Zwervende pantserjuffer

Gestart door Pieter Stolwijk, juli 25, 2006, 19:59:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pieter Stolwijk

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente


Goyatlah

Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

magnolia

Is dit dan ook een zwervende?
Groeten,
Marien Bultman

Als je kijkt zie je meer!

Pieter Stolwijk

Mooi, dan zet ik hem op zeker!

Is het ook nog te zien of het een man of een vrouw betreft?
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

marcel123

#5
Ad1. Ik denk dat het een vr is, maar dat is niet goed te zien en een beetje gokwerk. Misschien ziet iemand een goed kemerk hiervoor.

Ad2: Dat zou kunnen maar ik zie een schiereilandje en dat wijst richting Houtpantserjuffer. Heb je niet meer van het beestje, bijv. pterostigma?

Goyatlah

1e van de 3 foto's is in ieder geval een vrouwtje, dus als het alle 3 hetzelfde beestje is...

Andere pantser lijkt mij ook houtpantser.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

magnolia

CiteerAd1. Ik denk dat het een vr is, maar dat is niet goed te zien en een beetje gokwerk. Misschien ziet iemand een goed kemerk hiervoor.

Ad2: Dat zou kunnen maar ik zie een schiereilandje en dat wijst richting Houtpantserjuffer. Heb je niet meer van het beestje, bijv. pterostigma?
Deze heb ik ook nog.
Groeten,
Marien Bultman

Als je kijkt zie je meer!

Pieter Stolwijk

Foto's alle hetzelfde exemplaar; ik zal de waarneming als vrouw noteren.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Goyatlah

Magnolia's foto's hebben 99% kans vrouwtje (vrouwtje is 100%) Houtpantser. Maar witte pterostigma is niet echt een indicatie, omdat heel jonge exemplaren van andere soorten die ook hebben. Maar zo jong lijkt deze niet...
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's