Wil ik weten wat dit is? (Vieze / onsmakelijke foto)

Gestart door Floppie, april 22, 2010, 17:41:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Floppie

Hallo allemaal,

Dit vond ik tijdens het wandelen in thijsse's hof (bloemendaal) vandaag.
Ik weet niet zeker of het van een vogel is!!! Kon geen algemeen topic vinden om het in neer te zetten.

Geen idee van wat voor beest het is. Misschien kan helemaal niemand hier iets mee.
Maar ik zet het toch maar even neer... Je weet immers maar nooit.

Het zijn foto's van 2 delen van een lichaampje. Werkelijk geen idee wat.
Het is vers en bloederig dus weet je zeker dat je wil kijken?

http://www.marleenbaltus.nl/Thijsseshof/vies1.JPG
http://www.marleenbaltus.nl/Thijsseshof/vies2.JPG
http://www.marleenbaltus.nl/Thijsseshof/vies3.JPG

O ja. Kan iemand n.a.v. de foto's er iets over zeggen (behalve "bah!" ;) )...?
Weet iemand van wat voor dier het mogelijk is ?
Of valt er inderdaad helemaal niets over te zeggen?

Groetjes, Floppie

ArjenDrost †

Ach, zo vies of onsmakelijk is het nou ook weer niet :-) Alhoewel, dat laatste kennelijk wel. Het lijkt me de maag en een ander ingewand (lever??) van een beest (muis?). Als een kat (of een ander roofdier) een dier vangt eten ze alles op, behalve bepaalde ingewanden. Van de lever weet ik dat er vaak giftige stoffen in zitten (die worden afgebroken of opgeslagen in de lever). Dit weten roofdieren ook en laten hierom dit dus vaak liggen.


Groeten, Arjen

Floppie

Hoi Arjan.

Ja ik dacht ook gelijk aan een maag/lever. Geen idee waarom...

Ja, ik denk ik waarschuw even voor de mensen die er niet tegen kunnen, ik vind het om te zien zelf ook geen probleem.

Oke, ben benieuwd wat anderen ervan denken.
Ik dacht een muis of een vogel? Geen idee hoor.

Of er katten zitten weet ik niet. Vorig jaar dacht iemand die ik toen sprak dat wel.
Laatst wel een bunzing (waarschijnlijk, is niet zeker) gezien.
Katten heb ik er nog nooit gezien en kom er met goed weer rustig 2x-3x per week, dus....

Groetjes, Molletje

HPM

Citaat van: Floppie op april 22, 2010, 17:41:29 PM
[...]
O ja. Kan iemand n.a.v. de foto's er iets over zeggen (behalve "bah!" ;) )...?
Weet iemand van wat voor dier het mogelijk is ?
Of valt er inderdaad helemaal niets over te zeggen?
[...]

Het is geen dier, alleen maar een paar restjes dier. Niet meer "bah" dan wat er bij
slager of poelier in de vitrine ligt en wat tal van mensen in de braadpan gooien
of aan een stokje geregen boven het vuur houden.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

Floppie

Hallo Herman,

Scherp opgemerkt van je. Ik vraag ook ván welk dier het is, niet wélk dier het is ;)

Ik vind het zelf niet "bah" maar had verwacht dat hier wat mensen zouden zijn die dit soort dingen onsmakelijk, vies en "bah" zouden vinden. Maar wellicht onderschat ik jullie. Sorry in dat geval.

Stijn E.

Citaat van: Floppie op april 22, 2010, 18:01:34 PM
Hallo Herman,

Scherp opgemerkt van je. Ik vraag ook ván welk dier het is, niet wélk dier het is ;)

Ik vind het zelf niet "bah" maar had verwacht dat hier wat mensen zouden zijn die dit soort dingen onsmakelijk, vies en "bah" zouden vinden. Maar wellicht onderschat ik jullie. Sorry in dat geval.

Geen sorry  ;) Is wel prettig om te weten wat je ongeveer kan verwachten als je een foto gaat bekijken....
Het zou niks zijn als je een fit vogeltje zou verwachten en dan dit ziet  ;)

Maargoed, hier kom je denk ik niet verder dan (kleine/grote) vogel of muis, als dat verschil al te achterhalen valt  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

ArjenDrost †

Ik denk ook niet dat het dier echt te determineren valt. Ik ken geen boekjes waar informatie gegeven wordt over hoe de ingewanden eruit zien...


Een muis zou mijn gok zijn, maar meer dan een gok is dat niet.


Groeten, Arjen

Floppie

Hoi Arjan,

Dat snap ik. Ik heb dit vooral geplaatst omdat ik benieuwd ben wat het is.
ALS het te determineren / in te voeren valt, dan doe ik dat.

Maar dat is niet perse mijn 'doel'.

Ja, wie weet is er iemand die het op een of andere manier weet.
Denk het niet, maar ik wacht reacties even af.

Wie weet is hier ook een bioloog of heeft iemand ook eens een gewond vogeltje/muisje/welk beest dan ook gevonden en herkent die dit, sja je weet het niet he...

Floppie

Marten Hornsveld

Op de foto staan een maag en een nier van zeer waarschijnlijk een muis gezien de groote. Een vogel kan het niet zijn gezien de vorm van de organen (maag is bij vogels meer een zak, en de nier een niets zeggend klein "drelletje" en niet zoals een boontje). Welke soort muis zullen we natuurlijk nooit te weten komen :)


Floppie

aha, een muis. Nu weten we alweer wat meer.  :duim:

Valt me wel een beetje van je tegen dat je niet weet welke muis...  ;) ;D  :rolleye:

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

HPM

Uit de Dikke Van Dale (14):

Drel (geen afbreking)
de; -len
(1872) nadrukkelijke nevenvorm van del (slet, vod)
(gewestelijk)

1. lap, leur, vod
vormvariant: trel

2. gemeen vunzig vrouwmens
vormvariant: trel
synoniem: del

3. vuiligheid
vormvariant: trel

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

javanerkelens

Als mijn poes een muis eet.....dan blijft meestal het galblaasje liggen, die smaakt erg vies..

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)