Wants zonder Nederlandse naam

Gestart door gardensafari, maart 26, 2005, 11:24:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

gardensafari

Gisteren de wants Arma custos toegevoegd met foto. Die stond nog niet op de site, dus heb ik die toegevoegd. Daarbij in het veld Nederlandse naam en in het veld Engelse naam een streepje gezet, want hij heeft, voor zover mij bekend, geen gewone naam. Wel de Latijnse naam ingevuld. Maar in de waarneming zelf komt alleen dat streepje terug.  Ik heb geprobeerd dat te vervangen door de Latijnse naam, maar  ik kom er niet meer bij...... Twee vragen:
Kan iemand dat veranderen en hoe kan ik zoiets voorkomen? Misschien door in zo'n geval bij de Nederlandse naam nogmaals de wetenschappelijke in te vullen?
Arma custos is een in Nederland vrij algemene soort, die bovendien erg nuttig is als verdelger van snuitkevers, dus wat mij betreft zou hij snuitkeverwants mogen heten. Hij wordt op bescheiden schaal al gebruikt in de biologische landbouw, vooral in Belgiƫ.

En oh, als zo iets hier al eens behandeld is, dan excuses, maar dit forum is zo uitgebreid en met zoeken krijg ik zoveel treffers :blink:  
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

boogey55

Je bent nieuw hier. Daarom 2 hints.
1) Dit onderwerp is een goede voor "nieuwe bugs".
2) Het wordt plezieriger gevonden als je ondertekent met je (voor)naam, zodat we weten met wie we te maken hebben. Je kan dat ook doen via het invullen van je "handtekening" (configuratiescherm), dan komt ie er automatisch in.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

gardensafari

CiteerJe bent nieuw hier. Daarom 2 hints.
1) Dit onderwerp is een goede voor "nieuwe bugs".
2) Het wordt plezieriger gevonden als je ondertekent met je (voor)naam, zodat we weten met wie we te maken hebben. Je kan dat ook doen via het invullen van je "handtekening" (configuratiescherm), dan komt ie er automatisch in.
Bedankt Pim, ik heb mijn handtekening aangemaakt. Ik durf dit bericht echter niet ook in bugs te zetten, want zoals alle fora zal men ook hier wel een broertje dood hebben aan crosspostings......
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

characea

Hoi,

Ik heb voor custos de beide streepjes weggehaald en de subgroep met 'wantsen' gevuld.