Wie paart met Groen zuringhaantje

Gestart door Jan Glorie, mei 28, 2010, 21:34:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan Glorie

Onlangs kwam ik een opmerkelijke gedrag tegen, welke met de bijgevoegde foto's toelicht.
Een vreemde soort (Snuitkever??) paarde met een Zuringhaantje. Dit gedrag was niet incidenteel, maar kwam regelmatig voor en op verschillende dagen.
Wie kan me vertellen welke soort kever er met het Zuringhaantje paart en komt dit gedrag vaker voor.
Alvast bedankt voor de reacties,
Gr. Jan

MarjoSmeets

#1
Hallo Jan, welkom op het forum! Een tijdje geleden had Harry ook zo'n topic. http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=105360.0.html Het komt dus schijnbaar wel vaker voor. Je zei het ook zelf al. Ik ben toch eens benieuwd óf en wát hier uit gaat komen! Welke snuiter dit is, kan ik je helaas niet zeggen, daar zitten zo'n kleine verschillen in en daar ben ik niet zo goed in.
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

harry60

Dit is inderdaad leuk heb hetzelfde gezien een maandje geleden toen kreeg ik van Theodoor te horen dat het een Gastrophysa viridula plus een Phyllobius. Hoogstwaarschijnlijk P. vespertinus... is.

Ik kan me vergissen maar dit lijkt me een zelfde stelletje.

Zou even op Theodoor wachten misschien kan hij op deze foto wel zien welk soort snuitkever het excact is.

Gr Harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

beetlestitch

er komt een ieder geval niks van. dus geen snuithaantjes. groeten toon.
Toon Keukelaar