Hoofdmenu

MyOwnShots

Gestart door Vincent Hart, april 15, 2010, 16:43:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Sluijter

Citaat van: Rickschonewille op mei 06, 2010, 17:47:02 PM
Mooie platen Maarten! Die Steltkluut en Witwangstern 3 zijn echt prachtig. Waar fotografeer je eigenlijk mee?

Dankje Rick!
Ik fotografeer momenteel met een Nikon D80 i.c.m. een Sigma 170-500mm.
.

firecrest

Citaat van: Maarten Sluijter op mei 06, 2010, 19:52:10 PM
Citaat van: Rickschonewille op mei 06, 2010, 17:47:02 PM
Mooie platen Maarten! Die Steltkluut en Witwangstern 3 zijn echt prachtig. Waar fotografeer je eigenlijk mee?

Dankje Rick!
Ik fotografeer momenteel met een Nikon D80 i.c.m. een Sigma 170-500mm.


Hoe bevalt je lens? Ik zat ook te twijfelen over die Sigma, maar hij lijkt me niet zo lichtsterk. Anders fotografeer je steeds met een hoge ISO en dat wordt niet echt mooi....

Maarten Sluijter

Hij bevalt me uitermate goed, het is m'n eerste telelens die ik heb dus eigenlijk kan ik het niet ergens mee vergelijken.
Maar wat je zegt, hij is inderdaad niet zo lichtsterk maar bij zonnig weer is het echt een degelijke lens!
.

Rickschonewille

#93
Ik heb een een Canon EF 100-400 + 1.4 Converter, met goed weer maakt deze ook wel aardige foto's, alleen heb ik er de aanleg en het geduld er niet voor :)  Trouwens, klopt het als je klote licht hebt, dat je foto's een stuk slechter worden als je een converter ertussen hebt zitten ?

Jarinka

Mijn foto's van vandaag en gisteren :).
Groeten, Jarinka Heijink

Maarten Sluijter

Citaat van: Rickschonewille op mei 06, 2010, 21:42:01 PM
Ik heb een een Canon EF 100-400 + 1.4 Converter, met goed weer maakt deze ook wel aardige foto's, alleen heb ik er de aanleg en het geduld er niet voor :)  Trouwens, klopt het als je klote licht hebt, dat je foto's een stuk slechter worden als je een converter ertussen hebt zitten ?

Als ik mijn converter (1.4×) er tussen doe, heb ik helemaal geen AF meer.. dus ik doe eigenlijk altijd alles zonder converter en dat gaat erg goed.
.

Jos Welbedacht

Ik was vanmiddag bij de Oude Zeug in Noord-Holland waarbij de twee Amerikaanse eendjes zich toen niet lieten zien, maar ik kwam wel deze dwaalgasten tegen die van het weekend de Giro d'Italia moeten rijden!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Rickschonewille

Citaat van: Maarten Sluijter op mei 06, 2010, 23:20:46 PM
Citaat van: Rickschonewille op mei 06, 2010, 21:42:01 PM
Ik heb een een Canon EF 100-400 + 1.4 Converter, met goed weer maakt deze ook wel aardige foto's, alleen heb ik er de aanleg en het geduld er niet voor :)  Trouwens, klopt het als je klote licht hebt, dat je foto's een stuk slechter worden als je een converter ertussen hebt zitten ?

Als ik mijn converter (1.4×) er tussen doe, heb ik helemaal geen AF meer.. dus ik doe eigenlijk altijd alles zonder converter en dat gaat erg goed.

Maar het is toch zo dat je foto's minder scherp worden als je met AF werkt ? Dat is bij mij tenminste wel zo.

Sjoerd

Citaat van: Jarinka op mei 06, 2010, 21:54:55 PM
Mijn foto's van vandaag en gisteren :) .
Klopt het dat die rietzanger geringd is?

Sjoerd

Overigens lijkt het me handig om ff een topic te openen voor fotografie  :P Kunnen we het hier weer over foto's hebben 8)

Lonnie Bregman

Citaat van: Sjoerd V. op mei 07, 2010, 11:17:47 AM
Citaat van: Jarinka op mei 06, 2010, 21:54:55 PM
Mijn foto's van vandaag en gisteren :) .
Klopt het dat die rietzanger geringd is?
Ik denk dat dat de zon is.
Groeten, Lonnie Bregman

Jarinka

Citaat van: Sjoerd V. op mei 07, 2010, 11:17:47 AM
Citaat van: Jarinka op mei 06, 2010, 21:54:55 PM
Mijn foto's van vandaag en gisteren :) .
Klopt het dat die rietzanger geringd is?
Volgens mij is dat gewoon een licht plekje en de rest schaduw. Op een uitsnede kan ik er namelijk niks van maken...
Groeten, Jarinka Heijink

firecrest

Inderdaad een licht plekje, een ring is groter

Sjoerd

ja nu zie ik het ook :)

Rickschonewille


stefanhageman

Geen goede foto's van de Huiskraaien maar wil er toch eentje laten zien.




Huiskraai




Knobbelzwaan(Juveniel)
Stefan Hageman


firecrest

Had je de Huiskraai bijna betrapt op roken, maar hij had zijn peuk snel op de grond gegooid :P
Leuke foto's!

stefanhageman

Ja het zijn echte hangkraaien. De inheemse kraaien zullen wel denken " Die kraaien van tegenwoordig en hun gewoonten ".  :P :P


Goed gezien trouwens :duim:
Stefan Hageman


Rickschonewille

Geen wonder dat ze die huiskraaien uit nederland willen hebben, nu zitten ze aan de sigaretten voor je ´t weet zitten ze aan de drugs... dan hebben we een nieuwe kraaiensoort in Nl, de Crackkraai

wijnands

Ik heb wel 's peuken gezien in een kauwennest. Postduiven slepen ook van alles mee om een nest mee te bouwen. Die twee foto's zijn alletwee wel wat donker vind ik.
Groeten,
Jeroen Wijnands

Jarinka

Citaat van: Rickschonewille op mei 07, 2010, 22:09:13 PMGeen wonder dat ze die huiskraaien uit nederland willen hebben, nu zitten ze aan de sigaretten voor je ´t weet zitten ze aan de drugs... dan hebben we een nieuwe kraaiensoort in Nl, de Crackkraai
Als ze die slechte gewoontes doorgeven, hebben we niet lang daarna ook de Spuittapuit...
Groeten, Jarinka Heijink

stefanhageman


Citaat van: Jarinka op mei 08, 2010, 10:07:33 AM
Citaat van: Rickschonewille op mei 07, 2010, 22:09:13 PMGeen wonder dat ze die huiskraaien uit nederland willen hebben, nu zitten ze aan de sigaretten voor je ´t weet zitten ze aan de drugs... dan hebben we een nieuwe kraaiensoort in Nl, de Crackkraai
Als ze die slechte gewoontes doorgeven, hebben we niet lang daarna ook de Spuittapuit...

En dan zijn de naaldbossen ook niet meer veilig door de CrackKruisbek.


Citaat van: wijnands op mei 08, 2010, 10:06:37 AM
Ik heb wel 's peuken gezien in een kauwennest. Postduiven slepen ook van alles mee om een nest mee te bouwen. Die twee foto's zijn alletwee wel wat donker vind ik.


Klopt ze zijn ook donker maar het was ook echt slechtweer, ik zou ze eventueel wel kunnen oplichten?
Stefan Hageman


Rickschonewille

En als de ganzen eenmaal de drugs in het vizier krijgen, dan terroriseren ze de weilanden en heeft Nederland last van de Hooliganzen

Jarinka

Hier misschien een aparte topic van maken? Is wel leuk, al die verbasterde vogelnamen.
Groeten, Jarinka Heijink

Maarten Sluijter

Enkele foto's van afgelopen weekend.
.

Jan vH

Leuke foto's, Maarten. Die Gierzwaluw ook aardig scherp!  :duim: Altijd lastig met vliegende vogels...
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Robertmeer

Hier de leukste foto's van afgelopen week (Groningen e.o). Voor meer zie http://waarneming.nl/user/photos/12076
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

wijnands

Digiscoping robert?

Vanavond in m'n achtertuin:


Groter


groter

Eerste nestje van de clan is dus al bijna volgroeid. Er valt ons wel op dat we niet alle mussen van vorig jaar meer terugzien, het lijkt erop dat de winter toch z'n tol heeft geeist onder de oudere mussen.
Groeten,
Jeroen Wijnands

Robertmeer

Citaat van: wijnands op mei 10, 2010, 22:17:30 PM
Digiscoping robert?
Ja, meeste zat toch te ver weg om uit de losse pols te schieten.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

wijnands

I zie ;t. Die morinelplevier lijkt me wel heel leuk om 's goed voor de lens te krijgen.
Groeten,
Jeroen Wijnands