Maandopdracht foto april-mei: Trekvogels!

Gestart door Vincent Hart, april 18, 2010, 22:55:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Ik bedoelde eigenlijk groter qua kb's - maar dat zit bij die haas zo te zien ook wel goed. Grotere afmetingen weet ik inmiddels van hoe ik dat kan regelen, nu nog de vraag waar 'verdwijnt de kwaliteit'. Op waarneming.nl zetten (zoals jouw foto staat) kan niet, want dan zie je wie 'm gemaakt heeft ;)

ps Mooie foto  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rene de Ruijter

@Vincent
Hierboven een testfoto.
Het idee is dat je de genomineerde fotoos ergens op een online foto-album parkeert.
Als je aldaar rechts op de foto klikt dan opent zich een subvenstertje,aldaar onderaan
op eigenschappen klikken en dan opent zich een nieuw venstertje met een http-adres erin.
Dit adres moet je dan kopieren !
Dan de laatste stap:als je hier een antwoord wilt geven zie je bovenaan al die gele gezichtjes. :P
Tussen de eerste smiley en de B in het vierkantje kan je klikken om een afbeelding toe te voegen,
hierop klikken ,http//:  deleten en dan het gekopieerde http-adres erin plakken.
En door dit te herhalen kan je meerdere fotoos te gelijk laten zien ! :)
Met vriendelijke groet,
     Rene de Ruijter

http://waarneming.nl/user/photos/16852

Vincent Hart

Lieve Rene, dat heb ik precies allemaal zo gedaan voor deze foto-opdracht  O0 De vraag blijft dus even: Waar zit 'm het kwaliteitsverlies in? Op imageshack? Of in het verwijzen op het forum naar de foto's op imageshack?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rene de Ruijter

Ben niet lief,hoor ! ;D
Heb ooit fotoos via Photobucket gelinkt en dat ging wel goed !
Zal zo eens kijken of ik daar nog een account heb en of het nog werkt.
Met vriendelijke groet,
     Rene de Ruijter

http://waarneming.nl/user/photos/16852

Rene de Ruijter

Met vriendelijke groet,
     Rene de Ruijter

http://waarneming.nl/user/photos/16852

Rene de Ruijter

Met vriendelijke groet,
     Rene de Ruijter

http://waarneming.nl/user/photos/16852

Vincent Hart

Prima, ga ik Photobucketen volgende keer  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

GijsB

met fotobucket kan je mapjes aanmaken, komen alle foto's die ooit hebben deelgenomen mooi bij elkaar te staan, maar toch iedere keer in andere map, is veel overzichtelijker dan allemaal in het topic
Gijs

Folkert Jan

Iedereen bedankt voor de nominaties :-) ikzelf heb gestem voor de zomertorel omdat ik het leuk vind foto's te zien waarop kenmerken tussen geljkende soorten mooi te vergelijken zijn. Dit was ook mijn eerste idee voor de nieuwe opdracht, maat heb mij toch bedacht en wil voor de nieuwe opdracht graag mijn favoriete soortgroep: de steltlopers zien. Alle steltlopers doen mee zolang ze maar even groot of kleiner zijn als de steltkluut. Zwarte ibis, lepelaar en flamingo doen dus niet mee. Heel veel succes
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Rickschonewille

#100
Leuke opdracht.. Jammer dat het hier geen steltloper walhalla is zoals in het Lauwersmeer :/

En de Flamingo, zwibis en lepelaar zijn al zoiezo geen steltlopers... Dus die zou je zoiezo al niet kunnen insturen.....

@Vincent, beginnen we a.s. Dinsdag, 1 Juni dus. Tot 1 Juli??

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Robertmeer

Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 08:11:48 AM
Jammer dat het hier geen steltloper walhalla is zoals in het Lauwersmeer :/
Groene Jonker? ;)
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Rickschonewille

Citaat van: Robertmeer op mei 30, 2010, 20:16:27 PM
Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 08:11:48 AM
Jammer dat het hier geen steltloper walhalla is zoals in het Lauwersmeer :/
Groene Jonker? ;)

Idd. Helaas staat het water daar nog zo hoog :S Alleen dat ene slikrandje dat vlakbij het pad ligt is interessant voor foto's..

Lonnie Bregman

Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 21:19:15 PM
Citaat van: Robertmeer op mei 30, 2010, 20:16:27 PM
Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 08:11:48 AM
Jammer dat het hier geen steltloper walhalla is zoals in het Lauwersmeer :/
Groene Jonker? ;)
Idd. Helaas staat het water daar nog zo hoog :S Alleen dat ene slikrandje dat vlakbij het pad ligt is interessant voor foto's..
Dan zitten ze wel lekker dichtbij!
Groeten, Lonnie Bregman

Rickschonewille

Citaat van: lonnie20 op mei 30, 2010, 21:21:20 PM
Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 21:19:15 PM
Citaat van: Robertmeer op mei 30, 2010, 20:16:27 PM
Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 08:11:48 AM
Jammer dat het hier geen steltloper walhalla is zoals in het Lauwersmeer :/
Groene Jonker? ;)
Idd. Helaas staat het water daar nog zo hoog :S Alleen dat ene slikrandje dat vlakbij het pad ligt is interessant voor foto's..
Dan zitten ze wel lekker dichtbij!

Meestal niet. Er zijn eigenlijk maar 3-4 slikrandjes die dichtbij het pad liggen. 1 daarvan zitten steltlopers, de rest zit de 'te' dicht bij het pad. Ver weg in het gebied zijn echter wel vrij veel slikrandjes, waar bijna alle steltjes zitten. Dus dat word wachten tot de steltjes op dat slikrandje zitten.

firecrest

Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 21:26:09 PM
Citaat van: lonnie20 op mei 30, 2010, 21:21:20 PM
Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 21:19:15 PM
Citaat van: Robertmeer op mei 30, 2010, 20:16:27 PM
Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 08:11:48 AM
Jammer dat het hier geen steltloper walhalla is zoals in het Lauwersmeer :/
Groene Jonker? ;)
Idd. Helaas staat het water daar nog zo hoog :S Alleen dat ene slikrandje dat vlakbij het pad ligt is interessant voor foto's..
Dan zitten ze wel lekker dichtbij!

Meestal niet. Er zijn eigenlijk maar 3-4 slikrandjes die dichtbij het pad liggen. 1 daarvan zitten steltlopers, de rest zit de 'te' dicht bij het pad. Ver weg in het gebied zijn echter wel vrij veel slikrandjes, waar bijna alle steltjes zitten. Dus dat word wachten tot de steltjes op dat slikrandje zitten.


Je moet s'ochtends vroeg zijn ;)  Rustig naar het pad lopen en met veel geduld blijven zitten, dan komen ze mooi dichtbij en heb je ook nog mooi licht. Het mooiste is om die Kleine Strandloper even beeldvullend met ochtendlicht op de foto te zetten ;)

Rickschonewille

Die willen bij mij nooit dichtbij komen. Of ze nou van m'n kop schrikken of van iets anders, ik weet 't niet!

Robertmeer

Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 21:31:06 PM
Die willen bij mij nooit dichtbij komen. Of ze nou van m'n kop schrikken of van iets anders, ik weet 't niet!
Heb nog nooit Kleine Strandjes in de GJ gezien, wel Temmincks Strandloper en Kanoet.
Waar zitten die Kleintjes dan?
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/


Jeroen Nagtegaal

Een stelt hoeft toch niet beeldvullend te zijn?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rickschonewille

Citaat van: Robertmeer op mei 30, 2010, 21:34:57 PM
Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 21:31:06 PM
Die willen bij mij nooit dichtbij komen. Of ze nou van m'n kop schrikken of van iets anders, ik weet 't niet!
Heb nog nooit Kleine Strandjes in de GJ gezien, wel Temmincks Strandloper en Kanoet.
Waar zitten die Kleintjes dan?

Toen ik ze had zaten ze op die slikplaat vlakbij de 2de parkeerplaats.

Robertmeer

Citaat van: firecrest op mei 30, 2010, 21:36:12 PM
hier  ;)
Helaas heb ik hier niet zoveel aan. De pijlen staan meestal in het midden van het gebied en het is nog een oude satelietkaart, van toen de GJ nog polder was. Waar zaten de Kleintjes tussen en waar ongeveer (beschrijving)?
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

firecrest

Citaat van: Robertmeer op mei 30, 2010, 21:39:33 PM
Citaat van: firecrest op mei 30, 2010, 21:36:12 PM
hier  ;)
Helaas heb ik hier niet zoveel aan. De pijlen staan meestal in het midden van het gebied en het is nog een oude satelietkaart, van toen de GJ nog polder was. Waar zaten de Kleintjes tussen en waar ongeveer (beschrijving)?
Google Earth zou weer eens moeten vernieuwen... Het Kleintje (het is er maar 1) zit in een groepje van ongeveer 30 Bontbekken. Ze vliegen wat rond in het gebied, dus gewoon even zoeken ;)  Er zit ook nog ergens een winterkleed Kanoet, ook leuk!

Rickschonewille

Citaat van: firecrest op mei 30, 2010, 21:42:17 PM
Citaat van: Robertmeer op mei 30, 2010, 21:39:33 PM
Citaat van: firecrest op mei 30, 2010, 21:36:12 PM
hier  ;)
Helaas heb ik hier niet zoveel aan. De pijlen staan meestal in het midden van het gebied en het is nog een oude satelietkaart, van toen de GJ nog polder was. Waar zaten de Kleintjes tussen en waar ongeveer (beschrijving)?
Google Earth zou weer eens moeten vernieuwen... Het Kleintje (het is er maar 1) zit in een groepje van ongeveer 30 Bontbekken. Ze vliegen wat rond in het gebied, dus gewoon even zoeken ;)  Er zit ook nog ergens een winterkleed Kanoet, ook leuk!

Bedoel je die ene Kanoet in zomerkleed niet?

firecrest

Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 21:49:26 PM
Citaat van: firecrest op mei 30, 2010, 21:42:17 PM
Citaat van: Robertmeer op mei 30, 2010, 21:39:33 PM
Citaat van: firecrest op mei 30, 2010, 21:36:12 PM
hier  ;)
Helaas heb ik hier niet zoveel aan. De pijlen staan meestal in het midden van het gebied en het is nog een oude satelietkaart, van toen de GJ nog polder was. Waar zaten de Kleintjes tussen en waar ongeveer (beschrijving)?
Google Earth zou weer eens moeten vernieuwen... Het Kleintje (het is er maar 1) zit in een groepje van ongeveer 30 Bontbekken. Ze vliegen wat rond in het gebied, dus gewoon even zoeken ;)  Er zit ook nog ergens een winterkleed Kanoet, ook leuk!

Bedoel je die ene Kanoet in zomerkleed niet?
Gister had ik een Kanoet in winterkleed. Pas enkele rode veertjes.

Rickschonewille

Ahh leuk! Dan zijn er dus 2 kanoeten geweest. Wij hadden er 2 weken geleden eentje die helemaal rood was.

Robertmeer

Die Kanoet had ik dinsdag ook, tussen de Bontbekken (77, in binnenland hoog aantal!). Echter nooit een Kleine Strandloper hiertussen gezien. Misschien toch beter zoeken, of zit ie verder weg in het gebied?
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

firecrest

Citaat van: Rickschonewille op mei 30, 2010, 22:16:18 PM
Ahh leuk! Dan zijn er dus 2 kanoeten geweest. Wij hadden er 2 weken geleden eentje die helemaal rood was.
Die zomerkleed Kanoet had ik ook ongeveer een week geleden! Ze hebben elkaar zeker afgewisseld. Overigens heb ik geen Temmickjes gezien. Wel veel Bontbekken inderdaad!

Theovanv

Gefeliciteerd Folkert Jan ;) Jammer dat mijn foto er pas op het eind bij kwam, maar dat kan gebeuren, ik neem je niks kwalijk, Vincent :duim:
Theo van Veenendaal