Hoofdmenu

dwergali

Gestart door Folkert Jan, mei 15, 2010, 19:23:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

martinharskamp


JRoosma

Citaat van: RWester op mei 19, 2010, 15:05:17 PM
Dwergaalscholver nu (15:00) in beeld op de Kaliwaal, ooijpolder

Gisteren rond deze tijd was beter geweest.  :(
Jaring Roosma

GertJ

Geen verdere berichten tot nu toe, zou betekenen dat-ie nog op dezelfde plek zit??
En dat-ie voor het eerst ook avonds te zien is.
Wie weet meer?
Groet Gert Jager

RWester

Tot 17u op een zandige oever op de Kaliwaal. Poetsend en rustend op de oever en na een felle uithaal naar een Aalscholver begon de vogel vlak langs de rand in het water te zwemmen. Hierbij verdween de vogel, op de rug na, onder water en 'snorkelde' dan een stukje vooruit. Kwam dan weer boven en snorkelde dan weer. Zwom zo een beetje heen en weer langs de kant. Grappig gezicht. Had alleen kijker bij (direct uit werk), kon dus niet zien wat er eventueel naar binnen werd gewerkt.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Vincent Hart

En was om 17u jij weg, of de vogel, Remco?

Je zou haast zeggen dat een dagje op een tuinstoeltje naast de Kaliwaal zitten uiteindelijk wel de dwali moet opleveren ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Max Berlijn

Hulde aan Remco en Jouke trouwens. Ik was in Maasbommel voor mijn werk en was de vogel eigenlijk al weer vergeten (had hem afgeschreven), door hun gezien!! Zo zie je maar altijd piepen je weet nooit wie je gelukkig maakt.

:duim:  Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

RWester

Ik was om 17u weg, ADHDertje zat toen nog fijn te snorkelen. Ben het weer van de week na ontdekking even kwijt, maar probeer de theorie slecht weer=meer beschut ergens verblijvend uit te werken. De Lobberdensche waardgedachte pakte immers ook goed uit. Een andere plas waar vaker Aalscholvers vertoeven ligt in de Gendtse polder, op deze kaart linksonderin het blauwe gebied en dan parallel aan de Waal http://nijmegen.waarneming.nl/gebied/info/7493

Leuk dat ik je onbewust kon plezieren Max! Piep, bel, mail en sms me wel suf de laatste tijd met al die leuke soorten rond Nijmegen. Ben benieuwd naar de telefoonrekening...Heb ik nog niets eens over het feit dat ik het dit jaar wat 'rustiger' aan wou doen.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


martinharskamp

Citaat van: RWester op mei 19, 2010, 23:12:27 PM
Ben het weer van de week na ontdekking even kwijt, maar probeer de theorie slecht weer=meer beschut ergens verblijvend uit te werken. De Lobberdensche waardgedachte pakte immers ook goed uit. Een andere plas waar vaker Aalscholvers vertoeven ligt in de Gendtse polder, op deze kaart linksonderin het blauwe gebied en dan parallel aan de Waal http://nijmegen.waarneming.nl/gebied/info/7493

Daar heb ik gistermiddag ook gezocht, ik kon er alleen een groep van vijf Aalscholvers vinden. Aan de zuidkant van de Waal heb ik gisteren alle plekken in de buurt die op de kaart interressant leken bezocht en ben tussendoor steeds terug gegaan naar de Kaliwaal en die zandput met het idee dat de vogel daar ineens zou zitten. Klopte dus, alleen pas een dag later.

Max Berlijn

Beste Allemaal,

Ik zag de vogel gisteren middag op de Kaliwaal. Wat mij (soms) opviel was de donkere blauwe naakte washuid rond het oog die gezwollen leek. Ik lijk dat ook te zien op foto's. Ik heb nog niet veel tijd gehad om het na te zoeken maar zou dit op een adult kunnen wijzen en is het mogelijk geslachtsbepalend? Ook nu was hij met takjese en veertjes in de weer en agressief tov gewone Aalscholvers, zou me niet verbazen als hij nog een tijdje blijft...

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Guus Peterse

Zou mooi zijn. Krijgen alle dippers een herkansing.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

En ook alweer een tijd weg... Zucht daar zit je dan. Is hij eigenlijk ooit wel eens teruggekomen nadat hij langer uit beeld was?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

frankw

Ja bijna dagelijks. ;) Maarre ben je nu al weer terug?

Folkert Jan

Nee ik zit er nog samen met 5 andere vogelaars
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Rutger

Citaat van: rnbflavour op mei 20, 2010, 12:08:30 PM
Nee ik zit er nog samen met 5 andere vogelaars

En gezellig dat het was  :P , van 11.15 tot 17.30 gezeten, prima besteding van de tijd  :-\ . Volgens mij is de vogel nog nooit op dezelfde dag nog teruggevonden als die vanaf de Kaliwaal naar oost vloog.
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

Folkert Jan

Citaat van: Rutger op mei 20, 2010, 21:41:43 PM
Citaat van: rnbflavour op mei 20, 2010, 12:08:30 PM
Nee ik zit er nog samen met 5 andere vogelaars

En gezellig dat het was  :P , van 11.15 tot 17.30 gezeten, prima besteding van de tijd  :-\ . Volgens mij is de vogel nog nooit op dezelfde dag nog teruggevonden als die vanaf de Kaliwaal naar oost vloog.

Me gezicht is een aardbei man!!
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Als jullie daar bijna zes uur samen gezeten hebben, moet dat Rutger ter plaatse al zijn opgevallen  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rutger

Nee, overdag zag het er nog prima uit. Mijn linkerarm verkleurde wel van lichtbruin naar knalrood ;)
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

frankw

Ken je dat? Zonnebrand?  8)

Tim de Boer

Lachen gieren brullen was het ja, voor de vierde keer...
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

frankw

Au, das vervelend Tim!

August

Ach als troost heeft Tim een Ringmus overvliegend naar Oost en een prachtig Nijlpaard gezien ;D  ps heren krijgen we eenherkansing?
August van Rijn

Folkert Jan

Citaat van: August op mei 21, 2010, 15:40:41 PM
Ach als troost heeft Tim een Ringmus overvliegend naar Oost en een prachtig Nijlpaard gezien ;D  ps heren krijgen we eenherkansing?

ik ben zat van dit beest  :angel: moet wel leuk blijven  :rolleye:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Sander Tambach

Dwergali nu 2 dagen op rij niet gezien. Zijn er nog mensen wezen zoeken op de bekende plekken?
Groet,
Sander

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

Guus Peterse

Maar blijkbaar niet teruggevonden.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

RWester

Kreeg vanmiddag te horen dat de vogel vanochtend om negen uur of zo al op de Kaliwaal was gezien en daarna naar oost was gevlogen, dus richting aalscholverkolonie Lobberdensche waard. Naast luieren en snorkelen moet er natuurlijk ook gebroed worden....
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Jeroen Nagtegaal

Hij vliegt niet toevallig met een volle krop of takken weg?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com