Grauwe gans × Brandgans

Gestart door Lonnie Bregman, mei 07, 2010, 16:29:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lonnie Bregman

Gisteren op Texel zagen mijn broertje en ik een hybride. Hij was met een paar Grauwe ganzen. We weten vrijwel zeker dat het een Grauwe gans × Brandgans is, we hebben hem ook al ingevoerd. Toch controleer ik maar even of we wel gelijk hebben. Mijn broertje heeft een foto gemaakt:
Klopt toch?


Groeten, Lonnie Bregman

c.witkamp

hoi,

dat er wat van een brandgans in zit ben ik met je eens, maar waarom denk je dat één van de (voor)ouders een grauwe gans is? Komt mij meer over als een mix tussen een brandgans en één van de grotere canadese ganzen, waardoor jouw gans die lange snavel en lange slanke nek gekregen heeft.

groeten,

cees.
groeten,

cees

gjcaspers

De oranje poten laten zien dat de andere ouder een Anser-soort moet zijn, en gezien de forse snavel en de niet bijzonder donkere kleur ligt Grauwe dan het meest voor de hand.
Groet,
Gert-Jan Caspers

Lonnie Bregman

#3
Citaat van: gjcaspers op mei 07, 2010, 19:24:20 PM
De oranje poten laten zien dat de andere ouder een Anser-soort moet zijn, en gezien de forse snavel en de niet bijzonder donkere kleur ligt Grauwe dan het meest voor de hand.
Dat is precies wat ik ook dacht, plus het feit dat ie er samen met een paar Grauwe ganzen zat.

Bedankt! :duim:

Citaat van: c.witkamp op mei 07, 2010, 17:31:24 PM
hoi,

dat er wat van een brandgans in zit ben ik met je eens, maar waarom denk je dat één van de (voor)ouders een grauwe gans is? Komt mij meer over als een mix tussen een brandgans en één van de grotere canadese ganzen, waardoor jouw gans die lange snavel en lange slanke nek gekregen heeft.

groeten,

cees.
Ik kan me voorstellen dat je dat denkt, ik dacht zelf in eerste instantie ook aan Canadese gans, maar dat werd uitgesloten door het witte voorhoofd en de oranje poten.
Groeten, Lonnie Bregman

Jeroen Nagtegaal

Kijk ook eens naar de hoeveelheid zwart op de borst. Kan niet bij Canadees.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

c.witkamp

ok ok ok, ik zwicht. Ganshybriden zijn nu eenmaal niet mijn favouriten, heb er al genoeg van in mijn eigen telgebied, dus moet me hier ook helemaal niet mee bemoeien.

groeten,

cees.
groeten,

cees

Alcedo atthis

soep gans  mix   x brandgans  is also a possibility... long fairly dark bill and bright orange feet might hint to that
greetings,
Jörn Lehmhus