Hoofdmenu

MyOwnShots

Gestart door Vincent Hart, april 15, 2010, 16:43:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

GijsB

Mooi stijn, en ook nog een breedbekstandloper!
Vandaag nog gezocht naar de breedbekstrandloper bij punt van reide, maar niks gevonden :(
Gijs

Nella

Tot nogtoe mijn mooiste Boerenzwaluw
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


GijsB

Nice, zat je er recht boven ofzo  :o

Ik heb vandaag ook mn mooiste boerenzwaluw tot nu toe gefotografeerd, in de kijkhut van de breebaardpolder, gingen de zwaluwen in de hut zitten toen ik er was :D
Gijs

Jarinka

Hebben de Boertjes soms afgesproken om massaal te poseren? Ik heb er zaterdag twee heel mooi gefotografeerd. Die zet ik hier vanavond wel neer, want ik moet de waarnemingen ook nog invoeren.
Groeten, Jarinka Heijink

Nella

Gijs, die zat op een sluisdeurtje onder het rad van het stoomgemaal. Ik zag ze daar al steeds op landden, dus kon er gewoon op wachten  ;)
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


Jarinka

Heel af en toe komen er uit mijn camera foto's rollen waar ik best wel heel blij mee ben :)
Boerenzwaluw en Witte Kwikstaart, allebei zaterdag gefotografeerd. Witte Kwikstaart is gedigiscoopt, Boerenzwaluw niet.



Groeten, Jarinka Heijink

DuDe

Vooral de kwik vind ik mooi, Jarinka. Superfoto.
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

firecrest

Die kwik is inderdaad erg mooi.
Mooi scherp, zelfs het spinnenwebje is te zien, en een mooie achtergrond.

Vanavond kwam dit reetje door te tuin gewandeld. Helaas staat het gras alweer hoog, dus hij staat er niet helemaal op...


Jarinka

Citaat van: firecrest op mei 17, 2011, 22:04:50 PM
Vanavond kwam dit reetje door te tuin gewandeld. Helaas staat het gras alweer hoog, dus hij staat er niet helemaal op...

http://waarneming.nl/fotonew/1/2138521.jpg
Maakt niet uit, is nog steeds een mooie foto met prachtige kleuren! Nooit geweten dat Reeën zo rood konden zijn.
Groeten, Jarinka Heijink

stefanhageman

Zo zie je ze wel vaker. Maar volgens mij komt dat door het seizoen. 's winters zijn ze ook veel donkerder en veel meer grijstinten  en donkerder. Daarbij komt dat je ze vaker in de winter ziet dan dat je ze in de zomer ziet door het groepsverband waar ze in de winter in leven. Misschien dat het daardoor komt?
Stefan Hageman


firecrest

Vandaag liepen er maarliefst 5 reetjes door de tuin.
Na een tijdje zag ik iets kleiners tussen de reetjes lopen.
Ik dacht eerst aan een vos die een Ree wilde pakken, maar dat zou een vos niet zo snel doen dacht ik.
Een haas dan?
Maar toen zag ik het: het was een jong reetje! Een bambi  ;D

Robertmeer

Citaat van: firecrest op mei 19, 2011, 22:16:41 PM
Vandaag liepen er maarliefst 5 reetjes door de tuin.
Na een tijdje zag ik iets kleiners tussen de reetjes lopen.
Ik dacht eerst aan een vos die een Ree wilde pakken, maar dat zou een vos niet zo snel doen dacht ik.
Een haas dan?
Maar toen zag ik het: het was een jong reetje! Een bambi  ;D
Gave foto Lars!
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jarinka

Wow, die is echt nog ontzettend jong! Leuk :D
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Als 'de gieren komen', heb jij in elk geval voer  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bart van Hoogstraten

Citaat van: firecrest op mei 19, 2011, 22:16:41 PM
Vandaag liepen er maarliefst 5 reetjes door de tuin.

Mooi shot! (maar ik ben tot nu toe eigenlijk het meest onder de indruk van de omvang en ligging van je tuin  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Stijn E.

Vandaag liet een Grote Karekiet zich heerlijk horen bij Zeewolde. Even omgelopen vanaf het riet waar we naast stonden en vanaf een soort pier prachtig gezien! Zie hier:




Net als de vorige keer: klikken voor grotere foto's!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

firecrest

Mooie foto's! Goed herkenbaar :duim:

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

Jos Welbedacht

Ja! De vogel laat mooi zijn karakteristieke kenmerken zien!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jarinka op mei 20, 2011, 21:08:52 PM
Bring it on[/url], Stijn B)

Wow, dat is pas echt een raak shot! (Ik heb hem tot nu toe alleen *gehoord trouwens nog nooit in het echt gezien, laat staan dus op deze manier).  :duim: :duim: :duim:

*ik vink alleen op zicht aan, niet op gehoor.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Robert V.T

Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 21, 2011, 19:14:32 PM
Citaat van: Jarinka op mei 20, 2011, 21:08:52 PM
Bring it on[/url], Stijn B)

Wow, dat is pas echt een raak shot! (Ik heb hem tot nu toe alleen *gehoord trouwens nog nooit in het echt gezien, laat staan dus op deze manier).  :duim: :duim: :duim:

*ik vink alleen op zicht aan, niet op gehoor.

Horen is scoren ;)
Groeten,

Robert van Tiel

firecrest

Citaat van: Robert V.T op mei 22, 2011, 12:46:05 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 21, 2011, 19:14:32 PM
Citaat van: Jarinka op mei 20, 2011, 21:08:52 PM
Bring it on[/url], Stijn B)

Wow, dat is pas echt een raak shot! (Ik heb hem tot nu toe alleen *gehoord trouwens nog nooit in het echt gezien, laat staan dus op deze manier).  :duim: :duim: :duim:

*ik vink alleen op zicht aan, niet op gehoor.

Horen is scoren ;)
En zien is een tien! ;)

Stijn E.

De Streep, gefotografeerd in de Keeg-Zuid, die ik hier eerder postte doet mee aan de digiscoopfotowedstrijd van vogeldag.nl.
Alle deelnemende foto's zijn te zien op http://vogeldag.nl/opticron.html
Natuurlijk stemmen op je eigen voorkeur, maar kon het toch niet laten het even te promoten!  :angel:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

GijsB

Jammer dat je hem niet wat had opgelicht ofzo, hij komt zo grauw over nu
Gijs

Stijn E.

Ik zag het ook pas gisteren toen hij online stond... Jammer maar helaas
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Kevin Scharroo

Mijn witte kwikstaart, gezien in de Efteling. Geen perfecte foto, maar ben al bezig met sparen voor een goede camera.

firecrest

Hij is herkenbaar :duim:
Voor wat voor camera ben je aan het sparen?

Aad G.

Vond deze wel aardig door de aparte houding van de buizerd lastiggevallen door een kraai.

Deze gewoon door de redelijk gelukte scherpte,mijn nog vrij nieuwe cam/lens(Nikon D90-Nikkor 70-300mm VR)zijn toch wel weer wat beter dan de vorige gelukkig. :blink:


Grt. Aad


Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Kevin Scharroo

@ Lars: daar ben ik nog niet helemaal uit, we hebben nu een canon powershot die 14x kan inzoomen en daar kom ik redelijk mee uit de voeten. Maar een mooie spiegelreflex is natuurlijk veel beter, omdat je ook lensen kan verwisselen enzo ... Zat aan nikon te denken of een canon ... maar goed moet eerst toch een flink bedrag bij mekaar gaan sparen ...