Hier komt de kat mee thuis

Gestart door redmar_woudstra, juli 26, 2006, 18:02:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

huysse


mlahaye

Even een niet ter zake doende mededeling opgeruimd.

Maurice La Haye
admin zoogdieren

huysse

Nu even niet waar komt de kat mee thuis maar waar komt een Steenuil mee thuis!

http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...pic=23217&st=0&

groet,
Marijke

frankmeer

De kat van een vriend kwam een keer thuis met een ... Vleermuis!
Frank van der Meer

speets

Midden in de nacht stond mijn kater luidkeels voor mijn slaapkamerdeur te roepen dat 'ie een muis voor me had gevangen: een groot egaal bruin-zwart beest met een dikke snoet. Duidelijk groter dan een bosmuis. Lijf ongeveer 9, staart ongeveer 5 cm. (gokje). Leek me een woelmuis. Ik kon het niet opbrengen om een fototoestel te gaan halen en vanmorgen was er alleen nog een maagje over. Spijt!
Weet iemand welke grote muis een bruin-zwarte buik heeft?
(ik zal in het vervolg een camera naast mijn bed leggen).

mlahaye

De beschrijving past slechts bij één soort: woelrat. Leuke waarneming!

Maurice La Haye
admin zoogdieren

speets


Zonnekoning

Vandaag kwam een weggelopen poes terug met een dode Graspieper. De vogel had een kale broedplek, dus...
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

grutto

Vanaf 01 april 2002 hebben we de Flora en Fauna Wet.

Eigenaren van loslopende huisdieren zouden een procesverbaal moeten hebben ivm de schade die bv honden en katten kunnen aanbrengen aan inheemse diersoorten.

Als je ze ziet wat de schade is van katten kan ik me daar nu wel iets bij voorstellen.

Groet,

Grutto

Groet
Tjeerd

Jeroen Nagtegaal

CiteerVanaf 01 april 2002 hebben we de Flora en Fauna Wet.

Eigenaren van loslopende huisdieren zouden een procesverbaal moeten hebben ivm de schade die bv honden en katten kunnen aanbrengen aan inheemse diersoorten.

Als je ze ziet wat de schade is van katten kan ik me daar nu wel iets bij voorstellen.

Groet,

Grutto
Ík zou het zelf fijn vinden als je ook je iegen naam prijs geeft, is ook een huisregel, maar je bent je er zeker niet va bewust dat er 100en waarnemingen van muizen en ander kleine zoogdieren zijn doorgegeven door kattenbezitters, die foto's van de beesten opstuurde, verder wil ik hier GEEN discusie over in dit topic, ik wil er best wel een voeren maar dan in het forum, Ethiek en wetgeving,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

huysse

Vanmorgen bij de achterdeur, een Bruine rat (neem ik aan)
Neus tot begin staart: 9,5 cm
Staart: 10 cm

groet,
Marijke

huysse


mlahaye

Inderdaad, een bruine rat!

Groet,
Maurice La Haye
admin zoogdieren

GijsB

een aantal jaar geleden is mijn kat er achter gekomen hoe ze vissen moet vangen (we wonen aan een vijver).
toen was het dus vis vangen, opeten, vis vangen, half opeten, visvangen, in de tuin laten liggen

na een half uur lager al 7 vissen (en nog die halve die ze maar voor de helft op heeft gegeten)
die eerste was echt niks meet van over:P

en ik vind het niet zielig dat katten jagen, hoort bij de natuur
Gijs

Ted van der Knaap

#104
..mijn (inmiddels al jaren overleden) kater ging ook altijd op jacht, vanaf een balkon op 1 hoog langs 'n smalle richel, dakgoot en schuurtje v.d. buren en over een stenen muurtje..

..kwam eens thuis en zag op de kurken vloer in de hobbykamer allemaal poep liggen, dacht dat 1 van de katten ziek was maar opeens hoor ik een hoop gegil en gefladder, zat er een volwassen spreeuw boven op de hangende TL-buis..

door z'n postuur had m'n kat hem ws los moeten laten toen hij door het kattenluik naar binnen kwam

..ook kwam hij eens thuis met 3 jonge koolmeesjes tegelijk.. in mensenogen zielig maar een kat weet niet beter..  en dat van een kikker herken ik ook (als het maar beweegt!)

..ook vond meneer het leuk om 's nachts naar de kruk van de slaapkamerdeur te springen, die te openen en dan kleddernat miauwend dat hij een stortbui over zich heen had gehad, moest ie even z'n verhaal kwijt..
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Rene Janssen

CiteerDe kat van een vriend kwam een keer thuis met een ... Vleermuis!
Frank, heb je hier een foto van gemaakt? Dan kan ik er wel een soort aan hangen!


René
René Janssen

heuvelsdoorn

Tijdens een vakantie in een bugalowparkje, de kat (niet de onze) was constant op jacht naar boomklevers.

Gelukkig waren ze hem te snel af (had het niet leuk gevonden als hij er een te pakken had gekregen), maar het was wel grappig om te zien.

Onze eigen katten zijn "binnenkatten" maar plukken zo af en toe van die grote nachtvlinders van het balkon.

Ook trouwens een keer een van mijn eigen parkietjes te pakken gehad, heeft het gelukkig overleefd. :twisted:  
Met vriendelijke groet,

Astrid & Gerard

huysse

De kleur van een goudhamster,
7 cm van kop tot staart
5 cm staartlengte maar er kon wel eens een stukje van de staart af zijn.

Is het een bosmuis?

groet,
Marijke

huysse


Jeroen Nagtegaal

Harstikke goed, Er is inderdaad een stuk staart af,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

huysse


mlahaye

O ja, het is een mannetje.

Groet,
Maurice La Haye
admin