Met DFB naar de nachtzwaluw?

Gestart door Vincent Hart, mei 29, 2010, 23:55:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robertmeer

Citaat van: Jarinka op mei 31, 2010, 17:25:59 PM
Volgend jaar (of in het najaar?) lekker met DFB gaan Big Dayen (gewoon met één of twee grote groepen door het hele land heen), en vrijdag (als het Vincent uitkomt) lekker naar de Nachtzwaluwen?

Wie gaan er mee (nog niet 100% zeker):
Vincent
Jarinka
Stijn
Jan
Frank

Nog iemand die ik vergeten ben?
Mij, mijn vader.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jarinka

Citaat van: Robertmeer op mei 31, 2010, 17:27:55 PM
Citaat van: Jarinka op mei 31, 2010, 17:25:59 PMNog iemand die ik vergeten ben?
Mij, mijn vader.
Toegevoegd ;D

Jeuh, ik zie net dat dit al mijn 1301e bericht is :D
Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

Citaat van: Sjoerd V. op mei 30, 2010, 20:47:22 PM
weet niet op je houtsnip goed gaat zien, iig wel horen :)
Sowieso was het een hele vreemde waarneming. Vorig jaar ergens voor de winter vloog er opeens aan de rand van de stad, op een paar meter van de snelweg een snip vlak voor mij langs. Er vlakbij zou misschien wel een aardig goede plek zijn voor Watersnip. Ondertussen lijkt mij die uitgesloten, maar ik weet o.a. de datum niet meer, dus zet ik 'm niet op m'n lijstje.

Bosuil had ik een keer ook langs de snelweg. Mijn moeder zij 'kijk, een uil', en ik zag 'm nog net.

Ik hoop dus wel ze even mooi te horen/zien. Ik was trouwens ook een keer van plan om deze soorten bij Kootwijk te gaan proberen, in combinatie met de Dwergooruil.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Rickschonewille

Schrijf mij er ook maar bij Jarinka.

Maarten Sluijter

Niemand die vanuit Zeeland gaat?
.

Sjoerd

Citaat van: Maarten Sluijter op mei 31, 2010, 19:02:38 PM
Niemand die vanuit Zeeland gaat?

volgens mij ben je de enige die daar woont toch...???

Stijn E.

Citaat van: Robertmeer op mei 31, 2010, 19:06:35 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op mei 31, 2010, 19:05:47 PM
Citaat van: Rickschonewille op mei 31, 2010, 19:04:13 PM
Citaat van: Robertmeer op mei 31, 2010, 19:03:10 PM
Dus voor Big Day onderstaand lijstje voor auto's:
Lars - 6 of 4 bijrijders
Rick - 3 bijrijders
Stijn - 4 bijrijders
Robert - 2 bijrijders

P.S. Misschien topic even splitsen?

Heb al een topic opgericht.

Als Vincent dan even tijd/zin/behoefde/dinges heeft om dit topic te filteren  :duim: ;D
Kan ik ook hoor  ;) .
Ga het nu splitsen.

Dom van me Robert, super  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Maarten Sluijter

Citaat van: Sjoerd V. op mei 31, 2010, 19:09:22 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op mei 31, 2010, 19:02:38 PM
Niemand die vanuit Zeeland gaat?

volgens mij ben je de enige die daar woont toch... ???

Kan wel kloppen, jammer.
.

Stijn E.

Citaat van: Sjoerd V. op mei 31, 2010, 19:09:22 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op mei 31, 2010, 19:02:38 PM
Niemand die vanuit Zeeland gaat?

volgens mij ben je de enige die daar woont toch...???

M'n atlas zegt toch echt dat er meer dan 1 persoon woont hoor  B)
Nee maar even serieus, van de DFBers denk ik niet IDD, maar als je nog vogelende vrienden hebt die een beetje in DFB passen, neem ze lekker mee zou ik zeggen  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Rickschonewille

#39
Ik heb er al zin in! Het wordt 21 graden vrijdag, dus kunnen we rekenen op een lekkere zwoele avond. Het is bijna windstil, dus ideaal luister weer.

MarianneW

#40
Als ik als "bejaarde"  ;D  ook mee mag, dan zou ik het ook wel leuk vinden. Met meteen de volgende vraag aan Frank/Robert/Peter of ik evt. met hen mee kan rijden? Evt. ergens strategisch afspreken en dan verder rijden met 1 auto?
Marianne

Stijn E.

Is het goed als ik nog een (aantal) niet-DFBer(s) uitnodig?  :blink: Kunnen ze gelijk zien hoe gezellig het is op het forum  ;D
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

frankmeer


Marianne, een zekere Peter vd Meer stuurt je zo ff een mailtje om iets af te spreken voor morgenavond  :) OK?


Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 03, 2010, 18:05:18 PM
Is het goed als ik nog een (aantal) niet-DFBer(s) uitnodig?  :) Kunnen ze gelijk zien hoe gezellig het is op het forum  ;D
We moeten in mijn ogen wel zorgen dat de groep niet té groot wordt. Je wilt natuurlijk nog wel iets kunnen horen van de vogels en dat gaat het beste met een niet al te groot gezelschap. Bovendien heet het topic 'Met DFB...'.
Frank van der Meer

Jan vH

Ik weet nog steeds niet zeker of ik opgehaald kan worden. 80 km fietsen op een schooldag vind ik toch te veel worden... Maar als het toch kan, hoe laat zijn we terug op de parkeerplaats?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Citaat van: frankmeer op juni 03, 2010, 18:47:11 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 03, 2010, 18:05:18 PM
Is het goed als ik nog een (aantal) niet-DFBer(s) uitnodig?  :) Kunnen ze gelijk zien hoe gezellig het is op het forum  ;D
We moeten in mijn ogen wel zorgen dat de groep niet té groot wordt. Je wilt natuurlijk nog wel iets kunnen horen van de vogels en dat gaat het beste met een niet al te groot gezelschap. Bovendien heet het topic 'Met DFB...'.

Die ene persoon reageert niet op MSN, dus dat laat ik gewoon over gaan   ;)  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Mijn vader doet behoorlijk moeilijk, dus ik weet niet zeker of ik er wel bij kan zijn :'(
Groeten, Jarinka Heijink

Jarinka

Yesserdeyesyes ;D ;D ;D!
Hij heeft (uiteindelijk) gelukkig toestemming gegeven, dus ik zie jullie morgen ;D
Is het handig om nog even een planning te maken? En gaan we een route wandelen, of op één punt blijven wachten?
Groeten, Jarinka Heijink

Rickschonewille

Dat is idd misschien wel handig. Ik ben er waarschijnlijk 1 uur eerder, dan kan ik nog eve in de bossen rondwandelen, proberen een Bonte Vliegenvanger voor de lens te krijgen.

Robertmeer

Citaat van: Jarinka op juni 03, 2010, 21:06:00 PM
Yesserdeyesyes ;D ;D ;D !
Hij heeft (uiteindelijk) gelukkig toestemming gegeven, dus ik zie jullie morgen ;D
Is het handig om nog even een planning te maken? En gaan we een route wandelen, of op één punt blijven wachten?
Waarschijnlijk volgend schema:
20.30 verzamelen op de parkeerplaats
tot begin schemering beetje rondlopen voor bosvogels als mezen, spechten, Bonte Vlieg en Gekraagde Roodstaart
in begin van schemering richting deze plek en hier tijd luisteren naar Nachtzwaluwen en mogelijk uilen en Houtsnip.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

MarianneW

Yes, bonte vlieg  ;D . Eén van mijn vele schaamsoorten  :P .
Marianne

MarianneW

Citaat van: Jarinka op juni 03, 2010, 21:06:00 PM
Yesserdeyesyes ;D ;D ;D !
Hij heeft (uiteindelijk) gelukkig toestemming gegeven, dus ik zie jullie morgen ;D
Is het handig om nog even een planning te maken? En gaan we een route wandelen, of op één punt blijven wachten?

Je kunt je vader geruststellen dat er ook 2 keurige ouder(s)(e) bij zijn. En zeg hem dan ook ooit maar eens, als het zo uitkomt, dat ik het heel leuk zou vinden als mijn dochter zo'n interresse in vogels zou hebben.
Marianne

Vincent Hart

Ik sluit me geheel bij Roberts planning aan  8) Helaas geen voorwerk meer kunnen doen deze week, dus we laten ons gezellig samen verrassen  ;)

Tot morgenavond  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

Mijn vader komt overigens ook mee  ;) Tot vanavond!  ;D
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

Ik stuur degenen waarvan ik weet dat ze meegaan, zo even een PB met mijn mobiele nr (voor als je de plek niet kunt vinden, later bent o.i.d).

Mocht je geen PB ontvangen hebben maar wel meegaan, stuur mij dan even een PB.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest


Harm058

Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Vincent Hart

Ik heb in elk geval erg genoten! Erg leuk om eens wat gezichten en bijbehorende mensen te ontmoeten, en volgens mij hadden we ovger de vogels weinig te klagen ;-) Kom maaar op met die verhalen!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Hé Vincent, zit je al in de trein :P? Ik ben net thuis en ben een uitgebreid verhaal aan het typen ;)
Groeten, Jarinka Heijink

Jarinka

Echt ontzettend gaaf ;D! Ben net weer terug, en het was echt supergezellig en mooi!
Ik heb zelfs 5 nieuwe vogelsoorten (Bonte Vliegenvanger, Boompieper, Houtsnip, Nachtzwaluw en Havik). We hebben eerst door de bossen gelopen op zoek naar Bonte Vliegenvangers, maar hebben er maar eentje zien vliegen. Ook nog Goudhaan en Gekraagde Roodstaart gehoord, maar niet gezien (en dus tel ik 'em voorlopig nog maar niet).
Omdat het inmiddels al begon te schemeren liepen we naar de rand van de hei. Al snel zagen we een Boompieper omlaag duiken, en in de verte zat een man Roodborsttapuit. Het stikte van de muggen, die op zich wel meevielen behalve als ze in je oor vlogen (waar ik echt niet tegen kan :angel:). Het duurde niet lang of de verhalen over de recente en minder recente twitches vlogen je om de oren. Dat verstomde trouwens zodra we een mooi geluidje hoorden: de eerste overvliegende Houtsnip! Die is een paar keer langs gekomen en we hebben dus mooi de vorm en manier van vliegen kunnen bekijken. En nog een geluidje: het prachtige geratel van een Nachtzwaluw.
Er vloog een roofvogel vrij laag over die al snel als Havik gedetermineerd werd. Die is echt een stuk 'dikker' dan Sperwer.
En toen: de eerste voorbijvliegende Nachtzwaluw! Hij kwam eerst heel valk-achtig op me over, maar het was er echt eentje. En hij ging vlakbij (relatief gezien dan :P) ons zitten zodat we het geratel heel mooi hebben kunnen horen. En er vloog ook eentje vlakbij (relatief :P) langs, zodat we hem konden determineren als mannetje (Vincent zag de witte vleugelvlekken, daar was ik niet snel genoeg voor).
We hebben Bosuil nog eenmaal vanuit de verte gehoord, maar verder niet gezien.
Uiteindelijk liepen we rond 11 uur terug naar de auto's (en Vincents fiets). Wel een beetje moe, maar wat was het ontzettend leuk :D!
We hadden erg mooi weer, en het was ook goed georganiseerd. Bedankt Vincent :duim:!
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Voor de organisatie t.p. speel ik de dank graag door aan de familie van der Meer  :duim:
Ik zou trouwens eerder die gekraagde roodstaart tellen dan die bonte vlieg  :P

Laat iedereen wel even Peters advies opvolgen en zichzelf op teken checken!

ps Forumberichten typen op een HTC Touch in de trein is inderdaad niet heel makkelijk (je ziet na de tweede zin niet meer wat je typt) ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers