni is juist een maand waarin er weinig steltlopers aanwezig zijn.
Er zijn "zat" Grutto's, Wulpen, Tureluurs, Scholeksters en Pleviertjes over om op de foto te zetten.
Stefan Hageman


stefanhageman

Ik ben alleen bang bij mooie Nijlgans foto's dat iedereen zulke zal insturen.

foto: Dick van Dorp
Stefan Hageman


Vincent Hart

REMINDER: Je kunt insturen t/m aanstaande maandag, eind van de dag. Iedereen lekker naar buiten dus dit weekend! Plu mee op zaterdag  O0
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Citaat van: vincenthart op juni 18, 2010, 09:54:27 AM
REMINDER: Je kunt insturen t/m aanstaande maandag, eind van de dag. Iedereen lekker naar buiten dus dit weekend! Plu mee op zaterdag  O0
Telkens denk ik eraan, en telkens vergeet ik het weer. Zal mijn inzending nu sturen :).
Groeten, Jarinka Heijink

firecrest

Citaat van: vincenthart op juni 18, 2010, 09:54:27 AM
REMINDER: Je kunt insturen t/m aanstaande maandag, eind van de dag. Iedereen lekker naar buiten dus dit weekend! Plu mee op zaterdag  O0
Ik kom er net achter dat ik de afgelopen maand geen enkele steltloper op de foto heb gezet. De laatste was op 29 mei.... Komend weekend moet ik studeren voor mijn proefwerkweek. Ik doe dus niet mee :(

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: vincenthart op juni 18, 2010, 11:45:59 AM
Geen uurtje meer vrij t/m maandag?  :-\
jawel, anderhalfuur op zaterdag om half 2 ;)  Maar geen tijd meer om het veld in te gaan. Ik doe bij de volgende opdracht wel weer mee...

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: vincenthart op juni 18, 2010, 11:52:51 AM
Ga je blokken in de rust?  ;D
Wat ben je weer scherp in de vroege ochtend :P  Een uur en 3 kwartier vrij dan...

Marije

Is het een idee om ook beginnende fotografen/natuurspotters mee te laten doen ipv alleen tot 25 jaar?
Zal nu wat lastig worden, nu het nog maar drie dagen is, maar mogelijk vanaf de volgende maandopdracht?

firecrest

Citaat van: Marije op juni 18, 2010, 12:17:58 PM
Is het een idee om ook beginnende fotografen/natuurspotters mee te laten doen ipv alleen tot 25 jaar?
Zal nu wat lastig worden, nu het nog maar drie dagen is, maar mogelijk vanaf de volgende maandopdracht?
Het forum is daar inderdaad wel voor bedoeld. Het is alleen lastig om dan een grens te trekken, want wanneer ben je een beginnend fotograaf en wanneer niet? Een leeftijdsgrens is in dit geval wat duidelijker, maar misschien weet iemand een tussenoplossing?

Jeroen Nagtegaal

Ik denk dat een fotograaf zelf goed kan inschatten of dit wel of neit iets voor hem is.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Marije

dat klopt, maar ik ben zoals je kunt zien 41. Maar volgens leeftijd mag ik niet meedoen.
Echter ik ben echt nog maar een jaartje bezig en ben niet dagelijks aan het fotograferen. En ja ik vind het wel leuk om mee te doen. Ik ben dan wel zo, dat ik niet tegen de gestelde regels van de Admin in wil gaan.

Dus tja...

Jeroen Nagtegaal

Ik zou zeggen, gewoon inzenden, niemand zal er een probleem mee hebben.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

stefanhageman

#50
Vandaag de laatste dag.
Ben benieuwd naar het resultaat.


Hoe wordt dan de maandopdracht van volgende maand gekozen door de winnaar of via dit topic?
Stefan Hageman


Jan vH

Citaat van: stefanhageman op juni 21, 2010, 16:13:22 PM
Vandaag de laatste dag.
Ben benieuwd naar het resultaat.


Hoe wordt dan de maandopdracht van volgende maand gekozen door de winnaar of via dit topic?
Winnaar mag kiezen, volgens mij. Maar suggesties in dit topic zijn niet verboden.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

firecrest

Citaat van: Jan vH op juni 21, 2010, 16:26:30 PM
Citaat van: stefanhageman op juni 21, 2010, 16:13:22 PM
Vandaag de laatste dag.
Ben benieuwd naar het resultaat.


Hoe wordt dan de maandopdracht van volgende maand gekozen door de winnaar of via dit topic?
Winnaar mag kiezen, volgens mij. Maar suggesties in dit topic zijn niet verboden.
De winnaar van nu kiest voor de maandopdracht na de komende toch? Nu eerst een andere opdracht zodat we meteen kunnen beginnen. Mooi in de vakantie dus ik doe dan weer mee :)

stefanhageman

Dus dan kiezen "wij" een onderwerp voor aankomende maand, juli, en dan kiest de winnaar van deze maand die van augustus?

Stefan Hageman


Vincent Hart

Citaat van: stefanhageman op juni 21, 2010, 18:02:25 PM
Dus dan kiezen "wij" een onderwerp voor aankomende maand, juli, en dan kiest de winnaar van deze maand die van augustus?
Precies, raakten 'wij' hierboven wat afgeleid tijdens het vervloeken van nijlganzen  :angel:

Wat wordt dus de opdracht voor juli?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Iets van vogels die iets met water doen? Niet gewoon staan, maar bijvoorbeeld drinken, badderen, foerageren, jagen...
Groeten, Jarinka Heijink

Rickschonewille

Citaat van: vincenthart op juni 21, 2010, 18:05:16 PM
Citaat van: stefanhageman op juni 21, 2010, 18:02:25 PM
Dus dan kiezen "wij" een onderwerp voor aankomende maand, juli, en dan kiest de winnaar van deze maand die van augustus?
Precies, raakten 'wij' hierboven wat afgeleid tijdens het vervloeken van nijlganzen  :angel:

Wat wordt dus de opdracht voor juli?

Onvolwassen vogels?

firecrest

Citaat van: Jarinka op juni 21, 2010, 18:09:00 PM
Iets van vogels die iets met water doen? Niet gewoon staan, maar bijvoorbeeld drinken, badderen, foerageren, jagen...
Klinkt wel goed. Veel mogelijkheden! Wel jammer als je dan net een prachtplaat van een vogel in een duindoorn maakt... Maar dat risico heb je natuurlijk bij elke opdracht...

Vincent Hart

Zo, meteen twee uitstekende ideeen  :duim: Ik heb een lichte voorkeur voor dat van Rick, omdat Jarinka's idee ook in andere maanden nog ingezet kan worden. Jullie?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Robertmeer

Citaat van: vincenthart op juni 21, 2010, 19:16:11 PM
Zo, meteen twee uitstekende ideeen  :duim: Ik heb een lichte voorkeur voor dat van Rick, omdat Jarinka's idee ook in andere maanden nog ingezet kan worden. Jullie?
Lijkt mij perfect, dan het liefste wel donsjongen en niet onvolwassen vogels (dan kunnen bijvoorbeeld ook gieren van 4 jaar).
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/