Hoofdmenu

Panorpa

Gestart door maartenimmerzeel, mei 30, 2010, 13:28:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

maartenimmerzeel

Hallo,

Wie heeft er wat tips voor het onderscheiden van de verschillende schorpioenvliegen. Waar moet ik op letten, wat moet ik fotograferen?

En welke heb ik hier op de foto en waarom? Of is het niet te zien met deze foto's?
Groet Maarten Immerzeel


thijsdegraaf

#1

thijsdegraaf

#2
Ik ga voor voor de Panorpa germanica vanwege de vleugeltekening.  ::)

Thijs

maartenimmerzeel

Ik ga een uurtje fora lezen...  ;D
Groet Maarten Immerzeel


maartenimmerzeel

Tsjonge jonge,

Dat is best ingewikkeld :rolleye: Maar dat maakt het ook wel weer leuk. Vanaf nu zal ik wel meer schorpioenvliegen gaan fotograferen. Wat het is durf ik na het lezen van verschillende threads niet te zeggen, maar ik doe even hardop denkend een poging. Volgens mij is het geen vulgaris, want basaalvlek is maar 1 cel. De pterostigmale band is zowel aan de basale als aan de apicale tak niet dicht, dus dan geen vulgaris en geen communis. De kop is niet rood, dus ook geen cognata. Dus dan zou het inderdaad germanica moeten zijn.

Arp, klopt er iets van mijn verhaal?
Groet Maarten Immerzeel


thijsdegraaf

Zooo ..... Laat Arp nu maar komen  ;D

Thijs

Arp

#6
Citaat van: thijsdegraaf op mei 30, 2010, 21:19:08 PM
Zooo ..... Laat Arp nu maar komen  ;D
Hoezo?  Ik ben helemaal niet meer nodig hier  :-X :'(

p.s. ik zie net dat qua germanica deze link nog ontbreekt in het setje van Thijs  ;D
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

maartenimmerzeel

Nou Arp,

Super al die uitleg hoor! En als je niet meer nodig bent, is dat alleen maar een compliment natuurlijk. Dat betekent dat je het goed hebt uitgelegd!  :duim:

Die laatste thread is voor de germanica erg handig, ook voor de uitleg van alle termen en vlekken enzo. De middelste is daar een communis, de andere twee germanicas toch?

En Thijs ook bedankt voor alles natuurlijk  ;D
Groet Maarten Immerzeel


Arp

Dank Maarten  :lol:
Citaat van: maartenimmerzeel op mei 31, 2010, 13:47:37 PMDe middelste is daar een communis, de andere twee germanicas toch?
:duim:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)