Een echte aanrader voor alle (insecten)vlinderliefhebbers

Gestart door acherontia, mei 13, 2010, 20:37:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

vuurvlinder

Ik heb het boek bekeken en het is inderdaad een aanrader!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Elachista

Ik hoef slechts te raden door wie het boek is geschreven. Wanneer begint die nachtvlinderbescherming trouwens? Ik heb er nog niets van gemerkt.
Groet,
Tymo

acherontia

Tymo, ik laat me niet verleiden om inhoudelijk te reageren.

Jeroen

Elachista

#4
Dat is een geheel neutrale vraag, want ik krijg er veel vragen over. Ik ken de oprichting van Thijsse en hoor veel uitspraken over kweekervaringen die gebundeld worden, maar het vervolgstaartje mist tekens. Ik begrijp dat men een vorm van bescherming wil, en dat gaat al jaren zo, maar het komt niet van de grond. En misschien dat men juist met dergelijke literatuur als referentie een balletje kan opslaan bij overheden. Daarin ben ik kritisch, omdat ik zelf wel veel tijd stop in beschermingsplannen en enige ondersteuning in Nederland ontbreekt geheel (waarschijnlijk omdat er geen Rode Lijst is, oftewel dan lijkt alles zinloos). Meer wil ik er ook niet over kwijt, want elke kritische opmerking wordt spontaan geïnterpreteerd als een aanval, en dat is het niet.
Groet,
Tymo

acherontia

Tymo, dan moet je je vragen (liefst ook als vragen in plaats van een oneliners) stellen bij de sectie Thijsse en wellicht het boek eens lezen, zal zelfs voor jou zeer verhelderend en kennisverrijkend zijn, in het boek wordt namelijk haarfijn uitgelegd waar de knelpunten en kennishiaten liggen als het op bescherming van ongewervelden aankomt. Ik heb niets met de sectie Thijsse te maken, anders dan dat ik uit interesse een keer een bijeenkomst heb bijgewoond en kan je geen antwoorden geven. Ook staat dit boek, voor zover ik weet, los van de sectie Thijsse, maar biedt het wellicht wel de nodige handvatten voor deze sectie in oprichting.
Jeroen

Elachista

Bedankt voor je reactie! Misschien het boek dus maar kopen. Sowieso lijkt het me wel wat om lid te worden van Thijsse, dan kan je ook werken over een bepaalde vlag en dat werpt meer vruchten af.
Groet,
Tymo