Hoofdmenu

Nieuwe Layout

Gestart door BWoets, maart 28, 2005, 14:17:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

BWoets

Ziet er strak uit heren..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

BWoets

Overigens vind ik de website sinds de nieuwe lay-out ook vele malen sneller.
Klopt dat?

Gr. Bob
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

characea

Inderdaad,
Aan een drop down menu was haast niet meer te ontkomen met al die entries aan de linker kant. Dit is inderdaad veel beter.
Toch moet ik enorm wennen aan de nieuwe layout. Verder zou ik toch rechtsboven een entry 'nieuwe gebruiker/werkgroep' neer zetten. Zeker wannneer je nieuwe werkgroepen binnen wilt halen moet die informatie makkelijk voor handen zijn.

Verder heeft ' Mijn lijsten ' en ' Jaarlijst'
wel een driehoekje maar de hoofdlijst niet..Daar kan toch ook een >>
verschijnen bij de uitklapbare menus ?

Klpt de tijd van het forum nu wel ?  

BWoets

In IE werkt het menu niet helemaal correct. Wanneer er in het rechter scherm een listbox staat dan verdwijnt het menu daar achter.
Allicht dat dit kan worden opgelost.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

matthijsbroere

Dylan zei dat de fout in IE zit, en dus niet opgelost kan worden.
Het simpelste lijkt me nu om de link 'mijn waarneming.nl' naar beneden te verhuizen in het menu. Dit is eigenlijk de enige link die voor problemen zorgt wanneer het menu verder uitschuift.
Matthijs Broere

characea

CiteerWanneer er in het rechter scherm een listbox staat dan verdwijnt het menu daar achter.
Volgens mij kun je dit oplossen door de z index.
Het probleem is echter dat een listbox een object is en niet echt html en daardoor mogelijk geen z index heeft, of juist een hele lage of een hele hoge.

Volgens mij mis ik de advanced tab waarin je coordinaten toe kunt voegen..of is die er ondertussen al wel ? En graag het scherm zo maken dat het op 1024*768 past. Dat kan door de invoerbutton naar rechts te brengen of kleed achter activiteit te zetten. Datum en tijd kan ook wel achter provincie komen te staan toch ?

boogey55

Ik heb IE, maar bij mij functioneert het perfect.
Het menu vind ik prima en mooi. Maar de keuzemogelijkheden bovenaan onopvallend en saai. Wat mij betreft mogen het tabbladen of aparte "blokjes" worden, als het kan.
Of rode/blauwe pijlticoontjes er voor.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Dylan

De rariteiten in IE zijn vooralsnog "helaas pindakaas".

De snelkoppelingen bovenin worden geen tabs. Dat zou ik alleen doen als we consequent de tabs door kunnen voeren zoals op Vogelkijkhut.nl, en daarvoor is Waarneming.nl te complex.

Blijf vooral komen met opmerkingen en tips, en post ze in deze thread. Ik doe vooralsnog alleen foutoplossing aan deze versie, om nu gelijk weer te gaan sleutelen is wat overdreven :-)
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Dylan

O ja, het probleem is ook niet de z-index, het is een bekende bug in IE. Bepaalde input-elementen hebben een oneindige z-index, voor degenen die dat wat zegt.
Dylan Verheul

jasper

Nieuwe Lay-out ziet er goed uit!  

BWoets

Meteen firefox even gedownload en geen problemen meer.

Gr. Bob
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Freek Verkerk

Geweldig die nieuwe layout.

:duim:

Bij de "recente waarnemingen staan 4 tabbladen, terwijl bij het soortenoverzicht; 8 verschillende soorten worden onderkend. Het is logischer als beide hetzelfde zijn;

Bij waarneming toevoegen staan weer 8 "diergroepen" onder andere "planten. "
Ik denk dat de naam diergroep beter vervangen kan worden door soort.

Dan heb je wel een regel lager weer een probleem. Misschien kun je beter niet de naam  "soortenoverzicht" gebruiken, maar "klassen" . Dit sluit ook beter aan bij de indeling van de natuur in Rijk / Stam / substam / klasse / Orde / familie en geslacht

Zie ook dit voorbeeld.
Aardmuis op Wikipedia.

Het wordt steeds beter;

:duim:  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Dylan

De tabbladen op de voorpagina zijn nu volledig geautomatiseerd, en lopen in de pas met de andere overzichten.

Freek heeft gelijk dat de term "diergroep" niet altijd meer klopt. Daar moeten we nog maar even overheen kijken, maar in de toekomst moet dat wel gaan veranderen.
Dylan Verheul

marcel123

-Ik kan het advanced tab niet vinden

Ik kan hem nu wel vinden. Van beide schermen zit de button van het invoerscherm nu onder het scherm. Dat was in de oude versie beter.

Dylan

Dat klopt, er is een vereenvoudigd invoerformulier als standaard neergezet. Hier zijn we nog mee bezig, als je echt zaken mist, laat het dan weten.
Dylan Verheul

Dylan

Wat de snelheid betreft:

Het aantal databaseverzoeken dat nodig was om de pagina op te bouwen heb ik enigszins geoptimaliseerd (leuke tegenstelling). In ieder geval zou het sneller moeten werken.
Dylan Verheul

Andre321

EEN DEELVAN DE DISCUSSIE BEVINDT ZCIH OOK IN BUGS

http://www.waarneming.nl/forum/index.php?s...indpost&p=13341

Maar als je, zoals in waarnemingenformulier hoorn, een aantal waarnemingen tegelikertijd in een gebied in kunt voeren dan heb je  toch ook minder database acties ?

BWoets

CiteerHet aantal databaseverzoeken dat nodig was om de pagina op te bouwen heb ik enigszins geoptimaliseerd (leuke tegenstelling). In ieder geval zou het sneller moeten werken.
Dat doet het zeker bij mij..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Vincent

CiteerDe tabbladen op de voorpagina zijn nu volledig geautomatiseerd, en lopen in de pas met de andere overzichten.

Freek heeft gelijk dat de term "diergroep" niet altijd meer klopt. Daar moeten we nog maar even overheen kijken, maar in de toekomst moet dat wel gaan veranderen.
Misschien "diergroep" wijzigen in "soortgroep"?
Vincent

thijs

Nou, niet veel toe te voegen, maar mijn complimenten.
Ik ben er ook blij mee dat de site een stuk sneller is. :duim:  (eerst duurde het bij mij ongeveer 10 seconden)
En kunnen we niet iets van familie/klasse/orde ofzo doen, ken het rijtje niet, maar hoop anderen wel waarschijnlijk.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

marcel123

Het lijkt dat het indikken van soorten met de plus
niet werkt bij planten. Straatgras heeft voorkomen algemeen en zou toch alleen getoont moeten worden als de min zichtbaar is?

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

-Arthy-

Ik vind het irritant dat de pop-up die verschijnt als je op de foto klikt niet resize able is.
Want veel foto's vallen buiten het kader
en dan moet je zoveel scrollen en dan nog heb je geen geheel beeld van de foto
Rick Gevers

carel

CiteerIk vind het irritant dat de pop-up die verschijnt als je op de foto klikt niet resize able is.

Dit is inderdaad lastig
kan dit aan gepast worden?
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

thijs

Dit is al "aangekaart" onder "nieuwe bugs" volgens mij
Voordat de discussie hier wordt gevoerd, kunnen we die beter voortzetten bij nieuwe bugs denk ik.
Iig niet op twee plaatsen dezelfde discussie.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar