van alles over de Veluwse Dwergooruil

Gestart door Edwin Russer, mei 24, 2010, 08:37:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: ArjenDrost op mei 24, 2010, 15:58:29 PM
Het wordt steeds leuker. We gaan nu al een verstoringsdiscussie krijgen voordat er uberhaupt sprake is van verstoring door twitchers
Op dit forum staan speciale topics om te vertellen welke soorten je graag zou willen zien,
welke soorten je verwacht dat er gezien gaan worden en welk soorten je niet hebt gezien,
dus waarom zou je het dan niet over de mogelijkheid van verstoring kunnen hebben?

Citaat van: Rob Halff op mei 24, 2010, 16:05:11 PM
...
Tuurlijk is een foto voor de CDNA of voor in Dutch Birding een keer mooi om aan te kunnen tonen dat er voor het eerst een wilde vogel in NL gefotografeerd is, ...
Hoe weet je dat het een wilde vogel is? Beetje moeilijk vast te stellen in het donker.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Rob Halff

Citaat van: HPM op mei 24, 2010, 09:45:55 AM
Citaat van: rlhgenuit op mei 24, 2010, 09:39:11 AM
zeker gaaf en met foto

http://waarneming.nl/waarneming/view/48182321

Als dat beest wist wat hem te wachten stond zou hij waarschijnlijk ogenblikkelijk vertrekken.
Honderduizend keer in de bek geflitst worden lijkt me geen pretje voor een nachtvogel.

--
Groeten, Herman van der Meer

@ Herman: Hoe weet je dat er honderduizend keer in de bek geflitst is dan? Volgens mij is er een zaklantaarn gebruikt! ;)

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

ArjenDrost †

Citaat van: HPM op mei 24, 2010, 16:40:24 PM
Op dit forum staan speciale topics om te vertellen welke soorten je graag zou willen zien,
welke soorten je verwacht dat er gezien gaan worden en welk soorten je niet hebt gezien,
dus waarom zou je het dan niet over de mogelijkheid van verstoring kunnen hebben?
Oh, van mij mag je hoor. Geen enkel probleem. Ik vind het altijd erg vermakelijke discussies.


Het enige is dat ze bij bijna elke zeldzaamheid gevoerd worden, met steeds dezelfde argumenten. Maar ik ga er weer eens goed voor zitten :)

HPM

Citaat van: Rob Halff op mei 24, 2010, 16:45:46 PM
Citaat van: HPM op mei 24, 2010, 09:45:55 AM
Citaat van: rlhgenuit op mei 24, 2010, 09:39:11 AM
zeker gaaf en met foto
http://waarneming.nl/waarneming/view/48182321
Als dat beest wist wat hem te wachten stond zou hij waarschijnlijk ogenblikkelijk vertrekken.
Honderduizend keer in de bek geflitst worden lijkt me geen pretje voor een nachtvogel.
@ Herman: Hoe weet je dat er honderduizend keer in de bek geflitst is dan? Volgens mij is er een zaklantaarn gebruikt! ;)
Zoals in wat je aanhaalt is te lezen had ik het over wat de vogel mogelijk te wachten staat.

--
Groeten, Herman van detr Meer
Herman van der Meer

Jaap Denee

Citaat van: HPM op mei 24, 2010, 17:39:07 PM
Citaat van: Rob Halff op mei 24, 2010, 16:45:46 PM
Citaat van: HPM op mei 24, 2010, 09:45:55 AM
Citaat van: rlhgenuit op mei 24, 2010, 09:39:11 AM
zeker gaaf en met foto
http://waarneming.nl/waarneming/view/48182321
Als dat beest wist wat hem te wachten stond zou hij waarschijnlijk ogenblikkelijk vertrekken.
Honderduizend keer in de bek geflitst worden lijkt me geen pretje voor een nachtvogel.
@ Herman: Hoe weet je dat er honderduizend keer in de bek geflitst is dan? Volgens mij is er een zaklantaarn gebruikt! ;)
Zoals in wat je aanhaalt is te lezen had ik het over wat de vogel mogelijk te wachten staat.

--
Groeten, Herman van detr Meer

Dat woordje "mogelijk" kan ik nergens vinden in wat Rob aanhaalt, Herman. Kun je het me even aanwijzen s.v.p. of anders ophouden met prospectief klagen?
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HPM

Citaat van: Jaap Denee op mei 24, 2010, 18:05:49 PM
Citaat van: HPM op mei 24, 2010, 17:39:07 PM
Citaat van: Rob Halff op mei 24, 2010, 16:45:46 PM
Citaat van: HPM op mei 24, 2010, 09:45:55 AM
Citaat van: rlhgenuit op mei 24, 2010, 09:39:11 AM
zeker gaaf en met foto
http://waarneming.nl/waarneming/view/48182321
Als dat beest wist wat hem te wachten stond zou hij waarschijnlijk ogenblikkelijk vertrekken.
Honderduizend keer in de bek geflitst worden lijkt me geen pretje voor een nachtvogel.
@ Herman: Hoe weet je dat er honderduizend keer in de bek geflitst is dan? Volgens mij is er een zaklantaarn gebruikt! ;)
Zoals in wat je aanhaalt is te lezen had ik het over wat de vogel mogelijk te wachten staat.

--
Groeten, Herman van detr Meer

Dat woordje "mogelijk" kan ik nergens vinden in wat Rob aanhaalt, Herman. Kun je het me even aanwijzen s.v.p. of anders ophouden met prospectief klagen?
Ik kan nergens vinden dat ik zeg dat dat beest honderdduizend keer in de bek is geflitst.
Kun je het me even aanwijzen en dan ophouden met je eeuwige gestook?

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

JohanvantBosch

 Ik heb het topic even afgesplitst. Al heb ik geloof ik wel een déjà vu.  O0

steenl

CiteerAl heb ik geloof ik wel een déjà vu

Ik ook. Was toch iets met iemand had iets meegenomen met de vakantie  :-X

Jaap Denee

Citaat van: HPM op mei 24, 2010, 18:21:07 PM
Citaat van: Jaap Denee op mei 24, 2010, 18:05:49 PM
Citaat van: HPM op mei 24, 2010, 17:39:07 PM
Citaat van: Rob Halff op mei 24, 2010, 16:45:46 PM
Citaat van: HPM op mei 24, 2010, 09:45:55 AM
Citaat van: rlhgenuit op mei 24, 2010, 09:39:11 AM
zeker gaaf en met foto
http://waarneming.nl/waarneming/view/48182321
Als dat beest wist wat hem te wachten stond zou hij waarschijnlijk ogenblikkelijk vertrekken.
Honderduizend keer in de bek geflitst worden lijkt me geen pretje voor een nachtvogel.
@ Herman: Hoe weet je dat er honderduizend keer in de bek geflitst is dan? Volgens mij is er een zaklantaarn gebruikt! ;)
Zoals in wat je aanhaalt is te lezen had ik het over wat de vogel mogelijk te wachten staat.

--
Groeten, Herman van detr Meer

Dat woordje "mogelijk" kan ik nergens vinden in wat Rob aanhaalt, Herman. Kun je het me even aanwijzen s.v.p. of anders ophouden met prospectief klagen?
Ik kan nergens vinden dat ik zeg dat dat beest honderdduizend keer in de bek is geflitst.
Kun je het me even aanwijzen en dan ophouden met je eeuwige gestook?

--
Groeten, Herman van der Meer

Lekkere jij-bak, Herman. Beetje van het "wat-je-zegt-ben-je-zelf" niveau.

Stoor ik je?
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

JohanvantBosch

Heren, misschien moeten jullie even een biertje gaan drinken samen?  ;D
En de hypothetische discussies even laten voor wat het is. De standpunten zijn duidelijk. De bezoekers aan de DOU kunnen vanavond en daarna laten zien dat het prima kan gaan.

Jaap Denee

Citaat van: JohanvantBosch op mei 24, 2010, 18:40:47 PM
Heren, misschien moeten jullie even een biertje gaan drinken samen?  ;D
En de hypothetische discussies even laten voor wat het is. De standpunten zijn duidelijk. De bezoekers aan de DOU kunnen vanavond en daarna laten zien dat het prima kan gaan.

Ik vrees dat Herman me op dit moment dan onder tafel zuipt, Johan.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jarinka

Vanavond ga ik naar de DOU. Is rond/na de schemering de beste tijd?
En ik zal ook zeker letten op mensen die zich niet gedragen, en ze daar ook op aanspreken. Hoe minder de uil verstoord wordt, hoe groter de kans dat hij lang blijft zitten en hoe meer mensen hem kunnen bekijken.
Gaan er verder nog mensen? Zo ja, dan is het misschien handig om mobiele nummers uit te wisselen. Stuur maar een PM.
Groeten, Jarinka Heijink

frankw

Jarinka, er zullen er vanavond enkele 10-tallen zijn lijkt me. :duim:  Volg de auto's en de vogelaars, dan kom je vanzelf bij de vogel. ;)

Lonnie Bregman

Citaat van: Jarinka op mei 24, 2010, 19:13:47 PM
Hoe minder de uil verstoord wordt, hoe groter de kans dat hij lang blijft zitten en hoe meer mensen hem kunnen bekijken.
beluisteren bedoel je hoop ik?  ;)
Groeten, Lonnie Bregman

Jarinka

Wat is de beste tijd om te gaan? Mijn moeder en ik zijn daar nu ongeveer rond 21:15, maar moeten rond 22:30 alweer terug. Is de kans groot dat hij dan al roept?

Citaat van: lonnie20 op mei 24, 2010, 19:31:16 PM
Citaat van: Jarinka op mei 24, 2010, 19:13:47 PM
Hoe minder de uil verstoord wordt, hoe groter de kans dat hij lang blijft zitten en hoe meer mensen hem kunnen bekijken.
beluisteren bedoel je hoop ik?  ;)
Dat bedoel ik ja :P
Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

Citaat van: Jarinka op mei 24, 2010, 19:32:31 PM
Wat is de beste tijd om te gaan? Mijn moeder en ik zijn daar nu ongeveer rond 21:15, maar moeten rond 22:30 alweer terug. Is de kans groot dat hij dan al roept?

Citaat van: lonnie20 op mei 24, 2010, 19:31:16 PM
Citaat van: Jarinka op mei 24, 2010, 19:13:47 PM
Hoe minder de uil verstoord wordt, hoe groter de kans dat hij lang blijft zitten en hoe meer mensen hem kunnen bekijken.
beluisteren bedoel je hoop ik?  ;)
Dat bedoel ik ja :P
Hij is ook wel vliegend gezien, de vogel bevind zich sowieso vlakbij de weg. Maar luisteren is een beter woord. Ik verwacht trouwens dat hij wel iets voor 22:30 zal gaan roepen, maar zeker weten doe je het nooit. Als je er 21:15 ben moet je vrijwel zeker nog even wachten.

De plek is trouwens zeer makkelijk te vinden, dat moet geen probleem zijn. Maar ik heb nog wel even een vraagje, wanneer zingt zo'n vogel eigenlijk precies? Ik ga eind deze week waarschijnlijk ook weer MUS-en, dus dan is het wel handig om te weten of ze ook vroeg in de ochtend zingen, dan kan ik er dan misschien ook langs.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

JohanvantBosch

Citaat van: Jaap Denee op mei 24, 2010, 19:00:53 PM
Citaat van: JohanvantBosch op mei 24, 2010, 18:40:47 PM
Heren, misschien moeten jullie even een biertje gaan drinken samen?  ;D
En de hypothetische discussies even laten voor wat het is. De standpunten zijn duidelijk. De bezoekers aan de DOU kunnen vanavond en daarna laten zien dat het prima kan gaan.

Ik vrees dat Herman me op dit moment dan onder tafel zuipt, Johan.
1 of 2 is genoeg toch? Je hoeft niet meteen te gaan coma-zuipen...  ;D

HPM

Citaat van: JohanvantBosch op mei 24, 2010, 20:16:30 PM
Citaat van: Jaap Denee op mei 24, 2010, 19:00:53 PM
Citaat van: JohanvantBosch op mei 24, 2010, 18:40:47 PM
Heren, misschien moeten jullie even een biertje gaan drinken samen?  ;D
En de hypothetische discussies even laten voor wat het is. De standpunten zijn duidelijk. De bezoekers aan de DOU kunnen vanavond en daarna laten zien dat het prima kan gaan.

Ik vrees dat Herman me op dit moment dan onder tafel zuipt, Johan.
1 of 2 is genoeg toch? Je hoeft niet meteen te gaan coma-zuipen...  ;D
Toch wel opmerkelijk hoeveel foute aannames er hier over onbekende mensen worden gedaan. Nu weer over iemands alcoholgebruik.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

frankcoenjaerts

............pfffffffffffffffffffff................ :-\

Doe nog maar een split Johan ........... O0

Met als titel hoeveel flitsjes er wel niet passen in 2-minuutjes-zaklamp-aan  (want dat is hier natuurlijk de hamvraag die ons vanavond allen bezig houdt) :'(
Leuk voor de thuisblijvers !
Met vriendelijke groeten,

Frank

Steven Wytema

Citaat van: HPM op mei 24, 2010, 21:11:46 PM
Toch wel opmerkelijk hoeveel foute aannames er hier over onbekende mensen worden gedaan. Nu weer over iemands alcoholgebruik.

--
Groeten, Herman van der Meer
Er is nog veel meer opmerkelijk op dit forum Herman.
Dat maakt het ook zo vermakelijk (goed alternatief voor de gemiddelde soap waar mn vriendin naar kijkt).
Steven Wytema


Rikstar

en nu wordt het wachten op de eerste waarneming :P
ik moet nog 6 dagen wachten helaas.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre


hiskodevries

#53
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jarinka

Ik ben net terug van de Dwergooruil.
Wat een mooie roep! Vanaf ongeveer 22:10 begon hij te roepen. Een paar minuten later vloog hij een heel klein stukje naar een boom er vlak naast, en rond 22:20 vloog hij vanaf de grote bomen naast de oprit naar de notenbomen achter het huis.

Toen ik aankwam om 21:15, stonden er al ongeveer 30 mensen te wachten. Rond 22:00 waren dit er (geschat) 120! Ongelofelijk dat zoveel mensen zo stil kunnen zijn voor één vogel. We stonden eerst op de weg, maar toen hij begon te roepen bleek dat we er ver vandaan stonden. Dus hup, alle 120 mensen verhuisden. Het leek de Avondvierdaagse wel!
Omdat de vogel duidelijk in een boom op het erf zat, werd er toestemming gevraagd om op de oprit te staan. Dat mocht, en dus konden we luisteren naar de prachtige roep. Even later vloog hij dus naar een andere boom, en toen heb ik hem in een flits gezien :).
Groeten, Jarinka Heijink


Jaap Denee

Citaat van: HPM op mei 24, 2010, 21:11:46 PM
Citaat van: JohanvantBosch op mei 24, 2010, 20:16:30 PM
Citaat van: Jaap Denee op mei 24, 2010, 19:00:53 PM
Citaat van: JohanvantBosch op mei 24, 2010, 18:40:47 PM
Heren, misschien moeten jullie even een biertje gaan drinken samen?  ;D
En de hypothetische discussies even laten voor wat het is. De standpunten zijn duidelijk. De bezoekers aan de DOU kunnen vanavond en daarna laten zien dat het prima kan gaan.

Ik vrees dat Herman me op dit moment dan onder tafel zuipt, Johan.
1 of 2 is genoeg toch? Je hoeft niet meteen te gaan coma-zuipen...  ;D
Toch wel opmerkelijk hoeveel foute aannames er hier over onbekende mensen worden gedaan. Nu weer over iemands alcoholgebruik.

--
Groeten, Herman van der Meer

Tuurlijk, Johan. Maar 1 of 2 is op dit moment meer dan genoeg om mij onder tafel te krijgen. Dat is eigenlijk alles wat ik bedoelde...

En over welke aanname heb jij het, Herman?!
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jaap Denee

Los van Herman:

De twitch was heel gezellig (en dus nuttig). De vogel zit af en toe pal boven de weg te roepen en BMWtjes van uitgelaten buurtjongeren met open ramen, bonkende gabber die stoer met slippende bandjes de bocht namen, maakten geen enkele indruk: hij zong rustig door. Ik hoop alleen maar dat de vogel zich niet geërgerd heeft aan het zachte geroezemoes en het gesmoorde gelach van de 120 aanwezigen, want stel je voor...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HJDT

De vriendelijke eigenaar van de tuin waar de vogel vanavond nog zat te roepen vertelde me dat er door dit mooie uiltje bijna een flinke buurtruzie ontstaan was. De buren dachten dat er een alarm op zijn kippenstal zat dat de hele nacht afging, een andere buurman dacht aan een autoalarm en kon al een aantal nachten erg slecht slapen en gaf ook enkele buren de schuld. Na wat woorden over en weer tussen verschillende partijen zijn er een aantal op uit gegaan om de oorzaak te vinden en kwamen er achter dat het geluid wel van het erf van de bewuste man kwam maar dan uit een boom. Omdat ze er toen nog steeds geen idee van hadden wat het was hebben ze een buurman ingeschakeld die 900 meter verderop woont (en volgens zeggen het geluid vanuit zijn erf kon horen!) en die kende weer mensen die . . .
Hoe een klein vogeltje voor veel tumult kan zorgen.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

g.j.p.gelderblom

Citaat van: Jan vH op mei 24, 2010, 19:36:01 PM
Maar ik heb nog wel even een vraagje, wanneer zingt zo'n vogel eigenlijk precies? Ik ga eind deze week waarschijnlijk ook weer MUS-en, dus dan is het wel handig om te weten of ze ook vroeg in de ochtend zingen, dan kan ik er dan misschien ook langs.

Van MUS-en heb ik nog nooit gehoord, maar ik weet wel dat Dwergooruilen in principe zingen van avondschemer tot ochtendschemer (zeker in warme nachten), en af en toe zelfs overdag.