Maandopdracht foto april-mei: Trekvogels!

Gestart door Vincent Hart, april 18, 2010, 22:55:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

firecrest

Citaat van: vincenthart op mei 18, 2010, 21:00:24 PM
Ik heb er geen problemen mee. Zeker omdat dit de eerste maandopdracht is. Anderen?
Ik vind 10 april een mooiere startdatum dan 16 april!

Maarten Sluijter

Ik heb er ook niet zo veel problemen mee hoor.
Mijn inzending is ook onderweg.
.

Jarinka

Maar een vogel op doortrek, mag dat ook bijv. een zwaluw zijn, of een Fitis/Tjiftjaf? Er zijn namelijk niet heel veel soorten die alleen door Nederland heen trekken en fotografeerbaar zijn (afgezien van bijv. Kraanvogels).
Groeten, Jarinka Heijink

Robertmeer

Gelukkig ;D . Zal er een opsturen.

@ Jarinka. Dit mag van alles zijn. Van strandlopers tot bijvoorbeeld Tapuiten. Als de vogels maar niet in het gebied broeden.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jarinka

Pfff, dat is helemaal lastig om te doen. Want hoe vaak zie je nou een vogel vliegen/zitten buiten z'n broedbiotoop? En hoe vaak is dat dan een doortrekker?
Groeten, Jarinka Heijink

Robertmeer

Citaat van: Jarinka op mei 18, 2010, 21:53:41 PM
Pfff, dat is helemaal lastig om te doen. Want hoe vaak zie je nou een vogel vliegen/zitten buiten z'n broedbiotoop? En hoe vaak is dat dan een doortrekker?
De vogel hoeft niet te vliegen. Het mag bijvoorbeeld ook een Tapuit op een graslandje. Die Noordse Kwikstaarten die jij had gezien in Arkemheen waren bijvoorbeeld ook doortrekkers.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Rickschonewille

kben benieuwd wat voor plaatjes we tegen gaan komen :D Helaas heb ik zelf geen plaat die aan de eisen voldoet :( Alleen 1 aardige foto van 2 april, maar dat is veels te vroeg gemaakt ... :/

GijsB

heb geen foto die aan de eis voldoet...

maar wel ideeƫn voor volgende opdrachten

vogels met voer
Interactie (tussen mens en vogel of tussen 2 vogels)
Gijs

Jan vH

Vogels met voer lijkt mij meer iets voor in de winter, maar ook niet onmogelijk nu. Dat tweede is wel een leuk idee. Ik heb trouwens ook geen foto.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

firecrest

Vogels en voer is wel redelijk beperkt. Misschien is na trekvogels, stadsvogels beter. Dat kan dus vogels met voer zijn, maar ook een Koolmees bij een nestkast of een Winterkoning op een schutting.

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Rickschonewille

Citaat van: firecrest op mei 21, 2010, 19:44:56 PM
Vogels en voer is wel redelijk beperkt. Misschien is na trekvogels, stadsvogels beter. Dat kan dus vogels met voer zijn, maar ook een Koolmees bij een nestkast of een Winterkoning op een schutting.

Stadsvogels vindt ik persoonlijk vrij saai... Dan kan je eigenlijk maar vrij weinig soorten op de foto zetten en minder mooie soorten fotograferen ..

Jeroen Nagtegaal

Exoten! Daar kun je volgens mij heel creatief mee zijn.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rickschonewille


Vincent Hart

Ik vind het tweede idee van Gijs - interactie - wel een goeie. Lekker breed en veel ruimte voor creativiteit.

REMINDER: Vanavond om 23.59u is de deadline! Voor wie nog geen foto heeft ingestuurd maar dat wel van plan is, wordt het dus langzamerhand wel zo'n beetje tijd ;) Idem voor mensen die hun inzending zouden willen inwisselen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

is het niet een idee om de winnaar het volgende thema te laten kiezen?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Dat was het oorspronkelijke idee inderdaad - ook dat 'eerlijk geleend' van Birdpix  ;) Wat mij betreft kiest de winnaar een nieuw onderwerp, en als dat om wat voor reden dan ook niet lukt, verzinnen we samen wat.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Citaat van: vincenthart op mei 21, 2010, 20:59:10 PM
Dat was het oorspronkelijke idee inderdaad - ook dat 'eerlijk geleend' van Birdpix  ;) Wat mij betreft kiest de winnaar een nieuw onderwerp, en als dat om wat voor reden dan ook niet lukt, verzinnen we samen wat.

:duim:


btw hoelaat denk je alle foto's online te hebben?
MAW heeft het zin er wakker voor te blijven? :P
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Nee, niet voor wakker blijven! Ik probeer ze uiterlijk morgen online te hebben, dan hebben we (=jullie) nog een week of wat om de mooiste uit te zoeken  :duim: En ik wil er eigenlijk morgen ook wel vroeg uit om zelf ook weer eens naar buiten te kunnen ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Citaat van: vincenthart op mei 21, 2010, 22:06:36 PM
Nee, niet voor wakker blijven! Ik probeer ze uiterlijk morgen online te hebben, dan hebben we (=jullie) nog een week of wat om de mooiste uit te zoeken  :duim: En ik wil er eigenlijk morgen ook wel vroeg uit om zelf ook weer eens naar buiten te kunnen ;)

ga je nog iets leuks voor ons vinden?  :angel:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Ach, voor alles is een eerste keer  ;) Mocht dat morgen zijn dan is dat in elk geval in het hoge noorden (of heen- of terugweg natuurlijk) ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Citaat van: vincenthart op mei 21, 2010, 23:06:16 PM
Ach, voor alles is een eerste keer  ;) Mocht dat morgen zijn dan is dat in elk geval in het hoge noorden (of heen- of terugweg natuurlijk) ...

top das mooi dichtbij!!
waar ga je heen?
ik zit in ieder geval in het fochteloĆ«rveen. moet onderhand alweer tijd zijn voor zon arendje toch?  :angel:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Weet nog niet echt waar we heen gaan, hopen op een briljante ingeving of een dosis mazzel. Maar zo'n arendje sla ik niet af!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Wat gaan we weer snel off-topic ;D


De deadline is voorbij. Hopelijk zitten er wat leuke foto's tussen!

Vincent Hart

Sorry, discipline is nooit m'n sterkste kant geweest ;) Mocht er nog iemand nachtwerk van willen maken: Wat ik morgenochtend in m'n mailboxje vind, neem ik ook nog wel mee!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: vincenthart op mei 21, 2010, 22:06:36 PM
Nee, niet voor wakker blijven! Ik probeer ze uiterlijk morgen online te hebben, dan hebben we (=jullie) nog een week of wat om de mooiste uit te zoeken  :duim: En ik wil er eigenlijk morgen ook wel vroeg uit om zelf ook weer eens naar buiten te kunnen ;)


Je bent de link vergeten Vincent ;)

Vincent Hart

#56
Met excuses voor de vertraging - met dit weer moet je gewoon veel buiten zijn  :angel:


Gierzwaluw


Zomertortel


Boomvalk


Zilverplevier


Ringsnaveleend

Stem ze! Natuurlijk leuk als je aangeeft waarom je een bepaalde foto het mooist/best/meest bij het thema passend vindt. Doe dat (zoals Jarinka hieronder) in een berichtje in dit topic.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Ik ga voor de Boomvalk. Prachtige vogel, mooi scherp en ook een leuke compositie. Doordat de vliegrichting vrij is, heb je het gevoel dat hij zo vanaf je beeld verder kunt vliegen.
Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

Ik ga ook voor de Boomvalk. Gierzwaluw vind ik iets te donker, Zomertortel te veel in het midden, Zilverplevier te strak afgesneden en Ringsnaveleend valt af omdat ik daar niet echte een 'trekvogelgevoel' bij krijg. De Boomvalk is mooi scherp, met mooie compositie, echte trekvogel, alleen is hij waarschijnlijk aan het jagen. Wel prachtige foto's trouwens!
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Rickschonewille

(@$&*(@)  ... Ik wist niet dat een Ringsnaveleend ook onder de doortrekkers vielen ...... Ik ga ook voor de Boomvalk, mooi scherp, erg mooi!