larf uit albanie..

Gestart door marcel123, mei 03, 2010, 14:20:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

ewoudploeg

#1
Sowieso Cordulegaster (neergebogen procten, lepelvormig mentum, kleine oogjes, sigaarvormig). Rest nog de vraag: wat zit daar? Dat zijn heros en bidentata. Helaas zijn die soorten op grond van deze plaat niet te onderscheiden.... Heb je deze zelf gevonden / verzameld?
Ewoud
www.cbrochard.com/exuviae
http://www.flickr.com/photos/ewoudploeg/

marcel123

Nee, niet verzameld. Maar zopals je op deze foto al ziet zijn het 3 larven in een foto. Dus bidentata is plaatselijk daar erg algemeen.

RubenWinter

Citaat van: optilete op mei 03, 2010, 16:08:31 PM
Nee, niet verzameld. Maar zopals je op deze foto al ziet zijn het 3 larven in een foto. Dus bidentata is plaatselijk daar erg algemeen.

Dat er 3 larvenhuidjes op 1 foto te zien zijn, betekent niet meteen dat ze bidentata zijn ;)
Groeten,

Ruben Winter

ArjenDrost †

Citaat van: ikheetruben op mei 03, 2010, 17:05:17 PM
Dat er 3 larvenhuidjes op 1 foto te zien zijn, betekent niet meteen dat ze bidentata zijn ;)
Nee, maar als je de keuze hebt uit 2 soorten en de ene is er erg algemeen, maakt dat het wel waarschijnlijk ;)

RubenWinter

Citaat van: ArjenDrost op mei 03, 2010, 17:10:51 PM
Citaat van: ikheetruben op mei 03, 2010, 17:05:17 PM
Dat er 3 larvenhuidjes op 1 foto te zien zijn, betekent niet meteen dat ze bidentata zijn ;)
Nee, maar als je de keuze hebt uit 2 soorten en de ene is er erg algemeen, maakt dat het wel waarschijnlijk ;)

Huh???  ??? Er staat nergens dat één soort algemener is dan de andere, Marcel zei alleen maar: "Dus Bidentata is daar erg algemeen". Een conclusie dus, maar ik weer niet waaruit hij dat opmaakt.
Groeten,

Ruben Winter

ArjenDrost †

Citaat van: ikheetruben op mei 03, 2010, 18:21:32 PM
Huh???  ??? Er staat nergens dat één soort algemener is dan de andere, Marcel zei alleen maar: "Dus Bidentata is daar erg algemeen". Een conclusie dus, maar ik weer niet waaruit hij dat opmaakt.
Euh ja, daar heb je weer gelijk in. Ik ben de laatste tijd erg goed in het half lezen van dingen...