We naderen de 500e gebruiker

Gestart door Marianne, maart 31, 2005, 13:07:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marianne

Het aantal gebruikers van het Forum is de laatste tijd snel gegroeid. We naderen de 400e gebruiker  :duim:
Tijd voor een feestje????!!!!!
groet,
Marianne Cramer

jennifer88

jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Guest

Wat voor feestje? Een vogeldeterminatiecursus of zo?

boogey55

Een excursie naar het centrum van Nederland: Nijkerkernauw?
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Guest

Welke ervaren vogelaar gaat die excursie geven dan?

boogey55

Eerst inloggen, dan antwoord  :D  
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Guest

Ik ben toch weinig actief op internet dus ik ga niet overal een wachtwoord enz. aanvragen(heb zelf geen internet). Ik moet zeggen dat ik de indruk krijg dat hier niet echt heel ervaren vogelaars bezig zijn. Sorry als ik het mis heb maar dat was m'n eerste indruk, ook naar aanleiding van dingen die ik een keer eerder heb gezien op deze site en gehoord van andere mensen. Ook dat sommigen bijv een watersnip invoeren bij waarnemingen vind ik wel komisch.

Jan-Pieter

Sorry dat ik het zeg guest maar je slaat de plank toch echt helemaal falikant ongelovelijk mis als je denkt dat hier alleen maar onervaren vogelaars aanwezig zijn. Ik durf te zeggen dat een hele hoop van de mensen erg veel ervaring hebben. En waarom zou een watersnip invoeren komisch zijn? Dat hangt er nou helemaal van af wat je in het gebied doet en volgens mij zijn ze hier bezig om een bestand op te bouwen en daar horen niet alleen de zeldzame vogeltjes in!


JP

Pim

#8
Tja wel laf van je om geen afzender in te vullen, maar wel feedback te geven!
Je houding komt enigszins arrogant over.
Trouwens wat is er zo raar om watersnip in te voeren bij waarnemingen, je krijgt op deze manier een goed overzicht van een algemene soort.

We zijn inderdaad geen site die zich alleen richten op zeldzaamheden en een elitair publiek aantrekken, we zijn laagdrempelig voor duizenden "gebruikers" en hiertussen zitten vele mensen die waarschijnlijk meer verstand van zaken hebben als meneer of mevrouw anoniem.

vriendelijke groet,

Pim Julsing
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Guest

Ach ja,

Sorry als ik het verkeerd zag. Ik heet trouwens Peter en kom uit Noord-Holland. Ik zag zo enkele waarnemingen staan en dacht: wat moet iemand hier nou mee. Als jullie het nuttig vinden moet je het gewoon zo blijven doen uiteraard.

Ook een reden waarom ik dat schreef was dat ik vanavond die mysterybird-oplossingen tegenkwam en toen dacht ik: als ze zulke fouten maken(bijv een zanglijster voor slechtvalk uitschelden of een heggenmus voor grauwe vliegenvanger) dan krijg ik m'n twijfels.

Niet kwaad bedoeld overigens,

Groeten P

carel

Citeerals ze zulke fouten maken(bijv een zanglijster voor slechtvalk uitschelden of een heggenmus voor grauwe vliegenvanger) dan krijg ik m'n twijfels.

Bedenk dat ook jij eens begonnen bent.
Toen kende je zeker meteen alle soorten?


Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

boogey55

Ik vind het een beetje flauw. Als passant kritiek geven. Leuke voorbeelden geef je. Begrijpen doe je het niet Ik ga er van uit dat je wat anders zoekt. Doe dat dan ook maar. Lijkt me beter.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Jan-Pieter

De laatste woorden die ik er aan vuil maak Peter. Ik neem aan dat jij direct alle 6 de mysterybird in een keer goed had? Leuk dat je dan ook mee doet. Ik sluit mij verder aan bij de rest. Wel critiek maar meedoen ho maar.

JP

Pim

Dag Peter,

Dit communiceert meteen een stuk prettiger.
Er zijn inmiddels al bijna 200.000 waarnemingen ingevoerd op de website, veel andere websites kunnen hier een puntje aan zuigen! De waarnemingen van lastige soorten (ruigpootbuizerd etc.) staan onder controle van een team deskundige waarnemers.

Van veel soorten is dus al een redelijk beeld terug te vinden op de site en dit zal komende jaren alleen maar toenemen. Ik nodig je uit een op de site verder te kijken dan je neus lang is.

Nogmaals de site is laagdrempelig, dit trekt veel mensen aan die voor het eerst ontdekken dat vogelen erg leuk kan zijn en hier enthousiast van worden. Deze mensen (veelal jongeren) zijn de toekomst. Dit in tegenstelling tot sommige groeperingen die erg gesloten zijn en juist dit soort mensen afschrikken met hun elitaire gelul.

De liefde en bescherming van de natuur moet toch een stevig bindmiddel zijn tussen deze verschillende vogelliefhebbers?

vriendelijke groet,

Pim Julsing
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Guest

Nou, dat klinkt aardig. Ik denk: ik zeg er wat van, misschien hebben ze er wat aan. Kijk, als je een betrouwbaar overzicht van vogels wilt hebben moet je natuurlijk niet door jan en alleman dingen laten invoeren. Daarom zei ik dat van die m-bird, als mensen daar nog mee in de war raken vind ik een waarneming van een zwarte wouw bijv ook niet echt betrouwbaar want het had wel een rode kunnen zijn en een grote lijster kan wel een zanglijster zijn, snap je. Daarom zei ik ook(meer voor de gein hoor) een determinatiecursus;) .

Peter
(leuk zo'n forum trouwens, als ik zelf thuis internet heb zal ik me ook aanmelden hier)  

Marianne

Om aan te melden heb je thuis geen internet nodig, maar de moed om jezelf bekend te maken
groet,
Marianne Cramer

Guest

Hoi jan pieter,

Ik bedoel het niet om mensen af te zeiken hoor :sorry: . Ik kan ook fouten maken maar voor een betrouwbaar overzicht moet je betrouwbare mensen hebben en geen beginners. Dat kan in het bedrijfsleven bijv ook niet, dan krijg je ook niet hele belangrijke taken als beginner. Ik ga er trouwens mee stoppen. Hbben jullie weer rust. Sorry voor m'n gemiereneuk en veel plezier met deze site(en misschien tot later).

Groeten P  :duim:  

Guest

Hoi Marianne,

Ik las nog net je berichtje en wil even zeggen dat ik zelfs nog geen e-mail(prive) heb. Ik ga dat dus niet allemaal regelen voor een avondje "kletsen".

Groeten!!!!!!!!

boogey55

#18
En je ging je niet overal registreren?????????

Tegenstrijdig.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Marianne

Om je naam bekend te maken heb je geen e-mailadres nodig, alleen een naam
groet,
Marianne Cramer

Pim

De discussie begint weer af te dwalen. Ik moet Peter wel gelijk geven dat het niveau op het forum soms best omhoog kan (ik was zelf ook niet altijd mijn handen in onschuld).

gegroet,

Pim J.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

boogey55

Daar ging het niet om, mij in ieder geval niet. Maar dat het niveau hoger kan is waar. Maar is het altijd nodig? Niet voor niets  :lol:  en B)  en :ph34r: . Maar ik dwaal af....
Groet, Pim Frijling
Wolvega

thijs

Geachte Peter,

een tip, als je je bij een website wil aansluiten, is het niet handig om de gebruikers te beledigen door ze amateurs te noemen.
Ik mag er dan een zijn, punt een moet je ergens beginnen, punt twee zijn er genoeg "admins" om de boel in de hand te houden.
En waarom zou een "beginner" geen Watersnip kunnen determineren, is dat alleen voor de profs weg gelegd?  :huh:
En wat als iedereen denkt, och, het is maar een Watersnip?
Dan weet je over tien jaar weinig meer over het voorkomen van de algemenere soorten...
Fouten worden gemaakt, daar is niets aan te doen, maar het moedigd ook niet echt aan te beginnen met vogelen/pantenen/insectenen als je word verteld dat je niet betrouwbaar bent...

vriendelijke groeten,

Thijs Udo
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Marianne

Nog één en dan zijn we bij de 400!!!

 :welcome:  
groet,
Marianne Cramer

thijs

Thijs Udo
VWG Alkmaar

marcel123

Ik moet zeggen dat ik het wel waardeer dat mensen hier op het forum kritiek leveren of hun visie geven en dat je er niet elders naar moet zoeken. Vooral omdat het standpunten zijn die ik zelf niet zou verwachten. Het hangt ook af van wat je met deze site wilt.
Als je gebieden inventariseert valt het mij juist soms op dat bepaalde soorten als merel, roodborst en mezen een stuk zeldzamer zijn dan ik van te voren ingeschat had.

boogey55

Groet, Pim Frijling
Wolvega

Marianne

Ja, de 400e heeft zich gemeld! Op naar de 500
groet,
Marianne Cramer

Marianne

Precies een maand geleden, op 13 april, schreef de 400e gebruiker zich in bij het forum. Vandaag, 13 mei dus, staat de teller al op 433. Gemiddeld meer dan één per dag dus.
groet,
Marianne Cramer

leo12345

#29
Het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit. Als je gratis bier verstrekt heb je vandaag nog 500 leden  B)

Ik zie hier zomers wel eens een koninginnepage. Zijn die nog zeldzaam? En 's avonds vleermuizen (mooi gezicht) en af en toe een uil.
Groetjes
Leo Bongers