Hoofdmenu

MyOwnShots

Gestart door Vincent Hart, april 15, 2010, 16:43:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robert V.T

Citaat van: petermeer op juni 13, 2011, 15:50:25 PM
Willem, allemaal leuke foto's, maar ga je de waarnemingen ook invoeren op waarneming.nl?

Heeft 'ie al gedaan.
Groeten,

Robert van Tiel

petermeer

Zag/zie ze niet staan.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Maarten Sluijter

.

Stijn E.

Een verrassend goed gelukt plaatje van een m.i. jonge Kuifleeuwerik. Ook een adulte vogel die midden op de weg ging zitten, maar toen ik net een goede positie had ingenomen vloog 'ie helaas op...


Hartelijke groet, Stijn
      Blog

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Rickschonewille

Willem, je moet ook eve bij je waarnemingen je achternaam zetten ( Niet alleen 'willem' dus -> Willem Hendriks  ). Alvast bedankt  :duim:

MarianneW

Citaat van: Rickschonewille op juni 13, 2011, 18:55:51 PM
Willem, je moet ook eve bij je waarnemingen je achternaam zetten ( Niet alleen 'willem' dus -> Willem Hendriks  ). Alvast bedankt  :duim:

Zeg Rick, nu is iedereen hier Willem aan het opvoeden dat hij netjes moet typen. Met punt, komma en hoofletters. Nu moet jij dat natuurlijk niet gaan bederven met "eve"  :P .
Marianne

Rickschonewille

 ;D  Sorry ik geef een slecht voorbeeld, mijn excuses  :police:

willemxd

#1118
Citaat van: MarianneW op juni 13, 2011, 19:04:04 PM
Citaat van: Rickschonewille op juni 13, 2011, 18:55:51 PM
Willem, je moet ook eve bij je waarnemingen je achternaam zetten ( Niet alleen 'willem' dus -> Willem Hendriks  ). Alvast bedankt  :duim:

Zeg Rick, nu is iedereen hier Willem aan het opvoeden dat hij netjes moet typen. Met punt, komma en hoofletters. Nu moet jij dat natuurlijk niet gaan bederven met "eve"  :P .

Hij was gewoon EVE de 'n' vergeten :P               



Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

Citaat van: Vincent Hart op juni 14, 2011, 07:44:45 AM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 13, 2011, 17:20:47 PMm.i. jonge Kuifleeuwerik.
En waarom?  ;)

Met name de snavel viel me op op de foto. Die is in mijn ogen wat 'breder', m.a.w. loopt hij wat verder door op de kop zoals dat bij veel jonge vogels is. Ook de overduidelijk veeromrandingen zie ik niet zo opvallend terug bij foto's van adulten, maar dat kan ook aan de foto's liggen. Het is jammer dat er geen juv (tekening en/of beschrijving) in de ANWB staat, want ik heb nu een beetje het gevoel dat ik in het niets determineer.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

Hier staat toch voldoende studiemateriaal van de - jonge - vogels in Venlo?  :police:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

Citaat van: Vincent Hart op juni 14, 2011, 11:53:32 AM
Hier staat toch voldoende studiemateriaal van de - jonge - vogels in Venlo?  :police:

Daar heb ik juist naar zitten kijken, want in de ANWB staan alleen zijaanzichten  ;)
Dat ik een beetje afhoudend was m.b.t. de veeromrandingen is omdat het slechts iets is wat me opviel en niet bevestigd is als kenmerk...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

HPM

Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 14, 2011, 11:40:35 AM
Citaat van: Vincent Hart op juni 14, 2011, 07:44:45 AM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 13, 2011, 17:20:47 PMm.i. jonge Kuifleeuwerik.
En waarom?  ;)

Met name de snavel viel me op op de foto. Die is in mijn ogen wat 'breder', m.a.w. loopt hij wat verder door op de kop zoals dat bij veel jonge vogels is. Ook de overduidelijk veeromrandingen zie ik niet zo opvallend terug bij foto's van adulten, maar dat kan ook aan de foto's liggen. Het is jammer dat er geen juv (tekening en/of beschrijving) in de ANWB staat, want ik heb nu een beetje het gevoel dat ik in het niets determineer.

"JUVENILE. Crest distinctly shorter and less spiky. Ground-colour of upperparts rather browner than adults, but underparts paler. Upperparts less streaked than adult but heavily spotted white on crown, mantle, and scapulars. Chest spotted rather than streaked and marks less dense; rest of underparts distinctly whiter."
(BWP V:146)
Herman van der Meer

Stijn E.

Citaat van: HPM op juni 14, 2011, 12:01:27 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 14, 2011, 11:40:35 AM
Citaat van: Vincent Hart op juni 14, 2011, 07:44:45 AM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 13, 2011, 17:20:47 PMm.i. jonge Kuifleeuwerik.
En waarom?  ;)

Met name de snavel viel me op op de foto. Die is in mijn ogen wat 'breder', m.a.w. loopt hij wat verder door op de kop zoals dat bij veel jonge vogels is. Ook de overduidelijk veeromrandingen zie ik niet zo opvallend terug bij foto's van adulten, maar dat kan ook aan de foto's liggen. Het is jammer dat er geen juv (tekening en/of beschrijving) in de ANWB staat, want ik heb nu een beetje het gevoel dat ik in het niets determineer.

"JUVENILE. Crest distinctly shorter and less spiky. Ground-colour of upperparts rather browner than adults, but underparts paler. Upperparts less streaked than adult but heavily spotted white on crown, mantle, and scapulars. Chest spotted rather than streaked and marks less dense; rest of underparts distinctly whiter."
(BWP V:146)

Dank Herman! Dan is het jammer dat ik de vogel van achteren heb vastgelegd waardoor de borst dus niet te zien is. Ook de kuif zie ik niet terug, wat me overigens ook aan juveniel deed denken. (Niet in eerste instantie, maar als ondersteunend kenmerk). Ook de schouderdekveren kan ik niet goed beoordelen. De mantel zie ik, maar om er stippen op de onderscheiden...

Of ik doe iets niet goed, of het is een foto waar de sluitende kenmerken niet op te zien zijn...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

willemxd

Citaat van: MarianneW op juni 13, 2011, 19:04:04 PM
Citaat van: Rickschonewille op juni 13, 2011, 18:55:51 PM
Willem, je moet ook eve bij je waarnemingen je achternaam zetten ( Niet alleen 'willem' dus -> Willem Hendriks  ). Alvast bedankt  :duim:

Zeg Rick, nu is iedereen hier Willem aan het opvoeden dat hij netjes moet typen. Met punt, komma en hoofletters.


`T is hard nodig hoor.... Zo leer ik tenmiste wat :wacko:

DuDe

http://waarneming.nl/waarneming/view/55106600

Afgelopen weekend liep ik tegen een groepje staartmezen met jongen aan. Wat een genot.
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

JWH

Staartmezen, altijd feest! Ze zijn zo mak altijd dat je er met gemak naartoe kan stappen - maar wel bewegelijk! Leuk ook die kleintjes met nog rode randen rond de oog :D.

Zelf kwam ik gister een jonge fotomodel tegen in de vorm van een Zwarte Kraai. De zon stond al laag maar hij werkte goed mee.

Jan Willem Hofstede - Apeldoorn
http://www.jwh-i.nl

Stijn E.

Citaat van: Vincent Hart op juni 14, 2011, 07:44:45 AM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 13, 2011, 17:20:47 PMm.i. jonge Kuifleeuwerik.
En waarom?  ;)

Vincent, ik ben toch nog wel ff benieuwd wat jij er nou uiteindelijk van maakt. Toch een adult?
Mag ook via een andere weg dan hier in MyOwnShots, want het is niet echt ontopic natuurlijk ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

Lijkt me (eigenlijk vooral o.b.v. wat je kunt zien van de bovendelen op de foto in het gras + je beschrijving) inderdaad een van de jongen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

#1130
Wat foto's van een fietstocht door de duinen vandaag:


Witte Kwikstaart


Kleine Parelmoervlinder


Slapende vos

3 verschillende soortgroepen weer!

Leuke foto Jan Willem! Ik vind hem erg op een Kauw lijken met die grijsblauwe oogjes. Hij kijkt wel een beetje sip.

Mooie boevenmaskertjes hebben die Staartmezen Axel!

wijnands

#1131
Eigenlijk totaal valsspelen (hoop dat 't mag van Vincent  ;) ) maar af en toe zo leuk... Blijdorp!


Silent killer by j_wijnands, on Flickr





Getting ruff by j_wijnands, on Flickr

Ook een aanrader voor de mensen die op hun gemakje 's wat fotografie vaardigheden willen oefenen. 

Morgen de Loonse en Drunense duinen in, benieuwd wat ik ga vinden.
Groeten,
Jeroen Wijnands

fkdeboer

Een overdracht van een nachtvlinder tussen een paartje rotskruipers (helemaal in het wild ;) ). ik was erg blij met het resultaat, aangezien het tafereel zich geheel in een vrij donkere kloof(bulgarije) afspeelde en ik de camera/lens nog onder de knie moet krijgen (laat staan het nabewerken..):
http://observado.org/waarneming/view/54996235












grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Bart van Hoogstraten

#1133
Schitterende serie Folkert  :duim: (waar ik waarschijnlijk niet de enige ben die daar jaloers op is...  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Fabian Meijer

Ik ben zelf ook wel blij met dit plaatje van twee steltkluten bij Ripera, afgelopen dinsdag! De Terekruiter toen trouwens ook mooi gezien!

fkdeboer

Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 16, 2011, 10:43:07 AM
Schitterende serie Folkert  :duim: (waar ik waarschijnlijk niet de enige ben die daar jaloers op is...  ;) ).

dank je bart! waar ik erg benieuwd naar ben zijn de plaatjes geschoten door 2 Duitsers ter plaatse met giga-lenzen. Zelf zijn we na anderhalf uur (genieten) vertrokken om de rest van de dag een berg wandeling te maken, maar bij terugkomst troffen wij hen weer aan, dus ben erg benieuwd naar hun serie "12uur uit het leven van een rotskruiper-paartje" 8) . Ze hebben alleen observado.org nog niet ontdekt..
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Robertmeer

Prachtige serie Folkert! Wat een schitterende vogels zijn het toch, ben blij dat ik die van Maastricht heb!
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

jonas D

enkelen van vroeger ben er zelf wel blij mee met wat voor toestel ik fotografeer :rolleye:
Groeten,
Jonas

wijnands

Fotografisch vind ik de kluten erg sterk maar als vogels zijn die rotskruipers natuurlijk wel interessanter.
Groeten,
Jeroen Wijnands

Vincent Hart

Citaat van: wijnands op juni 15, 2011, 22:08:11 PM
Eigenlijk totaal valsspelen (hoop dat 't mag van Vincent  ;) ) maar af en toe zo leuk... Blijdorp!
Op voorwaarde dat je van die 'eider' nog even een slobeend maakt  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers