Vogelaar / vogelspotter ??

Gestart door elbeling, mei 15, 2010, 16:56:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

elbeling


Maarten Sluijter

Ik vind zelf als je je het meest met vogels bezighoudt 'vogelaar' het beste klinken.
.

Marina

Laatst kreeg ik van iemand op het forum op mn donder dat je vliegtuigen spot, geen vogels, maar volgens het woordenboek mag het allebei.
Zelf geef ik de voorkeur aan "natuurliefhebber".
Ik geloof nl niet dat je vogels los kunt zien van de rest van de natuur (incluis onszelf).
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

KorHaan

Ik vind vogelspotter beter.

Vogelaar heeft een belegen en oubollig imago, waar vooral op TV flauw om wordt gegrinnikt ( Pauw en Witteman; De Wereld Draait Door) omdat er altijd flauwe en oubollige vogelaars worden uitgenodigd. Meligheid troef, altijd dubbelzinnige grapjes ook.

Wanneer zien we de DBA-top tien daar 's een keer?

Zijn we eindelijk in één klap verlost van de misvatting dat vogels kijken een hobby is van zonderlinge mannen met ringbaardjes.

Wees trots op je hobby, noem jezelf een vogelspotter!
Vogelaars is iets van het verleden.

Hartelijke groet,

Ronald Sinoo

HPM

Citaat van: KorHaan op mei 15, 2010, 22:59:57 PM
[...]
Wees trots op je hobby, noem jezelf een vogelspotter!
Vogelaars is iets van het verleden.

Het zal de leeftijd zijn, Mr. Haan.
Met vogels valt niet te spotten, net zo min als met vogelaars!

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

HPM

Die spot met vogelspotters.

Weet je wie ook erg zijn? Vogelaarsspotters.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Marina

ik voel de puntenwaarde bij scrabble al stijgen
Wat denk je van spotvogelvogelaarsspotters.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Denro

Ik vind dit eerlijk gezegd een onzinnige topic  :-\

Mij persoonlijk maakt het echt niet uit hoe ze me willen noemen!

Wat is het nut van deze topic, vraag ik me af!

Ook al noemen ze me een geiten wollen sokken figuur. Ik ben wie ik ben, ik hou van vogels kijken (en de rest) en ik ben er trots op  :lol:

Ik ben 28 jaar en  ben van plan om heel mijn leven vogels te blijven kijken en luisteren!

Ps Ik heb trouwens wel geiten wollen sokken en die zitten heerlijk  ;)
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Jarinka

Tja, vogelaars hebben inderdaad zo'n geitenwollensokken- en ouwe mannen-imago.
Een poos geleden liep ik met mijn verrekijker om m'n nek over een dijk, en het was vrij rustig. Een paar honderd meter verderop zag ik (met het blote oog) een vrouw opeens hard wegrennen. Even later kwam ik haar tegen. Het bleek dat ze naar de wc moest, en bang was dat er zo'n vieze ouwe kerel met verrekijker naar haar aan het kijken was :P

Ik vind zelf vogelaar wat positiever klinken, hoewel ik vroeger (toen ik nog geen vogels keek) altijd vogelspotter zei.
Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

Ik vind vogelaar wel beter klinken dat vogelspotter, maar het maakt me niet heel veel uit. Natuurliefhebber mag van mij ook.  :)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Sjoerd

ik vind vogelspotter juist oubollig klinken... En ja de mensen die ermee spotten weten er gewoon te weinig van :P

sjonnoh

doe mij maar vogelaar, vogelspotter klinkt zo vreemd en als ze mij een "ornitholoog" dan krijg ik het gevoeld dat ik oud ben  ;D
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Folkert Jan

Ag hoe je het ook noemt er wordt toch wel spot met je gedreven. ik noem mezelf fotograaf al doe ik de plaatjes er maar bij, ik merk dat er gelijk heel anders op gereageerd wordt. en als ze dan zeggen wat fotografeer je en ik zeg vogels en laat wat plaatjes zien is het gelijk van WOW wat vet enzo....

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

sjonnoh

volgens mij werkt dat ook wel als je zegt dat je een fotograaf bent ipv vogelaar.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Marina

Toch heb je dr zat die wel vogelen maar geen foto's maken.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Jarinka

Als je zegt dat je fotograaf bent, nemen mensen je meer serieus dan wanneer je zegt dat je vogelaar bent. Bij vogelaar/vogelspotter/ornitholoog denken de meeste mensen nog steeds aan ouwe mannetjes met geitenwollen sokken (heb niks tegen geitenwollen sokken ;D), maar fotografen zijn hip en modern, kunnen elke leeftijd hebben en zijn erg technisch ("Jaja, met zoveel lenzen en instellingen, die kunnen een space shuttle besturen!")
Groeten, Jarinka Heijink

Folkert Jan

Citaat van: Jarinka op mei 21, 2010, 23:04:11 PM
Als je zegt dat je fotograaf bent, nemen mensen je meer serieus dan wanneer je zegt dat je vogelaar bent. Bij vogelaar/vogelspotter/ornitholoog denken de meeste mensen nog steeds aan ouwe mannetjes met geitenwollen sokken (heb niks tegen geitenwollen sokken ;D ), maar fotografen zijn hip en modern, kunnen elke leeftijd hebben en zijn erg technisch ("Jaja, met zoveel lenzen en instellingen, die kunnen een space shuttle besturen!")

wat hij zegt
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jarinka

Citaat van: rnbflavour op mei 21, 2010, 23:06:17 PM
Citaat van: Jarinka op mei 21, 2010, 23:04:11 PM
Als je zegt dat je fotograaf bent, nemen mensen je meer serieus dan wanneer je zegt dat je vogelaar bent. Bij vogelaar/vogelspotter/ornitholoog denken de meeste mensen nog steeds aan ouwe mannetjes met geitenwollen sokken (heb niks tegen geitenwollen sokken ;D ), maar fotografen zijn hip en modern, kunnen elke leeftijd hebben en zijn erg technisch ("Jaja, met zoveel lenzen en instellingen, die kunnen een space shuttle besturen!")
wat hij zegt
Zij, alsjeblieft ;D :P
Groeten, Jarinka Heijink

Folkert Jan

Citaat van: Jarinka op mei 21, 2010, 23:13:07 PM
Citaat van: rnbflavour op mei 21, 2010, 23:06:17 PM
Citaat van: Jarinka op mei 21, 2010, 23:04:11 PM
Als je zegt dat je fotograaf bent, nemen mensen je meer serieus dan wanneer je zegt dat je vogelaar bent. Bij vogelaar/vogelspotter/ornitholoog denken de meeste mensen nog steeds aan ouwe mannetjes met geitenwollen sokken (heb niks tegen geitenwollen sokken ;D ), maar fotografen zijn hip en modern, kunnen elke leeftijd hebben en zijn erg technisch ("Jaja, met zoveel lenzen en instellingen, die kunnen een space shuttle besturen!")
wat hij zegt
Zij, alsjeblieft ;D :P

sorry man.....eeeh vrouw (A)

denk dat ik er maar vanuit ging dat de meeste vogelspotters  ::) jongens zijn en ik had je naam nog nooit eerder gehoord dus ik ging er niet direct van uit dat je een meisje bent  :-[ wel leuk trouwens dat er niet alleen jongens rondlopen  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Marina

Citaat van: rnbflavour op mei 21, 2010, 23:15:56 PM
Citaat van: Jarinka op mei 21, 2010, 23:13:07 PM
Citaat van: rnbflavour op mei 21, 2010, 23:06:17 PM
Citaat van: Jarinka op mei 21, 2010, 23:04:11 PM
Als je zegt dat je fotograaf bent, nemen mensen je meer serieus dan wanneer je zegt dat je vogelaar bent. Bij vogelaar/vogelspotter/ornitholoog denken de meeste mensen nog steeds aan ouwe mannetjes met geitenwollen sokken (heb niks tegen geitenwollen sokken ;D ), maar fotografen zijn hip en modern, kunnen elke leeftijd hebben en zijn erg technisch ("Jaja, met zoveel lenzen en instellingen, die kunnen een space shuttle besturen!")
wat hij zegt
Zij, alsjeblieft ;D :P

sorry man.....eeeh vrouw (A)

denk dat ik er maar vanuit ging dat de meeste vogelspotters  ::) jongens zijn en ik had je naam nog nooit eerder gehoord dus ik ging er niet direct van uit dat je een meisje bent  :-[ wel leuk trouwens dat er niet alleen jongens rondlopen  :duim:
en bedankt he
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

sjonnoh

slimme zet folkert jan! ondanks dat ik ook nooit de naam Jarinka had gelezen of gehoord leek het mij toch wel duidelijk dat het een meisjesnaam was  :rolleye:

maar toch ondanks dat je bij fotograaf serieuzer wordt genomen dan bij vogelaar heb ik toch nog altijd liever dat ik vogelaar word genoemd, want dat is uiteindelijk wat je echt bent  ;)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

andre.schulten

het echte probleem
is volgens mij
dat er een probleem
van wordt gemaakt
:rolleye:

vuurvlinder

Citaat van: a.schulten op mei 22, 2010, 18:38:10 PM
het echte probleem
is volgens mij
dat er een probleem
van wordt gemaakt
:rolleye:

Daar heb je wel gelijk in. Veel mensen noemen mij het vlindervrouwtje van Grootegast. Ik doe wel wat meer dan dagvlinders koekeloeren maar ben wel redelijk blij met deze titel. Liever vlindervrouwtje als nooit van gehoord!  ;D
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Marina

Astrid, dat klinkt als iemand uit een sage.
Zouden zo sprookjes ontstaan? Van bijnamen? Het vlindervrouwtje van Grotegast, de ravenman van Breda, de spinnenvrouw van... (waar komt ze eigenlijk vandaan?), Uilenmamsie uit Heiligerlee, het Gelders Vogelvrouwtje, enz...
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Erroll

Jarinka :Tja, vogelaars hebben inderdaad zo'n geitenwollensokken- en ouwe mannen-imago.

Hey
Hoezo ik ben 13 en ben elke dag bezig met vogels
Dus.. leeftijd maakt niet veel uit ;D

Gr Erroll
Erroll Kanters 18 jaar

Waarneming Vogels in Ned: 343

http://waarneming.nl/user/photos/61497

Marina

Dat ouwemannengeitewollensokkenimago (3x de woordwaarde) is idd behoorlijk verouderd.
Toch blijft het hardnekkig standhouden, zelfs hier.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

sjonnoh

ookal ben ik zelf vogelaar, ik had altijd verwacht dat vogelaars nooit rokers waren, dat wist ik op een gegeven moment ook wel om te veranderen  :-X
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Norman

Het verbaast mij dat niemand gewoon bij zijn voornaam genoemd wil worden.

Noem mij maar gewoon Norman in plaats van vogelaar of vogelspotter.
Verder zal mij de titel mij mijn derriere oxideren.

Vogelaar of vogelspotter, ik vind het allemaal best. Ik begrijp die overspannen reacties op met name het vogels gedeelte van dit forum ook niet zo goed.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Marina op mei 16, 2010, 11:42:58 AM
ik voel de puntenwaarde bij scrabble al stijgen
Wat denk je van spotvogelvogelaarsspotters.

Deze dan: duits woord met 3x achter mekaar "ei" -> ein Papageieieinsammler  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/