arend?

Gestart door redjered23, mei 25, 2010, 19:09:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

redjered23

gefotografeerd op grote hoogte boven de hoge veluwe op 21 mei, na wat geblader kom ik op een arendsoort uit gezien de 6 vingers en de vorm van de staart, maar welke? geen kleuren door veel tegenlicht.

gr rene
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

Rickschonewille


redjered23

still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

Jos Welbedacht

Nou, oeps... Behalve op bepaalde locaties in Nederland is het een best zeldzame vogel.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

redjered23

zo hoog cirkelend had ik hem niet herkend, ik dacht dus dat door het felle tegenlicht geen tekening te zien was. Hier een foto van een raaf die een luchtaanval doet op een buizerd 2 dagen later ongeveer dezelfde plek. waarschijnlijk te dicht bij een ravennest.

gr rene
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

fokker1

Ik heb heb ze twee dagen later gezien boven Kootwijkse veld(het waren er twee)bij Stroe, ik wist niet dat die zo groot waren ;)
groetjes Monique(beginnende beginner)
monique

Jan vH

Citaat van: fokker1 op mei 25, 2010, 23:17:47 PM
Ik heb heb ze twee dagen later gezien boven Kootwijkse veld(het waren er twee)bij Stroe, ik wist niet dat die zo groot waren ;)
groetjes Monique(beginnende beginner)
Inderdaad erg groot, de grootste zangvogels om precies te zijn. In de gemeente Barneveld zitten er trouwens behoorlijk wat (enkele tientallen, als ik het goed heb).  :)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Marco van Reenen

Citaat van: Jan vH op mei 27, 2010, 20:09:34 PM
Citaat van: fokker1 op mei 25, 2010, 23:17:47 PM
Ik heb heb ze twee dagen later gezien boven Kootwijkse veld(het waren er twee)bij Stroe, ik wist niet dat die zo groot waren ;)
groetjes Monique(beginnende beginner)
Inderdaad erg groot, de grootste zangvogels om precies te zijn. In de gemeente Barneveld zitten er trouwens behoorlijk wat (enkele tientallen, als ik het goed heb).  :)

Op het Kootwijkse veld zijn ze inderdaad vrij algemeen. 's Winters en in het voorjaar zijn de groepen daar soms behoorlijk groot. Ik heb wel eens een groep van 30 gehad en mijn broertje zelfs wel eens een groep van 40!
Groeten,

Marco van Reenen