gesloten metalen kleurring kauwtje

Gestart door Rikstar, maart 13, 2010, 18:25:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rikstar

Beste iedereen,

vandaag 13 maart had ik in Almere een adult kauwtje die een roze achtige gesloten metalen ring om zijn rechterpoot had. Op de ring stonden nog lichte cijfers/letters.
Helaas de ring niet afgelezen. thuis snel me scoop gepakt maar de kauw was al gevlogen.
Om zijn andere poot had hij geen ring.
Mijn eerste idee is een kwekersring? maar toch stel ik voor de zekerheid de vraag of iemand een kleurringproject weet die met alleen roze gekleurde ringen werkt? En niet met allu vogeltrekstation werken.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

HPM

Bij kleuringprojecten wordt er volgens mij ook altijd een officiele aluminiumring omgelegd.
En gesloten metalen kleurringen lijken me niet handig.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Klaas van Dijk

Citaat van: HPM op maart 13, 2010, 18:51:13 PMBij kleuringprojecten wordt er volgens mij ook altijd een officiele aluminiumring omgelegd.
Nee hoor. In het verleden zijn in Nederland duizenden Zilvermeeuwen gekleurringd die alleen een kleurring kregen aangelegd, maar géén metalen pootring van het Vogeltrekstation. Af en toe zie je deze vogels nog wel eens. En in het verleden zijn er ook veel (duizenden?) Brandganzen in Nederland gekleurringd die géén metalen ring van het Vogeltrekstation kregen, maar alleen maar een kleurring om beide poten. (bij Zilvermeeuw en bij Brandgans dus steeds kleurringen met een inscriptie).

Grote kans dat deze Kauw door mensen is opgevoed ofzo en daarom zo'n rare ring heeft. Vast een kwekersring. Is vaak lastig achter te komen. Je kunt kijken op http://www.vogeltrekstation.nl/ringen_kweekvogels.htm

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

vuurvlinder

Ik kreeg net een foto op Facebook over een geringd Kauwtje. Vraag is of dit beestje gekweekt is of of is het een wild exemplaar? http://picasaweb.google.nl/HenkPeelen/BijnaEenKauwtjeGevat#5478524854587311410
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.