waar blijven onze huiszwaluwen toch?

Gestart door ElineV, mei 07, 2010, 22:02:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

ElineV

vorig jaar deze tijd hadden ze hun nesten al af en kon de 1e leg beginnen..
ik heb laatst zwaluwen gezien bij een dorp ca 10 km van ons af; vorige week zelfs boerenzwaluwen bij bevriende boer aan de rand van ons dorp.
wij hebben al jaaaaren 2 nesten: 1 aan de zijkant van het huis en 1 aan de achterkant.
maar nog geen zwaluw in beeld..

waar blijven ze toch???

(Titel aangepast, Vincent)

ElineV

ik was nog niet klaar..waar blijven onze huis zwaluwen toch..dat moet de titel zijn

Jeroen Nagtegaal

Huiszwaluwen zijn inderdaad later, maar over een week of 2 zal het wel goed lopen. Ik wist het ook wel met dit weer...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jarinka

Ik had mijn eerste Huiszwaluw in Amersfoort al op 27 april. Is dat vroeg? Vanaf die datum heb ik ze elke paar dagen gezien.
Groeten, Jarinka Heijink

Jeroen Nagtegaal

Ik heb ze pas in het 1e decade van april, de eerste komen eind maart. Maar het gaat hier om Broedvogels. Ik heb her en der pas een enkele broedvogel gezien, maar er moeten er nog 1000-en binnenkomen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

ElineV

nuja, hier in Drenthe wel dus al boerenzwaluwen, maar huiszwaluuw ook vandaag nog niet

Corryabbink

De huiszwaluw heeft hier zijn nest al klaar :rolleye:  (Vriezenveen).
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Jan vH

Ik had dit jaar m'n eerste op 20 april, vorig jaar ook rond die datum. Maar dit jaar nog maar twee keer, al zat dat er ook mee te maken hebben met dat ik een weekje in Frankrijk zat (daar geen Huiszwaluwen).
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Lonnie Bregman

Mijn eerste dit jaar zag ik op 4 april bij het Jan vd Boschpad. Hier vlakbij m'n huis broeden ze ook, waar ik m'n eerste zag op 17 april. En - ik denk rond eind april - heb ik ze ook al hun jongen zien voeren.
Groeten, Lonnie Bregman

Fabian Meijer

Citaat van: lonnie20 op mei 08, 2010, 15:03:25 PM
En - ik denk rond eind april - heb ik ze ook al hun jongen zien voeren.
Dat lijkt me een beetje aan de vroege kant.. Die zitten nu(toen) op de eieren gok ik.

Lonnie Bregman

Citaat van: Fabian Meijer op mei 08, 2010, 17:08:32 PM
Citaat van: lonnie20 op mei 08, 2010, 15:03:25 PM
En - ik denk rond eind april - heb ik ze ook al hun jongen zien voeren.
Dat lijkt me een beetje aan de vroege kant.. Die zitten nu(toen) op de eieren gok ik.
Ze vlogen rond en gingen telkens naar hun nestje toe, wat kan het anders zijn? Ik hoorde volgens mij ook geluid uit de nesten komen, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Het kan trouwens ook begin mei zijn geweest.
Groeten, Lonnie Bregman

Sjoerd

Het nestje voorbereiden op het broedseizoen??

Lonnie Bregman

Citaat van: Sjoerd V. op mei 08, 2010, 18:21:34 PM
Het nestje voorbereiden op het broedseizoen??
Een nestje bouwen (en repareren) ze van klei, dat krijg niet als je door de lucht vliegt...
Of ze moeten insecten als bekleding gebruiken. ;)
Groeten, Lonnie Bregman

Jan vH

Kan dit topic niet verplaatst worden? Het gaat niet echt over determinatie.  ;)
Jan van Harten
Validator Plantengallen