Waarom geen ornata?
Die heeft minder grote duidelijke zwarte blokken aan de randen vergeleken met E. ventralis en rood-zwarte kop(Ventralis zwarte kop!).
Ik heb echter op Fauna Europaea gevonden dat ook E. lundbaldi en E.
herbacea daar voorkomen; ik heb echter van die soorten geen afbeelding of beschrijving van het uiterlijk op het internet kunnen vinden, maar vermoedelijk gaat het hier gezien de langgerekte zwarte vlek(niet bij ventralis) om Eurydema lundbaldi of E. herbacea. Wie weet daar meer van?
Volgende link geeft een behoorlijk aantal namen van soorten wantsen gevonden op Gran Canaria, maar daar staan geen beschrijvingen of foto's bij helaas.
http://www.biologiezentrum.at/pdf_frei_remote/LBB_0028_2_1117-1148.pdf Wat betreft
Acrosternum spec. ; dat is voorzover ik daar informatie van kan vinden een goede optie.Alleen komen er 3 soorten acrosternum op gran canaria voor nl. heegeri , rubescens en millerei.Het verschil tussen die drie kom ik ook niet achter. Wie kan daar meer duidelijkheid in geven? Arp ook bedankt voor het meezoeken; ik denk dat je gelijk hebt met Beosus maritimus(voor de zekerheid voer ik hem in met een vraagteken)Mark ook bedankt voor je reaktie, echter voor zover ik weet is er nog nooit een Adelphocoris spec. waargenomen op Gran Canaria.
Maar wat is het dan wel?
Groet Harm