Overreden moervos

Gestart door Lampe, mei 07, 2010, 20:48:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lampe

Vanochtend vroeg (nacht) lag er op de weg beilen-emmen een overreden vos. zie afbeelding. Het gele gevalletje is de plaats waar de vos ongeveer lag. Ik ben gestopt en wezen kijken en alhoewel de vos kapotgereden was kon ik nog wel zien dat het een zogende moer was.



Hopelijk zijn de jongen oud genoeg om gevoerd te worden door de rekel maar goed, toch ff melding hier.

Als er mensen zijn die daar uit de buurt komen en hier toevallig ook op waarneming.nl zitten, daarnaast ook nog eens veel in dat gebied rond lopen.
Kijk even extra goed in de ronde. Kleine kans natuurlijk maar ja.. Het is natuurlijk niet mijn bedoeling dat iedereen maar kwetsbare gebieden in wandelt maar goed.. Je probeert wat.

Een gruwelijke hongersdood gun je die beestje niet.




Vriendelijke groet,

Nico

Theo Linders

Citaat van: Lampe op mei 07, 2010, 20:48:24 PM


Een gruwelijke hongersdood gun je die beestje niet.


"gruwelijk" is maar een menselijke emotie, zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar en het gebeurd en daar kun je weinig aan doen en als we teveel ingrijpen krijg je zoiets als de zeehondencreche en dat is ook weer niet de bedoeling...
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Lampe

Ach ja.. Het is ook nooit goed.
Vriendelijke groet,

Nico

keesschreven

Citaat van: blaat op mei 07, 2010, 21:07:36 PM
Citaat van: Lampe op mei 07, 2010, 20:48:24 PM
Een gruwelijke hongersdood gun je die beestje niet.

"gruwelijk" is maar een menselijke emotie, zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar en het gebeurd en daar kun je weinig aan doen en als we teveel ingrijpen krijg je zoiets als de zeehondencreche en dat is ook weer niet de bedoeling...

Deze relativering vind ik minder op zijn plaats als het gaat om verkeersslachtoffers (is een auto natuur?), die vervolgens wellicht verhongerende jongen achterlaten.
Of er selectie moet en kan optreden voor vossen die uitkijken voordat ze een weg oversteken, weet ik niet.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Lampe

Een auto is blijkbaar zeer natuurlijk.. Zo zit de natuur tenslotte in elkaar.  ??? :rolleye:
Vriendelijke groet,

Nico