pop verplaatst zich

Gestart door charlottes, april 18, 2010, 21:41:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

charlottes

Vandaag zag ik onder een rozenblad deze pop van ongeveer 4 mm lang, geen idee van welk insect het is... opmerkelijk was, dat de pop zich na een paar uren  had verplaatst !

Natuurgroet van Charlotte.

Arp

Behalve dan het nog geen pop is  ;D

Het zal één van de zakdragers wezen.

http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=wAiQvyAkZpc

Mobiele poppen komen bij sommige insectengroepen trouwens ook gewoon voor - de poppen van kameelhalsvliegen staan er bijvoorbeeld om bekend dat ze in een bepaalde periode gewoon rondrennen.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Violet (en Remco)

Rennende poppen van Kameelhalsvliegen: Ik zie ze al gaan op hun lange poten  ;D   ;D   ;D 
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

charlottes

Oh... het is een Zakdrager , bedankt Arp voor de info en  de bijgevoegde Link was geestig!

Natuurgroet van Charlotte.

Marijn_Verbeek

Geen Zakdrager (Psychidae) maar een Kokermot (Coleophoridae)

Groet,
Marijn
Groet,
Marijn Verbeek

charlottes

Oooooh .. het is geen Zakdrager maar een Kokermot ...  ik ga  afwachten of  er iets/wat  uit komt ...  haa haa
Wat is Waarneming toch leuk...
Dank voor de info Marijn !

Natuurgroet van Charlotte.

Arp

Bedankt Marijn, weer wat geleerd - wist niet eens dat "Kokermotten" bestonden  :rolleye: :duim:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

charlottes

Zakdrager of Kokermot, het is best moeilijk om het onderscheid te maken zo op het blote oog. Maar het zijn wel twee verschillende beestjes... las ik op Wikipedia.
Vanmorgen  was het kokermotje aan het rozenblad verdwenen, dacht eerst oh die is opgegeten , maar verder kijkend zag ik hem  een stuk van het rozenblad vandaan aan een stengel zitten!

Natuurgroet van Charlotte.