Pissebed

Gestart door nielsyese, mei 10, 2010, 10:35:20 AM

Vorige topic - Volgende topic

nielsyese

Weet iemand de naam van deze pissebed? Tsjechië, in groot aantal bij de ochtenddauw. Opvallend 'berijpt'.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Arp

Dan moet ik voor deze ook maar een mapje onder 'Pissebedverwisselaars' op mijn harde schijf maken ;)

Het is een Springstaartje  ;D

Iets van Neanuridae of Onychiuridae ofzo??  Heeft vaag wel wat van onze Neanura muscorum, maar ik weet er echt geen klap vanaf  ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

nielsyese

#2
Zo een grote??!!! Ik wist niet dat er zulke grote bestonden! Ik ben benieuwd wat Matty er van kan zeggen. Ze sprongen overigens ook niet.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

nielsyese

Tetrodontophora bielanensis?
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

mberg

Hej Niels-Jan / Arp,

Ahhhhh, [size=-1]Tetrodontophora bielanensis! Onze grootste springstaart in Europa.

Met groet,
[/size]
Matty P. Berg
Coordinator EIS-werkgroep Bodemfauna
Onderzoeker bodemfauna aan de Vrije Universiteit, Amsterdam, Rijksuniversiteit Groningen en Naturalis, Leiden
Aanspreekpunt Sectie Bodemfauna Nederlandse Entomologische Vereniging

Robert Heemskerk

hoe groot was ie?  :P

nielsyese

Ze kunnen wel 9 mm worden ;D
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek


Henk Soepenberg

#8
Citaat van: nielsyese op mei 10, 2010, 20:09:14 PM
Ze sprongen overigens ook niet.
http://www.naturabohemica.cz/tetrodonthophora-bielanensis/  ..'niet in staat om te springen'...

En dat noemt zich springstaartje!   ;D
Vriendelijke groeten,
Henk

nielsyese

Mijn Tsjechisch is slecht (gelukkig konden ze ook goed Pools daar), maar ik neem aan dat dat hier staat: Larvěnka tak není schopna skákat ;D Ik had het nog niet gelezen dat ze er niet toe in staat waren.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Henk Soepenberg

Citaat van: nielsyese op mei 15, 2010, 15:13:52 PM
Mijn Tsjechisch is slecht (gelukkig konden ze ook goed Pools daar), maar ik neem aan dat dat hier staat: Larvěnka tak není schopna skákat ;D
Daar staat het inderdaad, Niels-Jan.  :D 
Mijn Tsjechisch is ook niet best... dus ik heb het voor mijzelf maar even door Google laten vertalen...  ;D
Vriendelijke groeten,
Henk