Uitwerpsel, van wat?

Gestart door michel.wissink, mei 24, 2010, 22:08:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

michel.wissink

Hallo,

Ik vond vanmiddag, bij thuiskomst van een weekendje weg, onder een merelnest in mijn tuin een slagveld  :-[ : een verenpakket, en alledrie de kuikens èn de moeder, dood op de grond.
Van 2 kuikens waren alleen nog pootjes en vleugeltjes over; het 3e jong en de moeder waren nog vrijwel intact.
Verder vond ik op ons terras, zo'n 4 meter van het nest verwijderd, dit uitwerpsel of braakbal, lengte ca. 9 cm. Gezien de droge structuur en laag gewicht denk ik dat het een braakbal is. Maar ik zou graag willen weten of dat klopt, en van welke predator.

Ik heb geleerd dat een uitwerpsel met een puntje van een vos moet zijn, maar die verwacht ik niet midden in een jaren-tachtig-woonwijk, ook al hebben de meeste buren volièrevogels of kippen. Waarschijnlijker acht ik huiskat of steenmater (beide zijn met zekerheid in de straat aanwezig).
Kan iemand iets vertellen over het uitwerpsel, en of het verband kan hebben met het mereldrama? (voordat ik de kat van de buren beschuldig). Alvast bedankt.

Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Rikstar

lijkt toch wel erg op braakbal van huiskat of mogelijk vos. marterachtige lijkt het mij eigenlijk niet.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

michel.wissink

Produceert een huiskat niet uitsluitend haarballen,of ook wel ballen als deze, als hij eens een vogel te pakken heeft gekregen?
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60